Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hallo allemaal

• Angelica

Zo, ik voel me weer een stuk beter nu. Gisteren 1 mg Risperdal genomen en dat was helaas iets teveel voor m´n gevoel. Ik heb nu samen met m´n ouders een patroon gevonden in m´n ´mindere tijden´.

Ik ben een hele tijd heel normaal, en dan eens in de zoveel tijd ´slaan de stoppen door´. Altijd maar even en dan gaat het weer. We hebben nu e.e.a. al gedurende lange tijd scherp in de gaten gehouden en hebben duidelijke aanwijzingen gevonden waar het exact vandaan komt.

De berichten hier hadden er overigens niets mee te maken voor mijn gevoel. Ben wel meer geinteresseerd in dat soort dingen (wat meer dan normaal) altijd net voordat het opeens slechter gaat.

Ik moet nu een tussenweg zoeken tussen niks slikken (geen optie) of dagelijks slikken (ook geen optie) dat had m´n behandelaar mij al aangeraden eigenlijk in eerste instantie.

• Tim

Angelica

Fijn dat het beter met je gaat.

Ik was erg van slag gisteren.

En 1 ding begrijp ik niet en daardoor voel ik me ook “gepakt” of in de maling genomen.

Wij hebben veel samen geschreven in een korte tijd.

Jij gaf aan dat het je goed deed . Ik gaf aan dat het me goed deed.

Je gaf aan dat je me zelf een tip wilde geven.

Lees zelf onze communicatie nog eens door als je dat zelf wilt.

Maar nu kreeg ik , in mijn beleving alles over me heen van anderen die ineens verschenen , omdat jij waarschijnlijk overprikkeld/overstimuleerd raakte.

Vraagje :

Heb je “last” van aantrek en afstoot-gedrag ?

Ben je iemand die als je een goed kontakt met een persoon hebt , zoals wij hadden in mijn beleving , ineens afstand kan gaan nemen ?

Ik zie hier wel een bevestiging in omdat je niet meer op mij heb gereageerd .

Waarschijnlijk heb je me niet in de maling genomen . Maar ik zeg je eerlijk dat ik het niet leuk vind dat ik kritiek krijg : over onderwerpen waar JIJ je al veel langer dan ik mee bezig houdt . En waar jij in geinterresseerd ben. En waar jij mee aankwam op 6-4-2007 . Wat ik trouwens interressant vond.

We hadden toch fijne gesprekken ?

Wat heb ik nou misdaan ? Niets !

Ik begrijp je wel , maar ik vind het opvallend dat je vandaag niets aan reaktie gaf op mijn berichten . Mijn gevoel .

Want ik was geschrokken door wat jij gisteren schreef dat je ineens bang was.

En als je het over dieren of kunst had willen hebben dan had ik ook op je gereageerd. Dan was dat voor mij ook leuke gespreksstof.

Ik voel me echt vervelend , verdrietig.

• Tim

Angelica ,

Ik hoop dat je je al wat beter voelt .

Probeer rustige muziek te luisteren en ga soms even op bed liggen met de gordijnen dicht en koptelefoon op. Slaap lang uit. Ga op tijd slapen.

Lekker lang douchen kan ook beetje helpen.

Ga sporten of wandelen in de natuur met iemand die jij vertrouwd.

Tekenen of muziek maken kan ook ondersteunen .

Of een lachfilm of een mooie film kijken zoals Instinct.

NIET Basic Instinct.

Maar Instinct van Anthony Hopkins . Prachtige film.

Of ga lekker in bad met Lavendel of Citroenmelisse .

Ik hoop voor je dat je NIET aan de Risperdal hoeft.

Misschien kan je Buspiron aan je Arts vragen tegen spanning en angst. Werkt binnen 2 weken . Is niet verslavend zoals benzo's.

En als de angst of spanning laag is dan is de kans op psychose ook kleiner. Kan een omweggetje zijn om je psychose laag te houden.

Je kan ook kiezen voor een antipsychoticum. Dus geen omweggetje.

Maar je kan ook een ander middel vragen wat spanning teveel prikkels en angst tegen gaat zodat kans op psychose minder is.

Buspiron is een atypisch anxiolyticum en NIET verslavend.

