Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help ! SCHIZOTYPISCH, Hsp , autisme

• Sean

Wie kan me info geven ?

Ik heb last van > prikkels die anderen uitzenden . Het is een feit dat mensen prikkels uitzenden maar niet iedereen ziet dat of voelt dat ik wel , ik let op alles , ik voel soms iemands energie , ik ben geluidsovergevoelig , ben sociaal angstig en sociaal onhandig , ik denk soms dat mensen me zoeken , ik ben erg wantrouwend en hou alles in de gaten , ik voel me eenzaam , ik blijf tot laat op en slaap lang uit , nieuwe dingen ondernemen gaat niet zonder veel stress , ik ben dwangmatig , ik kan niet teveel aan op 1 dag. Wat is dit , autisme , schizofrenie of schizotypisch ?

Ik verzorg mezelf wel heel goed , maar bijvoorbeeld kontakt met buren gaat niet zonder angst . Ik vertrouw mijn familie 1000 procent en enkelen ook . Verder niemand.

Ik heb nu nortrilen tegen somberheid maar volgens mij word ik drukker van dit middel , 30 mg.

Help graag !

Welke medicijnen kunnen me helpen ?

• Sean

de energie die bijvoorbeeld dieren om zich heen hebben , of de natuur voelt “rustiger”.

Ik heb problemen met interactie met volwassenen .

hulp graag .

Sean.

• noix

misschien moet je eens met een psychiater gaan praten, die kan ook een diagnose stellen, aangezien je dat graag wilt weten.

volg je nu een therapie?

noix

• Sean

Hoi ,

Hij weet nog niet wat er met mij aan de hand is .Waarschijnlijk een combi van autistiform en schizotypisch.

• noix

Daar is ook meestal wel een bepaalde tijd voor nodig of psychologisch onderzoek, om een goede diagnose te stellen.

Maar je weet eigenlijk al in welke hoek je het moet zoeken.

groet noix

• Sean

Hoi ,

Hoe bedoel je dat ik weet in welke hoek ik het moet zoeken ? Kun je je verduidelijken ? En graag meer advies.

bedankt , Sean

• noix

je zegt in bovenstaande bericht het volgende:“Hij weet nog niet wat er met mij aan de hand is .Waarschijnlijk een combi van autistiform en schizotypisch.”

Daar uit maak ik op dat je eigenlijk al enig idee hebtwaar je moet zoeken.

Het lijkt mij in ieder geval gen schizofrenie, want dan moet je last hebben van psychoses.

Verder denk ik dat als je meer duidelijkheid wilt, je dat vooral aan je behandelaar moet vragen, of anders evt. een second opinion.

groet noix

• Sean

dank je Noix ,

Ik heb ook last van achterdocht , terugtrekgedrag , lichte waanideeen.

• noix

Dat is nog geen psychose sean, maar hoe dan ook, een professional kan dat beter beoordelen, vraag aan je behandelaar of deze een duidelijke diagnose wil stellen.

groet noix