Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heb Risperdal gekregen

• Sean

Hoi ,

Ik heb risperdal gekregen. Mijn arts zei dat risperdal minder gewichtstoename geeft dan seroquel. Daar heb ik mijn twijfels over.

Ik heb 1 mg. En ik voelde me zo duf , niet slaperig . Maar een soort vermoeidheid die vervelend aanvoelt.

Ook werd ik somber. Ben 3 uren in bed gaan liggen.

Werd kwaad .Het is toch troep wat we krijgen ?

Ik krijg er ook honger van.

Het voelt niet goed die risperdal.

Morgen even de arts bellen : terug naar het oude bekende en maar de rest zelf aanpakken…..

!!Even een vraag aan een trouwe risperdalgebruiker hier : word die moeheid in je lijf en dufheid door de risperdal minder ?

• Brian

Alles waaraan je je went heeft invoed op de intensiteit van de beleving ervan. Jij voelt je nu duf vanwege het het veranderingseffect want eerst was je niet duf. Als je middelen blijft gebruiken en dus altijd duf bent maakt het niet meer uit, dan zal het ineens weer heel verkwikkend zijn om niet meer duf te zijn. Als je altijd dronken bent voel je je ook heel erg gebalanceerd. Daarom zegt de dokter dat je ook vooral niet opmoet houden met slikken. Ja, hee, natuurlijk, he, snappieem. Als je durft je ups en downs te accepteren weet je hoe je ze kunt beinvloeden en veroorzaken of stoppen. Dit heet wijsheid. Je hebt dan geen afvlakkende dikmakers meer nodig om te kunnen genieten van je depressies. In veel volkeren heeft de treurnis een heel voorname rol, bij ons natuurlijk weer niet, want treuris is niet profitable. Allemaal de schuld van de tros.

• Sean

Hoi Brian ,

Bedankt voor je wijze reaktie.

Toch een paar vraagjes :

1 ) hoe bedoel je dat ik eraan wen dat ik dan niet meer door heb dat ik eerst duf ervan was ?

2 ) altijd dronken……

Over dat accepteren van je klachten vind ik een goede tip : acceptatie kan rust geven. Ik ga ook ooit helemaal stoppen met medicijnen.

3 ) Wat bedoel je met dat dokters zeggen dat je door moet blijven gebruiken van je medicijnen ? Ik denk dat jij niet zo voor psychiatrische medicijnen bent maar meer van de natuur houdt en creativiteit .

groetjes Sean.Brian schreef:

>

> Alles waaraan je je went heeft invoed op de intensiteit van

> de beleving ervan. Jij voelt je nu duf vanwege het het

> veranderingseffect want eerst was je niet duf. Als je

> middelen blijft gebruiken en dus altijd duf bent maakt het

> niet meer uit, dan zal het ineens weer heel verkwikkend zijn

> om niet meer duf te zijn. Als je altijd dronken bent voel je

> je ook heel erg gebalanceerd. Daarom zegt de dokter dat je

> ook vooral niet opmoet houden met slikken. Ja, hee,

> natuurlijk, he, snappieem. Als je durft je ups en downs te

> accepteren weet je hoe je ze kunt beinvloeden en veroorzaken

> of stoppen. Dit heet wijsheid. Je hebt dan geen afvlakkende

> dikmakers meer nodig om te kunnen genieten van je depressies.

> In veel volkeren heeft de treurnis een heel voorname rol, bij

> ons natuurlijk weer niet, want treuris is niet profitable.

> Allemaal de schuld van de tros.

• kvs

Even een vraag aan een trouwe risperdalgebruiker hier : word die moeheid in je lijf en dufheid door de risperdal minder ?

Ja dat wordt minder!