Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

The Excorcism of Emily Rose

• Tim

Hoi ,

Heb je die film / dvd gezien ?

Ik wel 3 keer. Het is een waargebeurd verhaal over een meisje die leed aan psychotische epileptie zeiden de artsen.

Een andere Arts beweerde van bezetenheid.

De Pastor of Dominee of hoe je hem noemt zag dat ze bezeten was door kwade krachten.

Ze kreeg medicatie van de Neuroloog waardoor het demonen uitdrijven geblokkeerd werd en ze overleed.

Ze is overleden .

De Pastor / Dominee werd beschuldigd van nalatigheid of zo van medische zorg maar heeft de rechtzaak wel min of meer gewonnen en zijn naam gezuiverd .

Maar vooral door het verhaal van Emily Rose te vertellen .

Arme schat , ik zou haar ook willen helpen.

Mooie aangrijpende film die echt is gebeurd. Ik moest er even bij huilen en huilen kan ik eigenlijk niet.

Als je die film ziet ga je anders aankijken tegen de psychiatrie.

Je wordt even stil…….

• Angelica

Ik heb die film geloof ik niet gezien, maar: Ik begrijp wat je bedoeld het is inderdaad diep en diep triest.

De inrichtingen zitten helaas vol met dat soort patiënten.

Los van of je wel of niet in de bijbel geloofd, het bevat een aantal zeer belangrijke en krachtige documenten/geschriften.

• Tim

Ja dat geloof ik wel maar dan moet iemand me het uitleggen.

Ga die dvd kopen en kijken .

Je vind het mooi en aangrijpend.

• YoungSchizo

Vanwege het waargebeurde verhaal heb ik die film ook gekeken. Normaal wil ik zulke films niet zien omdat ik een soortgelijke hallucinatie heb meegemaakt als zij in die film. freaky shit kan ik niet gebruiken brengt alleen maar slechte herinneringen naar boven ;-)

• YoungSchizo

Deze film was ik vandaag heen geweest, alle 3 delen geweldig! Aanrader ;-)

• Tim

Hey YoungSchizo ,

Aardig van je.

Maar nu oordeel ook jij verkeerd.

Ik heb die film als topic neergezet omdat Angelica mij een vraag stelde over het geloof en bidden. We hadden het over bidden.

Ik geloof niet in een religie , maar deze film heeft mij aan het denken gezet over het Katholieke geloof en de psychiatrie.

Dit was dus een zeer goed voorbeeld als een antwoord op haar vraag.

Want duidelijker dan die film kan het niet als antwoord op haar vraag.

En dan bedoel ik de kern van dat waargebeurde verhaal : Psychiatrie versus Religie.

Nogmaals ik ben ingegaan op een vrouw die een bericht plaatste op 6-4-2007 : schizofrenie valt te genezen.

Dat bericht bevatte al alternatieve invalshoeken. Ik ben op haar visies / startpunt /gezichtspunt ingegaan .

Als ze onderwerpen over sport had of anders dan was ik daar op ingegaan.

Ik ga in op WAT iemand schrijft en zegt en wil.

Ook schreef ik met een vrouw , als je het tenminste hebt gelezen allemaal van mij en haar , die jarenlang bezig is met allerlei alternatieven.

Ze wilde mij zelfs adviseren . Wat ik ook wilde.

Angelica is al jaren bezig met onderwerpen zoals Healing , Magnetiseren , lezen , filosofie . En het niet alternatieve maar bijzondere en sterke Shaolin.

En ze heeft een eigen praktijk gehad.

Van Shaolin weet ik wel iets .

Ik kan veel van haar leren .

Ze weet veel meer dan ik op filosofisch vlak en alternatieven .

Lees nou eens ! En Hulk en Menno ook !

Ga niet lukraak oordelen of veroordelen !

Ga mij niet aanvallen op iets wat ik niet heb gedaan , denk eerst na , LEES alle berichten eerst !

Ik weet meer van psychologie , non-verbale communicatie , psychopathologie , psychiatrie , vitamines en mineralen , sport , het Politie-vak .

Dus ik vond het reuze interressant wat zij schreef . Ik voelde me ook beter door haar .

Maar nu voel ik me teleurgesteld , gepakt/ in de maling genomen , nog wat boos , opgefokt , moe maar kan niet slapen , verdrietig , somber.

• YoungSchizo

Ik heb mijn religie opgegeven na de psychose die ik heb meegemaakt. Ik vind religie totale bullshit, het is in mijn familiekring taboe om niet te geloven. Maja boeie. Dat terzij, je kan in die film zien dat excorcisme totaal niet helpt en uiteindelijk lijdt tot de dood van die vrouw, ik ben dan ook voorstander van de psychiatrie vanwege het feit dat ik door lage dosering medicatie weer helder ben gaan denken en niet door religie.

Op discovery channel elke nacht om 1 uur komen er ook “waargebeurde” verhalen (a haunting) over mensen die last hebben gehad van geesten, demonen etc. “normale” mensen geloven zulke verhalen maar als ik ernaar kijk dan zeg ik ach die is gewoon schizofreen man, en wanneer ze het met religie proberen te zuiveren begin ik keihard te lachen. Ik begin een beetje af te dwalen van de onderwerp, moet je maar eens een keer kijken en jou mening geven.