Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Young schizo en Angelica

• Tim

Hoi Youngschizo ,

Bedankt voor je steun .

Ik haat mensen niet . Ik hou van mensen die anders zijn , echt zijn , eerlijk zijn , groot kind zijn , eerlijk zijn , niet metteen oordelen , kinderen en dieren.

Ouderen vind ik vaak kritisch en negatief , sorry.

Ik heb ooit bij de politie gewerkt dus wat ik gisteren schreef ga ik niet doen.

Als ik zo emotioneel ben wil nog niet zeggen dat ik het ga doen !

Ik bedoel met een beekijzer alles stuk slaan , materiaal.

Ik ga pas uit mijn dak als het heel ver is , maar dan nog……..

Wel als ik zie dat iemand een tasje steelt van een gehandicapte , dan pak ik hem beet.

Ik heb nare ervaringen met Roddelen.

vraagje Youngschizo : ken jij mijn buurman ? Wat bedoel je ?

Mijn diagnose is : autistiform en licht schizo-affectief.

Ik heb gisteren een Arts aan de telefoon gehad . Tranxene is tijdelijk 200 mg.

Dus nu ben ik rustig en meer helder .

Angelica jij ook bedankt ,

En ik was gisteren overspoeld door een manie van lawaai in mijn lijf .

Dus dan kan ik niet goed voelen.

Ik ken je absoluut niet en ken je niet van andere fora.

Mijn geheugen is nu niet goed . Ik lees je berichten graag . Maar ik kon dus niet afgaan op je vorige berichten.

Wat ik zei over : niet helemaal idealist . Jij bent iemand die niet zo extreem idealist is dat je bijvoorbeeld alles van het www.ncrm.nl aanneemt.

Jij bent een eerlijk mens met groot gevoel voor verantwoordelijkheid en rechtvaardigheid . Je komt op voor mens , kind en dier dat het lastig heeft.

Maar ik denk dat je naar bijna iedereen vriendelijkheid uitstraalt.

Jij bent wel idealist maar niet helemaal . Je kijkt ook naar de andere kant. Je bekijkt beide kanten .

Het NCRM zou je wel aanspreken bijvoorbeeld , maar aan de andere kant vind jij hun in hun artikelen tever gaan.

Ik vind je wel iemand die op SP zou stemmen .

Een idealist is toch iemand die heel duidelijk zijn ideeen heeft hoe het beter kan ?

Ik vind dat jij wel ideale ideeen hebt maar ook heel nuchter en feitelijk kan zijn.

Ik vind je bijzonder . Ook bijzonder inlevend en gevoelig.

Ik weet zeker dat je kan magnetiseren.

Worden mensen rustig bij jou ?

Ik denk dat je goed geaard bent , assertief bent en redelijk goed mee kan rennen in deze wereld .

Hou je van water ? Of van bossen ?

Heb je iets met een waterval ?

• Angelica

Nou, gelukkig ben je weer wat rustiger, dat doet me goed. :)

Ja, wat jij zegt klopt allemaal hoor. Je kan echt wel wat, maar dat weet je zelf ook best wel.

Mijn element is water dus ja: Ik kan oprecht zeggen dat ik er dol op ben; net zoals op de bossen. Watervallen vind ik ook prachtig :)

Ik was heel blij met je vorige berichtje en ook met dit berichtje, het was iets wat ik toevallig ´nodig´ had. Ik heb deze week namelijk heel bijzonder slecht bericht gekregen mbt iemand anders en was daarvan erg van slag.

• Tim

Hoi Angelica ,

Het doet mij ook goed dat je mij schrijft , inleeft of verteld en reageerd .

Ik ben er vanavond weer. Maar dan niet zo “achterlijk” als gisteravond…….

Ik heb een interressant onderwerp waar jij me misschien of waar we elkaar wat meer over kunnen vertellen.

Ik ben niet religieus . Ik geloof dus niet in een echte Religie.

Het onderwerp is bidden . Ik doe dat uit nood maar het helpt amper.

Het doet eigenlijk bij mij niets.

En het doet me goed om te horen dat je dit kontakt hier leuk vind of interressant vind.

Mij doet het goed . Ik voel me nu echt goed .

Ik ga zo sporten . Ik ben rustig en helder .

Tot vanavond .

• Tim

Angelica ,

We kunnen het ook over een ander onderwerp hebben.

We zien wel.

liefs.

• tim

Hoi Angelica ,

Nog 1 berichtje beneden.

Maar zullen we hierboven verder gaan ?

Ik voelde me de laatste tijd zo vervelend door wat ik schreef oa mijn buurt etc.

Ik ging maar bidden tot : God , Jezus , Grote Energie , Aartsengel Michael etc.

Maar het helpt niet !

Serieus , weet jij hoe dit komt ?

• Angelica

Ja, ik weet daar antwoord op.

