hallo,
Ik heb een vraag, een kennis van mij heeft schizofrenie, en haar (ex) vriend ook, nu hebben zij samen een kind gekregen. Hoop kabaal erom heen. Zij zelf wilt niets met het kind te doen hebben, nu niet in elk geval. Haar ouders willen graag het kind in huis nemen en opvoeden, zo heeft zij niet de druk om voor een kind te zorgen, maar kan zij wel een band opbouwen en met zichzelf aan het werk gaan. Nu doen de instanties allemaal moeilijk omdat het kind een kans van 48% heeft om ook schizorenie te ontwikkelen. Dat snap ik dan nog wel, maaaaaar, dat houd in dat het kind dat ten alle tijde zou kunnen ontwikkelen, juist dan is het van belang om mensen in de omgeving te hebben die de zorg voor het kind op zich nemen en liefde en aandacht schenken. Nu bepaalt jeugdzorg dat het kind NIET bij opa en oma mag worden geplaatst vanwege het ontwikkelings risico!
Ik zou heel graag van jullie willen weten, is er iemand die deze situatie kent, je mening geven mag ook, ik vind het belachelijk dat de opa en oma de zorg niet mogen dragen omdat er een kans van 48% dat het kind zoch zo zal gaan ontwikkelen, wat deze in een ander gezin precies hetzelfde zou kunnen doen, ook dan heeft het kind 48% kans.
Groetjes Jessica