Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

is risperdal dempend bij overstimulatie ?

• Sean

Hoi ,

Is risperdal dempend , geeft het een muurtje tegen prikkels ?

En geeft het van alle nieuwe middelen het minste gewichtstoename ?

En ik lees bij apotheek.ml bij zelden : cva en tia.

Daar schrik ik van dat wil ik niet ?

Ik wil rust in mijn hoofd !!!!!!!!!

• YoungSchizo

hi Sean,

Risperdal geeft wel degelijk gewichtstoename. Bespreek met je behandelaar eens over Abilify. Weinig gewichtstoename, weinig kans op diabetes en andere werking als de overige nieuwe en oude antipsychotica's. Prikkels (van je andere topic) kon ik ook niet tegen na de psychose en ik weet niet of dat door de antipsychotica komt of doordat ik een psychose heb meegemaakt, dat is grootendeels verdwenen door antidepressiva. En ik raad je ook aan om naar http://www.hulpgids.nl te gaan en onder het kopje –> te kiezen en je vragen daar eens te stellen aan de Webpsychiater.

groetjes,

YoungSchizo

• noix

Prikelgevoeligheid is een direct gevolg van de psychose, elke AP helpt daartegen

• Sean

Hoi Youngschizo ,

Je schreef : prikkels van je andere topic….

wat bedoel je ?

En Abilify lijkt me goed maar ik wil geen slapeloosheid en ik ben imuun voor slaapmedicatie.

Wat mijn arts weigert is het volgende : stel ik neem abilify 15 mg. En ik kan niet slapen. Dan zou 100 mg seroquel of 40 mg dipiperon ervoor zorgen dat ik wel kan slapen met de Abilify.

Maar mijn arst zegt dat 2 antipsychotica niet goed is , hij doet dit niet.

Daar sta ik dan.

En ik wil GEEN gewichtstoename !!!! Ja een kilo of 2 is okee. Maar geen 20 kilo erbij. Ik ben van de seroquel 17 kilo aangekomen. Ik voel me er niet lekker bij als er nog eens een lading vet overheen komt !

En antidepressiva ? Dat ligt heel gevoelig. Van de ssri's word ik ontremd en heel druk. Van sommige ssri's krijg ik wat je in de media kan lezen……..

Van oudere middelen krijg je weer gewichtstoename.

Alleen Trazolan geef ik nog een kans !

Maar ik wil een lage dosering ap voor rust.

Ik wil er ook van kunnen slapen en niet dik worden en NIET somber ervan worden.

Ik neig erg om deze week te gaan vragen om 2 mg haldol met zn akineton.

Of 2 mg risperdal.

Wie kan er antwoord geven op mijn vragen ?

1 ) geen enorme gewichtstoename

2 ) wel kunnen slapen ervan

3 ) niet somber worden en tegen angst

4 ) rust in mijn hoofd want mijn denken is steeds aanwezig.

• kvs

Goede middag Sean,

Ik slik Risperdal sinds medio 2005. Mijn onderhoudsmedicatie is 3 mg per dag. Geen last meer van wanen en hallucinaties gehad.

Groeten kvs.

• jolanda

Hallo Kvs,

Je slikt rispedal, ben je dan erg afgeflakt.

Heb je nog wel gevoel dan.

Ben nieuwsgierig naar de werking ervan

Krijg je geen last van overgewicht.

• jolanda

Hoi Sean,

Je moet echt Zyprexa proberen de laagste dosis is al

genoeg hoor 5 mg.

Je krijgt er rust van geen verdere lastige bijwerkingen

Je moet voor jezelf uitproberen met overgewicht

daar had ik wel last mee.

Maar probeer dan voldoende te bewegen en gezonde

dingen te eten

Het houdt je wel helder en fit je wordt er niet zo suf van

• Emmy

Sean, ik herken je hulpkreet. Ik heb eigenlijk dezelfde eisen voor een anti-psychoticum. Ik ben van Zyprexa en andere middelen erg aangekomen, minstens 20 kilo. Ik heb de manisch depressieve stoornis en het is moeilijk een goed middel te vinden die al onze wensen inwilligt.

Deze zijn dus ook van mij:

1 ) Tegen de (hypo)manische kant

2 ) Rust, het laagje extra om je heen, want ik ben hypersensitief zonder medicatie.

3) Als inslaper, slaapmedicatie is een ramp!

Tenzij je het telkens onderbreekt, maar niet opstapelen van doses.

4) Tegen de angst ´s nachts

5) Geen enorme gewichtstoename, paar kilo vind ik niet erg.

Vind dan eens een middel wat krachtig genoeg is!! Ik heb nu Seroquel XR 800 mg. Misschien moet ik dat eens verhogen. Ik ben wat groter dan mijn medemens, dus misschien heb ik ook meer dosis nodig. Ik voel me niet meer zo hypersensitief en ook niet heel druk, maar het manische is niet geheel onderdrukt. Ik slaap nog steeds niet zonder slaapmedicatie. Seroquel gaf wel ongeveer 5 kilo toename, maar meer niet. Wel heb ik last van milde spierstijfheid en spierzwakte, erg vervelend, maar niet pijnlijk. Succes iedereeen met het vinden van de juiste middelen, als iemand iets heeft gevonden die al mijn wensen inwilligt, dan lees ik het graag!!!!! Groetjes Emmy

• Margret van Soest

Hallo,

Een van mijn kinderen heeft Risperdal voorgeschreven gekregen omdat hij een gedragsstoornis heeft en daarbij eigenlijk voordurend boos is en veel te agressief reageerd. Nu werkt het wel in de zin van dat er minderagressie in zijn gedrag zit, maar hij wordt er somber van, hij huilt veel meer. Is dat iets wat iemand bekend voor komt????

Graag hoor ik.

Groeten Margret