Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

klassieke antipsychotica , cisordinol

• anne

Hoi ,

Ik gebruik al maanden Seroquel in een lage dosering. Maar ik ben er dikker door geworden. Ik wil weer een klassiek middel vragen zoals cisordinol in een lage dosering. Word je van de klassieke middelen zoals cisordinol , haldol , truxal ook dikker of minder ?

Kan 6 mg cisordinol helpen , en krijg ik in deze dosering geen bijwerkingen zoals stijve spieren ?

Ik heb vooral last van achterdocht , prikkelbaarheid , sociale problemen .

Ik wil wel kunnen slapen , dat doet seroquel wel. Je slaapt er goed op.

Graag hulp.

• noix

Bij de klassieke medicatie zijn de bijwerkingen over het algemeen heftigger, je kunt er flink van aankomen, en stijve spieren komt ook veel voor, maar dat is niet bij iedereen zo.

Ook in lage doseringen kun je veel bijwerkingen hebben, verschilt weer per persoon.

Het is een keus die je moet maken, opnieuw een ander middel uitproberen, met haldol is bij mij het concentratievermogen verbeterd, maar ik slik een vrij hoge dosering.

Ook heb ik gemerkt dat toen ik overstapte op haldol ik alleen maar meer aankwam, bovenop dat wat ik al was aangekomen van de vorige anti-psychotica, dus wees gewaarschuwd, het kan er ook allemaal bovenop komen.

groet noix

• anne

Hoi Noix ,

Hoe bedoel je wees gewaarschuwd ?

En haldol zonder akineton , gaat dat ?

Die klassieke middelen geven toch veel minder gewichtstoename en eetlust dan de atypische middelen ? Semap ?

anne

• noix

Ik bedoel met “wees gewaarschuwd” dat de gewichtstoename, bij mij opgeteld werd bij de gewichtstoename van de vorige anti-psychotica, ik ben ook gewisseld omdat ik vond dat ik te dik werd, maar viel niks af, kwam alleen maar extra aan.

Ik heb geen last van eetlust gevoelens, maar de stofwisseling werkt gewoon trager.

Ik slik geen akinaton en dat gaat goed, bij mijn vriend echter ging het met akinaton nog niet goed, bij een lage dosering. Dus is iets persoonlijks.

Semap weet ik niks van, ken niemand die dat slikt.

Van risperdal, zeprexa en leponex word gezegd dat er meer kans op gewichtstoename is, maar bij de oudere medicatie is die kans er ook weldegelijk.

Abilify (nog nieuwer) zou helemaal geen gewichtstoename geven, maar ook dit is niet juist in de praktijk.

Ik zou vooral ervanuitgaan wat zijn werking goed doet, daar gaat het tenslotte om,

Ik wissel niet meer van middel, want ik wil niet nog meer aankomen, maar dat is een risico wat je moet incalculeren, misschien werkt het bij jou goed uit.

succes noix

• anne

Hoi Noix ,

Bedankt voor je reactie . Sorry bedoel je met wees gewaarschuwd dat ik van een oud middel extra kan aankomen ?

Ik denk soms paranoide > wees gewaarschuwd …………., wat jij schreef.

Ja ik wil van de Seroquel af omdat ik flink ben aangekomen. En volgens mij geeft Haldol weinig gewichtstoename , of Orap. Ken je Orap ? Of Cisordinol.

Maar alles in een lage dosering . Dan kan ik toch niet veel aankomen lijkt me. En slaap je op deze middelen goed ?

groetjes Anne.

• noix

Ik bedoelde idd dat je extra kunt aankomen,

Ik heb zelf orap geslikt, maar werd daar heel onrustig van, nu slik ik haldol, ik slaap er niet beter of slechter van.

Dat je niet kunt aankomen van lage doseringen is onzin.

groetjes noix

• anne

Hoi ,

1 ) Dus je kan ook aankomen van Haldol ? Ook zo'n 10 kilo gewichtstoename bij 2 mg. Haldol of Orap ?

2 ) Slaap je goed op klassieke middelen ?

groetjes anne.

• noix

Ik ben nog veel meer aangekomen van de haldol, het kan dus, maar het hoeft niet!!!

Op slapen heeft het bij mij geen enkele invloed gehad.

groet noix

• anne

Hoi Noix ,

En vlak jij af van die Haldol , ik bedoel je beleeft weinig tot geen psychoses meer . Maar je gewone gevoelens zoals soms blijschap of verdriet , wordt dat afgevlakt door Haldol ?

• noix

bij mij niet, maar ook dat is persoons gebonden