Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

medicijn gebruik

• edwin

heej.

ik heb effe een vraagje

ik gebruik per dag 3 pilletjes leponex van 100 mg

en 2 pilletjes paroxetine van 20 mg

op beide verpakkingen staat dat het je reactievermogen kan verminderen.

ik zelf heb het idee dat mijn reactievermogen goed is.

nu is mijn vraag mag ik met deze medicijnen auto rijden?

ik zag namelijk op tv dat de politie bezig is om ook medicijn gebruik in het verkeer

te gaan contoleren.

ik hoop dat jullie antwoord op mijn vraag kunnen geven.

groetjes edwin

• noix

volgens mij kun je bij het CBR een test afleggen die je reactievermogen test.

Als je daar doorheen komt mag je auto rijden en kom je niet in grote problemen als je bij een ongeluk betrokken raakt.

Er is een aantal jaar geleden sprake van geweest dat je met AP niet achter het stuur mag, maar als je echt niet mag rijden zit er een rode sticker op je medicijnen, en niet de gele sticker, die slechts een waarschuwing is.

Wat natuurlijk van belang is of je de prikkels aan kunt die je in het verkeer tegen komt, ik heb al moeite met fietsen omdat alles dan zo snel voorbij komt.

Maar ik denk wel dat het gevaarlijker is om te rijden als je zwaar depressief bent, dan wanneer je pillen slikte en dus iets aan je ziekte doet.

Helaas denkt de overheid niet zo, zou ook moeilijk te controleren zijn.

Als ik jou was zou ik ff bij het CBR informeren.

groet noix

• kvs

Hoi Edwin,

Ik las ook dat bericht in de krant over het controleren van bestuurders. Zelf rij ik snorfiets, fiets en af en toe auto. Ik ervaar geen problemen op het gebied van alertheid. Ik zou zeggen: “gewoon doen dus”. De pakkans lijkt me al helemaal klein. Ik denk dus dat je wel auto zou mogen rijden.

Groeten kvs.

• noix

Ik zou er niet zo licht over denken, als je nl. gepakt wordt en ze komen er achter dat je medicijnen gebruikt, dan kun je de rest van je leven schade claim afbetalen.

noix

• Angelica

Ik heb zelf nooit auto gereden met medicijnen op ook niet als ik dacht dat mijn recatievermogen goed was, en volgens mij heeft Noix inderdaad gelijk.