Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hallo allemaal

• cindy

……….zal me even snel voorstellen, ik ben een 30 jarige getrouwde moeder van 4 kinderen.

mijn man heeft van die rare waan ideeen, het ene moment gaat alles goed en het andere moment is het een totaal ander iemand, die denkt dat wij hem niet willen dat de hele wereld tegen hem is en ga zo maar door.

hij heeft soms stemmen in zijn hoofd,

we hebben hiermee bij het riagg gelopen en zijn bij een magnetiseur geweest en hebben hypno therapie gehad maar het heeft allemaal niet mogen baten.

bij het riagg kreeg hij oxazepam voor geschreven maar daardoor leek het allemaal nog erger te worden, hij was heel afwezig, hoorde me niet, en praatte vaak in zichzelf.

dus hij is gestopt met die medicijnen, er is eigenlijk geen duidelijke diagnose gesteld over wat hem mankeerd, nu grijpt hij de laatste tijd vaak naar de drank in de hoop dat hij rust krijgt in zijn hoofd.

soms ben ik best bang voor hem, zeker als hij agressief reageerd, angs voor wat hij kan gaan doen, naar mij maar zeker naar mijn kinderen toe.

komt dit jullie misschien bekend voor?

zo ja hoe kan ik het beste reageren op hem als hij weer zijn andere ik is?

ik hoop hier wat antwoorden te kunnen vinden, en misschien met mensen te kunnen praten die in een soort gelijke situatie zitten..

groetjes cindy

• Tim

Hoi Cindy ,

Je man klinkt zoals je schrijft randpsychotisch of psychotisch. Hij trekt zich terug , is in zichzelf gekeerd en heeft paranoide gedachtes.

Hypnotherapie is absoluut NIET GOED voor dit soort klachten !!!

Oxazepam helpt ook niet.

Als hij weer zijn “andere ik is” , kan je het beste :

Verbaal en non-verbaal rustig tegen hem doen. Korte zinnen . Rustig blijven.

Ik zou dan 112 bellen en zeggen dat je man gevaarlijk doet of dat hij in de war is.

Dan komt de politie en of ambulance.

Dan bellen ze aan , komen binnen en misschien ziet dat er dan heftig uit maar het is soms nodig bij gevaar. Dan wordt hij waarschijnlijk opgenomen en krijgt hij wel goede zorg. Bij dat Riagg maken ze veel fouten…….

Als JIJ en/of je kinderen je onveilig voelt dan bel je 112 !

Dat is de beste keuze voordat het echt escaleert.

Want die drank is ook niet goed met wat jij schrijft. Maar is wel begrijpelijk van hem , hij voelt zich niet goed en wil dit niet .

Dus 112 bellen als JIJ en je kinderen zich onveilig voelt.

Tegen je man tekeer gaan kan verkeerd uitpakken , nu , denk ik.

Rustig benaderen.

Praten is voor later !

Veel sterkte !

• noix

Probeer er eerst zelf met de RIAGG uit te komen, misschien kiest hij er zelf wel voor om opgenomen te worden, als dat al nodig is.

Slikt hij AP?

Probeer te achterhalen of hij helemaal buiten de realiteit staat of dat hij nog enig besef heeft dat hij rare ideeen heeft.

Zou niet meteen politie inschakelen, beetje zwaar middel.

sterkte noix

• Willeke

Hoi Cindy..

Zal me ook even voorstellen..

Mijn ex man heeft herkenbare klachten gehad welke jij ook beschrijft.

Alleen had mijn ex veel achterdocht.. dacht dat de vreemdelingenpolitie hem t land uit kwam zetten terwijl hij al 20 jaar zn ned. paspoort heeft.

Dacht dat mn broer zn girorekening zou leeghalen en zn vrienden zn auto zouden pikken en zo was er iedere keer weer iets aan de hand.

Veel vertrouwen had ik ook niet en het Riagg werkt niet echt goed mee maar toch heb je ze nodig.

Geef duidelijk aan wat er aan de hand is.

Je kunt het crisisdienst van het riagg bellen op t moment je man weer gek doet.

Het is noodzakelijk dat hij daar op afspraak gaat komen en ga mee als je man dat goed vind.

Mijn exman had dus een psychose en dat monde uiteindelijk na 2 weken in erge angst en bang zijn wat erg eskaleerde waardoor hij mete politie en riagg, ambulance opgenomen werd.

Ik moet zeggen niet de prettigste manier om hulp te zoeken.

Vraag de arts om een anti psychose medicijn dat is het enige middel die ervoor zorgt dat de stemmen in het hoofd van je man stoppen.

Oxcacepam is een rustgevend middel wat echt niet helpt dat die stemmen weg gaan.

Xyprexa of hoe je t ook schrijft daar ben ik niet goed in is bv. een middel voor waanideen en dwanggedachten maar er zijn er veel meer en daar moet je echt voor bij het riag zijn.

Het is echt noodzaak dat je man deze pillen voorgeschreven krijgt omdat hij anders in een diepe psychose terecht kan komen wat best wel is gevaarlijk kan zijn.

Bel het riagg en vraag voor een consult en ga met je man mee.

Mijn ex man is een maand opgenomen geweest in de gesloten afdeling.

Na die maand nog 3 maanden thuis en toen ging hij weer rustig aan werken.

Mede met de pillen die hij nog steeds slikt kan hij weer normaal functioneren.

Op t moment dat hij weer argwaan krijgt of dwanggedachten, achterdocht bel ik zn psycholoog die hem dan weer frequenter gaat zien en medicatie gaat verhogen.

Sterkte

• Angie

Niet alleen Hypnotherapie is erg gevaarlijk hierbij Magnetiseren is eveneens ZEER gevaarlijk bij dit soort klachten.

Is je man overigens een alcoholist of komt dit ergens anders vandaan, beide geven namelijk ongeveer dezelfde klachten.

Laat hem hier niet mee rondlopen maar schakel hulp in, ik vind het idee dat je ook nog 4 kinderen hebt eng, je weet nooit wat hij nu weer zal gaan doen.