Bryan Ik wil even reageren op een stukje wat jij heb geschreven in december:
Gun ieder, hem of haars gekte of psychosen door er niet met een minderwaardigend vingertje naar te pinken. Ga je, voordat je een psychoticus op een recht spoor wilt zetten, eerst eens heel goed zitten afvragen waar het naar toe leidt. Ik zit persoonlijk en zelf liever in de stoptrein naar de hel dan in de intercity, waar uitstappen onmogelijk is.
Jij lijkt alles wel heel goed te weten. Ik laat ieder in zijn waarde en als hij of zij gek wil doen dan mag dat van mij zolang je een ander niet schaadt. Jij geeft erg af op doktoren en de medicijnen die zij voorschrijven. Bedenk je wel dat sommige mensen deze medicijnen wel nodig hebben. Want als de overheid/ politiek en dat alles wat jou dwars zit niet in zou grijpen het een puinhoop zou worden.
En ik spreek uit ervaring. Mijn broertje van 23 is schizofreen en stemmen in zijn hoofd zeggen dingen maar wel hele foute dingen. Het komt regelmatig voor dat hij opdrachten uitvoert met als gevolg dat andere daar onder lijden. Hijzelf lijdt de familie maar ook onschuldige mensen die hem passeren op straat. Deze mensne hebben er niet om gevraagd om met de dood bedreigd te worden, auto vernield en nog erger. Als hij zijn medicijnen optijd inneemt gaat het beter met hem. Maar als één of ander betweter denkt het beter te weten dat medicijnen vergif zijn stapt hij ervan af. Dit komt door mensen zoals jij die verhalen rondstrooien dat het allemaal niet goed is en bla bla bla. Ik heb zo wat berichtjes van jou gelezen en ben echt benieuwd wat jij nou zoal in het dagelijks leven doet werk? studie? patner?
Ik ben het overigens wel met je eens dat ‘soft drugs’ verboden moet worden, maar ach daar vult de overheid weer hun portemonnee mee. Maar op het roken blijven we hameren dat mensen daarmee moeten stoppen terwijl drugs erger zijn dan een sigaretje. Met een sigaret schaadt ik mijzelf maar softdrugs kan men ook de omgeving schaden. het vergroot de kans op schizofrenie
groetjes