Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gestopt met bijna alle medicijnen

• Tim

Hoi ,

Ik heb de antipsychotica gestopt . Helemaal .

Ik gebruik nog wel Lorazepam .

Met antidepressiva ben ik ook gestopt .

Mijn arts weet dit niet. Maar wie is mijn arts ? Ik ben een nummer.

Hij is aardig maar heeft teveel patienten .

Ik bepaal zelf wat ik doe ! En ik ben het zo zat die rotzooi en dei Farma-macht.

Die eetlust en gewichtstoename ben ik ook helemaal zat !

Okee het vlakt me af en zorgt dat ik beter slaap.

Nu slaap ik kort . Ik doe veel aan ademhalingsoefeningen en vermijd teveel drukte.

Maar ik ga soms ook de drukte in.

Dan luister ik goed naar mijn lichaam dat aangeeft wanneer het te druk voor me wordt.

Die Zhineng Qi Qong is niet iets wat je even in het buurthuis overal kan doen.

Je moet de juiste mensen hebben die dit echt kunnen. Misschien ergens in Nederland gegeven door een ervaren Chinees , het liefst een Arts.

Maar vooral in China !

Ik heb weer gelezen over Zhineng Qi Qong dat er een ziekenhuis is in China en nu ook in Amerika want dit wordt groot zonder geld !

In China heb je een “ziekenhuis” waar honderden mensen komen met diverse chronische en niet chronische klachten. Ze geven GEEN medicijnen en GEEN behandelingen , er werken Artsen en ex-patienten die met hun hele hart en ziel zelf Zhineng Qi Qong geven .

De Artsen en nog verder gestudeerde Artsen grijpen daar alleen in bij echte acute nood.

Ze doen daar uren per dag Zhineng Qi Qong. Het genezingspercentage is erg hoog daar !!!!

Ze werken in mijn woorden met : Kosmische of Natuur-energie , Chi en Qi , liefde en groepsoefeningen die de energie sterker maken. Ook met rustige bewegings - en sterke ademhalingsoefeningen. Ook werken ze met affirmaties.

Dat er Energie is en energiebanen in ons lichaam , zoals de Chinezen dat en Chinese Artsen dat beschrijven is al langer wetenschappelijk bewezen en aangenomen .

Maar niet zo interressant he door die Farma-machten en de bonussen….

Als ik echt flinke klachten krijg dan vraag ik weer antipsychotica.

Nu ben ik wat achterdochtig en soms wat gespannen.

Ik eet gezond en ik leef gezond en ik zoek zoiets als Zhineng Qi Qong.

• Tim

Taalfout : die Farma-macht.

Verder is dit NIET een oproep aan alle mensen die last hebben van psychotische klachten en schizofrenie en meer , om te stoppen met jullie medicijnen !!

Niet zomaar stoppen met je antipsychotica !

• Angelica

Ik hoop dat dit goed gaat lieverd, ik wens je het beste toe. Beloof je dat als je het eventueel mis voelt gaan je op tijd ingrijpt?

(Ik hoop niet dat je dit doet omdat ik iets verteld heb dat zou ik namelijk erg vervelend vinden)

• Willeke

Tim hou t aub goed in de gaten..

De achterdocht is een onderdeel van je ziektebeeld.

Niet meer slapen of nog weinig slaap hebben ook.

Toen mn dochter zwanger was moest ze opeens met 7 maanden zwangerschap stoppen met haar xeroxcat en overgaan na 2 weken op prozax.

Opeens vonden ze het slecht voor de baby nadat ze haar die 5 maanden daarvoor helemaal vol gestopt hadden.

Ze heeft een angsten met het zo snel afbouwen gekregen die steeds erger werden.

Toen serequel er bij slikken en xyprexra sorry als ik de namen niet goed schrijf…. maar ik wil je alleen warschuwen dat je heel goed naar je eigen lichaam en geest moet luisteren…

Mn ex man en dochter zijn ook allebei heelzwaar geworden van de anti psych. pillen maar uiteindelijk bleek dat als ze stopte telkens de angsten en achterdocht weer terugkwamen.

Mijn dochter wil in juli ook weer beginnen met afbouwen van medicatie maar dan wel heeeeeeeel langzaam zodat langzaam haar lijf kan wennen aan het niet meer krijgen van die stoffen. en dan heb ik t zeker over een heel jaar uitspreiden van t steeds minder nemen van medicatie onder begelieding van haar psych.

Denk goed na wat je doet en let goed op je gedrag hoop dat je hulp hebt van iemand of iemand die naar je omkijkt die ook eventuele veranderingen kan constateren..

Succes opf mo et ik zeggen sterke ermee.

Vind t wel knap dat je het aandurft, maar aande andere kant keur ik het ook niet goed.. Ik heb ervring met afbouwen.

• Tim

lieve Angelica ,

Ken je mij ergens van , eerlijk ?

Verder , nee ik doe dit niet door jouw bericht over hoopvol nieuws : schizofrenie is te genezen …..

Ik doe dit voor mij zelf.

Ja ik ben achterdochtig . Maar dat was ik ook met de antipsychotica .

Het enige positieve vind ik aan die antipsychotica is dat ik er lang op slaap .

Verder vlakt het af en maakt het me erg dik.

Ik weet wat ik doe. Ik leef rustig . Zoek de rust op.

