Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schizofrenie valt te genezen!

  • Tim

    Hoi Miranda ,

    Ik weet niet of schizofrenie is te genezen.

    Maar ik weet ook niet of schizofrenie puur in hersenen zit .

    Misschien is er meer aan de hand.

    Er zijn natuurlijk alternatieve geneeswijzen of alternatieve “genezers” , paranormaal begaafden . 90 procent is oplichterij misschien zelfs zonder dat die persoon het zelf in de gaten heeft . Ik bedoel hij of zij gelooft er in en heeft goede bedoelingen.

    Er zijn ook paragnosten die wel wat kunnen ! Maar dat zijn er maar een paar.

    Met de Boeddhistische levenswijze kun je heel ver komen om schizofrenie te

    verminderen , denk ik.

    Ik geloof niet dat alles wat wij voelen etc in de hersenen zich afspeelt .

    Heb je weleens gehoord van meridianen of chakra's ?

    Trouwens die Chinese Medici die kunnen heel veel hoor. Echt weten heel veel maar anders . Ze denken anders over ziekte en gezondheid .

    Misschien zit daar toekomst in ?

    De hype is nu , en misschien is het wel waar , dat alle psychiatrische ziektebeelden in de hersenen zitten en daarin zijn aan te wijzen .

    Daar past weer een medicijn bij en klaar.

    Voor mij iets te simpel . Ik geloof niet dat alles in de hersenen zit.

    Ik geloof ook in een energetisch lichaam en aura's etc.

    Maar wel goed voor de Farmaceutische industrie zo'n medische denkwijze !

    Met rust , regelmaat en sociale contacten , dagbesteding , nachtrust , rustig wonen , gezond eten , voedingssuplementen zoals visolieen kom je wel heel ver denk ik.

    Maar of schizofrenie is te genezen ?

    Misschien.

  • miranda

    hoi tim

    ik denk ook zeker dat we nog geen 10% weten van wat er in iemand zijn hoofd afspeelt of hoe het allemaal werkt

    maar zoals jij het stelt kan ik helemaal in mee gaan

    en eigenlijk jammer dat de medici daar niet open voor staan

    groetjes

  • Angie

    Dank je wel, het doet me goed te horen dat jij je ook veel beter voelt nu. En ik heb er eens goed over nagedacht en vermoed dat je gelijk hebt. Genezen ben ik niet, vermoedelijk kan dat ook niet eens in mijn geval. Maar ik heb gewoon geen zin om zielig thuis te zitten, zoals sommige van jullie wel weten heb ik naast de psychische beperking ook lichamelijk een paar vrij ernstige aandoeningen waardoor ik heel vaak pijnaanvallen krijg, ik heb hier geleerd mee om te gaan, zo slik ik er bijvoorbeeld meestal geen pijnstillers voor en ga ik meestal recht door de pijn en weet ik: Binnenkort is de pijn weer weg.

    Zo ga ik nu ook om met mezelf als het even wat minder is. Ik slik er niks voor maar bedenk me: Binnenkort is het weer normaal.

    Als niks me meer red begraaf ik mezelf in boeken, tijdschriften, enz. Dat geeft mij altijd genoeg afleiding, ik weet dat sommige van jullie nu niet kunnen lezen, net zoals ik jarenlang niet gekunt heb. Maar op een bepaald moment ben ik weer begonnen en heb het doorgezet, ik lees nu weer echt uren per dag.

  • Willeke

    Dit maak ik ook met mn ex man mee.

    zn eerste psychose kreeg hij op 20 jarige leeftijd..

    Daarna 13 jaar geen psychose meer ook omdat zn leventje stabiel werd zonder spanningen.

    Hij had wel kenmerken zoals achterdocht bv. controlefriek was hij ook en bang dat mij en mn dochter iets zou overkomen. Mocht zelfs niet op de fiets… te bezorgd zeg maar.

    zn 2de psychose kreeg hij 13 jaar later toen hij in een fase kwam dat ik van hem wilde scheiden. Hij schoot in een psychose en bleef daar anderhalf jaar in omdat hij weigerde medicatie in te nemen.

    Zn derde psychose kreeg hij 2 jaar terug. dit kwam nadat mn moeder overleden was waar hij wekelijks kwam en zn vriendin de relatie beeindigde.

    Bloeddruk veel te hoog en naar EHBO gestuurd door huisarts. Dit was weer een emotionele situatie die hij niet aankon.

    Een jaar terug schoot hij weer bijna in een psychose doordat hij zn pillen niet meer innam omdat hij vond dat hij weer beter was.

    Na inschakeling van het Riagg is hij overtuigd die pillen weer te slikken.

    Nu is hij al weer een jaar redelijjk tot goed. Kan weer werken en in zn vrije tijd leuke dingen doen.

    Ik denk ook dat mensen met psychose fases kennen waar ze pillen nodig hebben vooral als ze een instabiel leventje hebben.

  • Willeke

    Beste Tim..

    Verminderen en genezen zijn 2 verschillende dingen.

    Ik ben er van overtuigd en spreek ook uit ervaring omdat ik de zorg voor mn ex man heb dat psychoses te verminderen zijn.

    Ik denk overigens dat het niet te genezen is.

    Waarom..

    Omdat als men in een situatie terecht komt van ni euwe emoties… overlijden, ontslag werkgever, scheiding er een nieuwe psychose kan ontstaan zonder dat de persoon in kwestie er benul van heeft.

    Door een stabiele omgeving te creeren en een kennisenkring te hebben die je goed kennen en weten wanneer je onstabiel wordt zodat ze in kuinnen grijpen of jou kunnen attenderen dat je zwaardere medicatie nodig hebt kun je denk ik een nieuwe psychose tegengaan..

    Het is ook erfelijk en ook dat maak ik mee in mn gezin.

    Ook mijn dochter is door de emotie terecht gekomen in haar zwangerschap met dwanggedachten en vele angsten.

    Ik hoop ook dat het te genezen is maar ben me er van bewust dat het stiekem weer om een hoekje kan komen kijken bij veranderingen….

    Ze hebben vooral een steun en toeverlaat nodig als het zich weer de kop opdoet.. Iemand die ze vertrouwen en ze een luisterend oor kan bieden..

  • Angelica

    Ik denk dat het ook individueel bepaald is of iemand bijvoorbeeld z´n hele leven moet slikken of periode´s en niet iedereen ziet een periode aankomen en dan zit je met een probleem.

    Ik heb zelf erg mazzel hoor: Ik voel het ruim vantevoren aankomen en weet wanneer ik actie moet ondernemen, het heeft erg lang geduurd voordat dat zo was.

  • Edwin

    dat heb ik niet echt..heb altijd wel het gevoel van angst en achterdocht,de hele dag door en een echte psychose heb ik ook nooit gehad.misschien leef ik vanaf de pubertijd wel in een lichte of randpsychose wie zal het zeggen.feit is wel dat ik eraan gewend ben geraakt en ik me dagelijkse dingen gewoon kan doen.morgen nieuwe solicitatiegesprek,ben benieuwd wat eruit komt,duimen jullie mee? ;)