Ik heb onlangs 2 boeken van Lisa st Aubin de Terán gelezen, al snel word duidelijk dat het een heel vreemd mens is, haar man lijdt vermoedelijk aan Schizofrenie maar niemand weet dat zeker, maar met haar is ook zeker iets mis, dat proef je overal maar wat ze exact heeft kom je niet te weten, niettemin zeer interessant om te lezen, met name ´De Haciënda´ omdat ze daar nog samenwoond met haar man die langzaam maar zeker afglijd en steeds gekker word, of was hij altijd al zo? Dat is niet echt duidelijk.
De boeken van Elizabeth Würzel zijn ook interessant, ik heb ´Het land van Ritalin´ gelezen, waarin ze vermoedelijk op een bepaald moment ook psychoses krijgt, het boek zit ook vol met een soort vreemde wanen en dergelijke, welliswaar veroorzaakt door haar drugs gebruik maar eveneens interessant om te lezen.
Ik weet voor de rest dat Heleen van Rooijen ook een boek heeft geschreven over haar psychose, alleen ben ik de naam ervan kwijt.
Het boek ´Morgen ben ik een leeuw´ (zie beschrijving in het draadje hieronder) is ook een biografie, van iemand die vermoedelijk Schizofrenie heeft (of iets anders)