Mijn Arts stelde het mij voor. Hij vind Buspiron een uitstekend mild middel dat niet alleen werkt bij gegeneraliseerde angst , waarvoor het dus geregistreerd staat .

Je moet het zelf weten. Je zou als omweggetje ook een antidepressivum kunnen vragen. Of een sederend antidepressivum.

Daarmee verminder je een overload aan prikkels en spanning wat psychose kan uitlokken : omweggetje . Snap je ?

Als je geen keuze hebt en toch moet kiezen voor een antipsychoticum dan vind ik de volgende middelen redelijk : Dipiperon , met nog geen registratie over Tardieve Dyskinesie . Dipiperon is wel heel versuffend hoger dan 40 mg.

Seroquel , Dogmatil .

Haldol laag ivm TD .

Ik zou GEEN Zyprexa nemen ivm enorme gewichtstoename en kans op diabetis , geen Leponex hetzelfde verhaal . Ook al zijn het zeer goede middelen.

Risperdal geeft gewichtstoename en kans op diabetis .

Abilify geeft slaapproblemen.

Zyprexa is het beste antipsychoticum , maar helaas die gewichtstoename .

Seroquel is hierna het beste antipsychoticum : werkt goed op slaap , negatieve symptomen cognitieve symptomen en angsten .

Ik zou Seroquel voor de nacht innemen misschien is 100 tot 150 mg. genoeg.

Haldol zou ik niet hoger gaan dan 2 mg. ivm met kans op Tardieve Dyskinesie.

Dogmatil kan ook goed zijn.

Ik werd erg somber van Risperdal.

Ik heb nu geen AP . Ik doe het zoals ik al schreef via een omweg : iets anders beinvloeden om psychose tegen te gaan . In mijn geval spanning verminderen door Tranxene.

Ik ga later over op Buspiron .

Overleg met je Arts.

www.Lareb.nl

www.geneesmiddelenrepertorium.nl

www.cvzKompassen.nl

www.hulpgids.nl

Ik zou het echt heel jammer vinden als je niet meer op mij reageert.

Sterkte en veel liefs van Tim.

• Angelica

Lieve Tim,

Ik weet niet precies wat je bedoeld met niet meer reageren, ik dacht dat ik overal wel op had gereageerd of ben ik soms 1 topic vergeten? Er was er wel eentje waarin je heel erg agressief reageerde die heb ik inderdaad niet uitgelezen want dat trok ik even niet.

Ik merk dat ik me geestelijk nu wel echt 100% beter voel, lichamelijk vind ik het echt vreselijk, ik lijd er echt onder. Je weet dat het bepaalde gevoelens onderdrukt, ook gevoelens zoals verliefdheid. Ik voel me er lichamelijk gewoon vreemd van. Maar ik voel wel dat ik het nu nodig heb dus laat ik het maar zo. Ik denk dat ik eraan toe moet geven en zal moeten blijven slikken, ik heb Risperdal, ik heb veel middelen geprobeerd maar deze is echt wel de beste voor mij tot nu toe.

Als ik normaal mezelf ben en me goed voel dan ben ik over het algemeen niet heel erg geinteresseerd in veel spirituele dingen, ondanks dat ik er wel heel erg veel vanaf weet.

Wel nog iets interessants hierover voor jou: Je weet heel veel van mensen als je ze invoelt, maar je hebt nog bepaalde ´blind spots´ dat zijn gedeeltes die je (nog) niet kunt zien om 1 of andere reden. Dat word later wel beter en de kans is groot dat als je je beter gaat voelen de manier van zien/voelen ook veranderd. Dit heb ik dus gehad. Dan word je er niet zo gek meer van en kan je het beter gebruiken/hanteren.

Zou je het geen idee vinden om een e-mail adres aan te maken? Bij www.gmail.com kan je er gratis 1 aanmaken, dan kunnen we MSN´en als je dat leuk lijkt. Dat praat wat makkelijker.

• Angelica

Nee, ik stoot je zeker niet af Tim, ik praat graag met je. Maar omdat ik nu minder ´voel´ kan ik niet op je ´gevoel´ reageren, als je dat bedoeld: trek het je maar niet persoonlijk aan het komt door de medicijnen.