Alleen is dat niet zo simpel even uit te leggen.

Het komt hierop neer:

- Bidden helpt niet als je het 1x doet of op ´de verkeerde manier´.

- Ieder gebed is individueel

- Dus ook individueel bepaald welke manier ´werkt´.

Waar geloof jij in Tim?

• Tim

Hoi Angelica ,

Met alle Respekt ik geloof niet in de grote boekenreligies.

Ik geloof wel in Jezus is Liefde

Gandhi , Boeddha .

Ik geloof meer in 1 bewustzijn . 1 energie.

Niet een mannelijke mens schepper. Nee dat kan niet.

Laatst was er een grote documentaire op National Geografic , sorry als ik het verkeerd schrijf.

Dat ging over Bijna Dood Ervaringen , Bde's.

Er was bijvoorbeeld 1 blinde vrouw die vanaf haar geboorte blind was . Toch kon ze terwijl ze hartdood en hersendood was verklaard , klinisch dood , alles zien aan wat de Artsen en assistenen bij haar deden . Zelfs de kleinste details zoals wat voor een horloge de arts om had en meer.

Later werd ze toch weer levend . De artsen waren verbaasd over wat ze in die uren boven haar lichaam heeft gezien.

En veel meer patienten dezelfde waarnemingen die allemaal klopten.

Maar meer . De blinde vrouw kwam in een tunnel van licht en zag allerlei mensen en voelde een enorme liefde etc.

De artsen hadden er geen verklaring voor want ze is blind.

Andere patienten zagen ook die tunnel , het licht en mensen en wezens/engelen.

Een grote Wetenschapper zei dat het bewustzijn van de mens niet in de hersenen zit maar verbonden is met de kosmos/ het heelal.

Hij zei dat ze later misschien kunnen bewijzen : dat het bewustzijn als aparte identiteit is , en verder gaat na klinisch dood van het lichaam.

Dit komt in de buurt van wat ik geloof.

1 Energie .

En daarom kan ik wel tot Jezus gaan bidden en het Boek erbij pakken. Helpt het dan wel m.a.w. als ïk juist bid , als ik de juiste preken op zeg ?"

Bedoel je dat Angelica ?

• Angelica

Jouw geloof lijkt geloof ik op dat van mij. Je zou mij een moderne Christen kunnen noemen, of een Boedhist maar ik ben geen van beide.

God = voor mij alles wat goed is. (Ik zie God niet als een man)

Duivel = voor mij alles wat slecht is. (Bij de duivel ben ik er niet zeker van wat het is)

Ik was vroeger wel bezig met allerlei vormen van Healing enz. ben er volledig mee gestopt toen ik gebedsgenezing tegenkwam, waarom? Het werkte gewoon veel sterker en simpeler.

Om exact te weten hoe het werkt en hoe je dit voor jezelf kunt gebruiken zal je je iets meer moeten verdiepen in de bijbel en de achterliggende gedachte, daar hoef je overigens niet Christelijk voor te zijn.

Tijdens bijvoorbeeld Alpha cursussen leer je o.a. bidden -en meer over het Christendom, de bijbel- bidden kan iedereen maar om ervoor te zorgen dat het werkt heb je dus inderdaad meestal wat hulp nodig. Alpha word gratis gegeven bij de meeste kerken, het is er best gezellig en interessant en vaak krijg je er een (gratis) maaltijd bij aangeboden.

Als je zegt dat je geinteresseerd bent in Christendom en de bijbel enz. dan is dat meestal genoeg om toegelaten te worden in zo´n groep.

Je kunt ook allerlei vragen stellen enz.

• Tim

Hoi Angelica ,

Dus mijn vraag was waarom werkt mijn bidden niet ?

Nee , ik geloof niet in de Bijbel . Sorry . Ik geloof ook niet in de Kerstman die op het dak vliegt met zijn slee.

Ik geloof ook niet in alles wat er in het Boeddhisme staat .

Ik geloof in eenvoud .

Ik sprak een keer een vrouw die genenzen was van haar klachten . Ze straalde een bijzondere vorm van rust en liefde uit.

Na een lang gesprek vroeg ik : “als ik ook naar die kerk ga en geloof in Jezus , maar de Bijbel niet wil of kan lezen…..wat dan ?”

antwoord : “dan moet je bidden tot God dat je de Bijbel wel gaat lezen….”

Die genezingsdiensten etc. zijn groepsmeditaties. Er wordt 1 bewustzijn gecreeerd dat heel veel kracht heeft en dingen kan veranderen .

Ik wil wel naar de kerk voor sociale kontakten en een vrouw te ontmoeten en voor de rust . Meer niet.

Kijk maar naar die Shaolin , daar geloof ik nou wel in.

• Angelica

Wie zegt dat ik wel in de bijbel geloof?