Beste Willeke ,
Sorry dat had ik verkeerd begrepen. Van die Tranxene 200 mg. , hetzelfde als ongeveer 400 mg oxazepam , is mijn concentratie niet zo goed . Mijn gevoel blijft over.
Ja ik heb ook hetzelfde meegemaakt met Seroxat. Alleen ik werd er zeer agressief van . Afbouwen : trillen , schokjes , misselijk , angst , duizelig.
Maar ik moest echt radicaal snel afbouwen ivm een ernstige Manie door Seroxat.
Prozac heb ik ook gehad . 1 tablet prozac zit 6 tot 8 weken in je bloed bij een goede bloedspiegel.
Prozac geeft van alle ssri's de minste ontwenning .
Ik mocht in 1 keer stoppen , geen ontwenning.
Dit komt doordat het in die 6 tot 8 weken je lichaam langzaam uitsluipt. Dus als je stopt met het gebruiken van prozac zit het nog 6 tot 8 weken in je lichaam , vandaar minder tot geen ontwenning.
Als ze er bang voor is , wat ik me kan voorstellen met haar ervaringen met de Seroxat , kan ze het volgende doen :
als ze 20 mg. prozac neemt , capsules of tabletten. Capsule : maak die open en doe de helft in 1 glas . De andere helft in 1 ander glas .
Elke 2 weken neemt ze elke dag 1 glas , dus 10 mg prozac/fluoxetine.
Tablet : breken en hetzelfde in een glas water .
Ik schreef al : haar depressie was een natuurlijke gezonde reaktie op haar situatie dus had die Seroxat niet gehoeven. Maar goed.
Prozac is TOTAAL ANDERS dan seroxat. Dus echt niet dezelfde ellende met het stoppen.
Ik en mensen die ik ken zijn zonder probleem in 1 keer gestopt met prozac .
Ze gaat zichzelf voelen zonder prozac. Dus normale stress en normale angst en plezier.
Ik weet niet waarom ze Zyprexa heeft . Dat kan je niet in 1 keer stoppen !!
Ik blijf erbij : volgens mij heeft je dochter geen psychofarmaca nodig . En had ze goede gesprekken nodig en ja wel een opname maar ipv Seroxat gesprekken.
Ze schrijven tegenwoordig metteen psychofarmaca voor. Heel fout.
Niet fout bij zware paranoide psychoses en agressie of manie bijvoorbeeld etc.
En vitamine B's zorgen voor een goede werking van de stoffen in de hersenen zoals dopamine . Magnesium zorgt voor een goede prikkelgeleiding en versterkt de werking van vitamine B's.
Ik zou dit dus wel kopen en elke dag gebruiken. Je kan het merk nemen Davitamon vitamine B Complex Forte. Of het eigen merk van DE Tuinen .
Vitamine B's dus ook B1 wordt niet alleen bij alcoholverslaving voorgeschreven…….
Vitamine B complex , dus meerdere vitamine B's zorgen voor een goede werking van de hersenen en herstellen ook werking van sommige stoffen.
Ik zou dit zeker in huis halen met Magnesium . Vraag aan personeel van De Tuinen. Daarkan je ook Magnesium kopen.
Visolie ? Individueel verschillend. Ik ken adhders die er rustig van worden . Maar ik ken ook mensen waar ze beter iets anders voor het geld kunnen kopen.
Groene thee is ook een aanrader met Ginseng . In groene thee zitten stoffen die je helpen met afslanken en remmen vrije radicalen.
Wordt toegepast bij kanker.
Ik drink zelf groene thee en neem er ook capsules van.
Dit heeft een antidepressief effect en je concentratie wordt helder.
Dit neem ik naast Tranxene .
Dus mijn advies : in Juli stoppen met prozac in overleg de Zyprexa . Koop vitamine B complex Forte en mineralen zoals Magnesium en ijzer.
Koop groene thee of groene thee capsules . Koop een boekje over groene thee .
Laat haar 5 dagen per week sporten : hardlopen , zwemmen , taebo , tae-kwon-do , kickfun , kick2befit , de natuur opzoeken.
1 vraag waarom heeft ze Zyprexa ?