Helaas laat ik mensen niet zo toe in mijn leven waardoor ik me soms erg eenzaam voel. Maar ook daar ben ik meer doorheen , ik accepteer het meer.

Ook val ik vaak buiten de groep . Ik doe niets , mijn buurt kijkt me aan van wie is die jongen of wat doet ie……Logisch want ik maak geen praatjes . Dus schept dat onzekerheid bij anderen.

Dit is geen achterdocht ! Dit voelde ik ook bij antipsychotica !

Ik was als kind al anders . Ik weet precies hoe zo'n blik voelt .

Mijn ouders en zussen zeggen trek het je niet aan. Mijn familie heeft mij altijd heel goed opgevangen en alles mee moeten maken….

Ik vind het vreselijk dat er een taboe is op psychiatrie ! Mensen voelen gewoon wanneer iemand anders is. Dan wordt er geroddeld , je let erop dat zien ze vervolgens wordt er nog meer geroddeld . Vreselijk . Ik word er soms zo razend om.

Als ik in de Metro zit kijken mensen ook weleens als ik erg gespannen ben.

Maar als ik al die stelletjes zie , en ik kan al moeilijk kontakt maken , dan huil ik vanbinnen .

Ik zie er best leuk uit . Maar kontakten maken is zo moeilijk als je niet uitgaat…….

Ik sport . Ook die mensen laat ik toe tot op zekere hoogte . Echt jammer , vroeger was ik niet zo wantrouwend en minder op mezelf.

Vroeger was ik zo spontaan.

Het is door teleurstellingen zo gegaan.

Ik wil zo graag een vriendin ook al ben ik niet meer zoekende.

Ik kwam vaak vrouwen tegen die niet bij me paste of andersom. Dan ging het weer uit.

Teleurstellend hoor.

Die antidepressiva maken me manisch dus dat gaat niet goed dan.

Vrijdag zie ik mijn arts. Zie ik niet zo zitten. Maar weer een receptje Lorazepam….

Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de psychiatrie. Ik ga andere wegen bewandelen . Geen onzin hoor.

Ik weet door rust , ademhaling en rust , sport , selftalk/affirmaties mijn psychoses goed van me af te zetten tot nu toe.

Maar hierin kan ik veel en veel meer leren !

Maar eigenlijk vind ik dit leven gewoon heel moeilijk soms . Anderen doen zo makkelijk…..

Ik wil ook een gezin : vrouw en een zoon of dochter. Ik hoef niet veel !

Ik hoop dat ik vanacht goed slaap en minder somber ben.

Bedankt voor jullie betrokkenheid.

• Angelica

Nee hoor, wees maar niet ongerust Tim, ik zal je waarschijnlijk niet ergens van kennen, maar het is nu eenmaal zo dat ik zelf veel heb meegemaakt en waarschijnlijk daarom bepaalde mensen aanvoel en begrijp die misschien anders zich niet begrepen voelen.

Ik weet hoe het is om je ´anders´ te voelen.

Maar ´anders´ kan ook heel positief en leuk zijn. :)

Pas goed op jezelf.

• Tim

Hoi Willeke ,

Bedankt voor je betrokkenheid.

Ja die Seroxat……………

Ik begrijp je wel. Prozac neemt dan het ontwenningseffect een beetje over van de Seroxat . Maar de stof is anders dus ga je toch ontwennen.

Als ik jou een advies mag geven dan is ALS je dochter medicijnen nodig heeft dan is de combi Seroquel en Prozac geen gek idee.

Omdat Prozac zorgt dat je wat minder dik wordt van de Seroquel .

Ook is de combinatie goed .

Vooral tegen angst maar ook tegen dwanggedrag en achterdocht.

Prozac geeft weinig kans op gewichtstoename , eerder gewichtsafname .

Daar wordt Prozac/fluoxetine ook wel voor voorgeschreven.

Als ze veel huiduitslag krijgt van Prozac of veel hoesten dan naar de Arts !!!

Zyprexa zou ik niet doen. Ik heb daar ook ervaring mee. Je wordt er heel dik van , meer dan Seroquel !

Zyprexa is het beste antipsychoticum dat er nu is . Maar ze moeten die stof Olanzapine veranderen zodat mensen er niet zo dik van worden.

Olanzapine/Zyprexa is heel heel goed , maar de gewichtstoename en risico op diabetis is niet zo leuk.

Ook al dit advies , ik blijf anti-medicijn !

Ik begrijp je advies . Bedankt.

Mijn familie houdt mij in de gaten.

Ik slaap al iets beter , en ben minder gevoelig voor mijn omgeving.

• Willeke

Hoi Tim..

Mijn dochter is zeker erg dik geworden maar nu voelt ze zich goed met deze combinatie van prozax en Zyprexa…

In aug. wil ze de zyprexa langzaam proberen af te bouwen.

Mijn ex man heeft ook slaapproblemen met de pillen.

Wat waardeloos eigenlijk he.

Zowel mn dochter als exman hebben een steun aan mij.. iets waar ze behoefte aan hebben.

Gewoon als ze zixch niet lekker voelen dat ze me kunnen bellen en er samen over kunnen praten.

Bij mn ex man probeer ik alle probleempjes op te lossen zodat hij niet hoeft te piekeren of achterdocht creert. Dat werkt perfect.

Hij belt gelijk als hij ergens mee zit dit geeft hem en mijn dochter meer rust waardoor ze stabieler zijn.

Nu maar duimen dat het zo blijft.