Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen

• jessica

hallo,

Ik heb een vraag, een kennis van mij heeft schizofrenie, en haar (ex) vriend ook, nu hebben zij samen een kind gekregen. Hoop kabaal erom heen. Zij zelf wilt niets met het kind te doen hebben, nu niet in elk geval. Haar ouders willen graag het kind in huis nemen en opvoeden, zo heeft zij niet de druk om voor een kind te zorgen, maar kan zij wel een band opbouwen en met zichzelf aan het werk gaan. Nu doen de instanties allemaal moeilijk omdat het kind een kans van 48% heeft om ook schizorenie te ontwikkelen. Dat snap ik dan nog wel, maaaaaar, dat houd in dat het kind dat ten alle tijde zou kunnen ontwikkelen, juist dan is het van belang om mensen in de omgeving te hebben die de zorg voor het kind op zich nemen en liefde en aandacht schenken. Nu bepaalt jeugdzorg dat het kind NIET bij opa en oma mag worden geplaatst vanwege het ontwikkelings risico!

Ik zou heel graag van jullie willen weten, is er iemand die deze situatie kent, je mening geven mag ook, ik vind het belachelijk dat de opa en oma de zorg niet mogen dragen omdat er een kans van 48% dat het kind zoch zo zal gaan ontwikkelen, wat deze in een ander gezin precies hetzelfde zou kunnen doen, ook dan heeft het kind 48% kans.

Groetjes Jessica

• Gerda

hoi

vind het belachelijk dat de opa en oma niet voor hun kleinkind mogen zorgen.

zelf heb ik er moeite mee dat zulke mensen wel kinderen kunnen krijgen en ik niet zelf heb ik een zoontje van 5 jaar.

vind heel naar voor de opa en oma waarom moet zo'n kind weer ergends anders heen .

zien ze hun eigen klein kind niet meer erg hoor.

moet zeggen ik ben de enige(in ons gezin) hier die wat diagnoses heeft oa schizofrenie

toen er werd gezegd dat ik schizofreen werd werd de kinderbescherming ingesteld want kon wel eens een gevaar voor mijn eigen kind zijn.

ik heb mijn kind en vriend nooit wat aan gedaan en zal dat ook nooit doen.

maar waarom ben ik zo anders alleen omdat ik schizofreen ben?

voor heen was ik een lief mens nu dat mens met schizofrenie akelig ik kan donders goed voor mijn eigen kind zorgen.

maar in dit verhaal dat de moeder het kind niet kan opvoeden en het dan aan hun opa en oma willen doen wat is daar in godsnaam verkeert aan?

wat kunnen hun er aan doen dat hun kind schizofrenie heeft moeten ze der ook nog voor boeten. dat hun klein kind 48% kans heeft is al erg genoeg

geef die mensen een kans

liefs gerda

• ruba

Arghhh, weer zo'n misbaksel van de jeugdzorg, als ik dit zo lees, weten ze daar nog niet dat een schizofrene ontwikkeling niets te maken heeft met de opvoeding? Lijkt me dat juist een opa en oma die inmiddels al zo ervaringsdeskundig zijn geworden dit kindje juist een goede begeleiding kunnen geven, zeker als het idd schizofrenie zou ontwikkelen.

• Hans

Hoi ,

Het probleem vind ik dat het kind een hechtingsstoornis kan ontwikkelen !

Omdat het nu liefde en aandacht krijgt op een hele onstabiele wijze.

Dat het kind schizofrenie kan ontwikkelen hangt vooral af van hoe er nu met het kind en haar erfelijke kwetsbaarheid word omgegaan. Ik bedoel met kewtsbaarheid : schizofrenie.

Maar als ze een hechtingsstoornis ontwikkeld , wat zou kunnen wat ik lees hier dan heb je een nog groter probleem. Omdat dan de kans op die kwetsbaarheid nog groter word.

Ga naar de Kinderbescherming en pas op met een pleeggezin.

Het kind kan ook geplaatst worden in een goede zorgzame instelling totdat er wel een stabiele verzorger beschikbaar is.

• Hans

Geef het kind veel liefde en aandacht ! Veel optillen en lieve dingetjes zeggen . AANDACHT geven en zorgen voor een rustige omgeving.

Dan zal het wel meevallen……

Maar als het kind van hier naar daar wordt geplaatst en word genegeerd.

Bijv als ze huilt en er niet gereageerd word en meer.

En als er verschillende verzorgers zijn met verschillende opvoedingsstijlen dan kan ze een Hechtingsstoornis ontwikkelen wat echt heel erg is !

• Hans

Hoi ,

Of het kind schizofrenie gaat ontwikkelen kan je niet zeggen.

Straks wordt het kind een topatleet of een heel aardig slim sociaal mens !

Het gaat er NU om dat de BASIS die nu wordt gelegd goed is : liefde , aandacht , goede verzorging , spel , goede voeding , weinig stress , rust , liefde.

• jessica

Hallo,

hartstikke bedankt voor jullie reacties, ze hebben nu een advocaat in de arm genomen en ik heb onderzoeken voor hun afgedrukt waar nadrukkelijk in word vermeld dat het kind ten alle tijden deze kans heeft om iets te ontwikkelen.

Ik wilde jullie vragen of het goed is als ik dit ook aan de mensen geef zodat zij kunnen laten zien hoe jullie ermee om gaan en dat jullie prima in staat zijn om een kind op te voeden. En ja misschien is begeleiding wel van belang, maar in een gezin waar geen stoornissen in voor komen worden meer kinderen vermoord (familiedrama's) doordat er niet op word gelet en het niet verwacht word!

XX Jessica

• Sean

Lieve Jessica ,

Het grootste belang vind ik dat het kind geen hechtingsstoornis ontwikkeld.

Dat komt door verwaarloosde opvoeding , verschillende opvoeders , geen aandacht , gebrek aan liefde . Een gezin waar een handicap voorkomt is niet erg , maar de opvoeding moet liefdevol zijn en regelmatig .

lees er meer over : hechtingsproblematiek.

Dat kan erger zijn dan schizofrenie !

En of het kind schizofrenie ontwikkeld ? Weet je niet.

Misschien word het een stralend sterk kind.

Maar aandacht en liefde op een regelmatige manier is het beste !

Dan is de kans op schizofrenie ook kleiner.

Ik zou me daar niet zoveel zorgen over maken dan krijg je alleen maar stress thuis bij dat kind.

Voorkom een hechtingsstoornis.