Hoi Angelica ,
Wat vervelend zo , en dat je Risperdal “moet” gebruiken is geen ramp.
Ik probeer het niet te verzachten met deze uitspraak !!
Als ik een “geneesmiddel” nodig heb of moet dan vraag en zoek ik altijd : gebruiken kinderen dit medicijn ook ?
Als het antwoord ja is dan ga ik het proberen als medicijn te gebruiken . Waarom ? Omdat ALS kinderen het mogen gebruiken het wel zo'n SuperVeilig medicijn moet zijn. Dit heb ik altijd als uitgangspunt , want als kinderen het NIET mogen gebruiken van de Fabrikant dan is er iets……..
Ik weet veel van medicijnen en ik weet heel erg veel van psychiatrie en psychologie.
Risperdal is op zich heel goed.
Kinderen gebruiken het massaal over de hele wereld !!! Maar daarom is Risperdal niet specifiek goed.
Risperdal wordt voorgeschreven bij : Schizofrenie , Bipolair , psychose , agressie , angsten , onrust , Tic-stoornis , dwangstoornis , Adhd , Conduct Disorder , Dis. , persoonlijkheidsproblematiek , “gedragsproblemen” bij Dementieen , psychotische depressies , of gewoon als iemand iets rustiger wil zijn in zijn of haar hoofd.
Risperdal is naast Dipiperon nu HET middel bij Autisme-spectrum-stoornissen. Vooral bij kinderen.
Risperdal hoort bij de top : Seroquel en Zyprexa.
Risperdal blokkeerd een bepaalde serotonine zodat er geen bewegingsstoornissen optreden bij normale doseringen tot 6 mg. Risperdal blokkeerd dopamine d1 d2 zeer krachtig . verder histamine , adrenaline .
Risperdal is te vergelijken wb kracht als Haldol . Alleen heeft het andere bijwerkingen.
1 mg. Risperdal is zeg maar 1 mg. Haldol .
De bijwerkingen kunnen zijn : slaperigheid , een enorme moeheid in je lichaam en spieren , slapeloosheid , somberheid , duideligheid bij het opstaan vanuit een stoel of bed , obstipatie , sufheid , droge mond , gewichtstoename , diabetis.
Let op DIABETIS !! Koop zelf zo'n apparaatje waarmee je je bloedsuiker zelf kan meten . Wordt denk ik vergoed.
Ik ken iemand die had na 2 maanden Risperdal Diabetis. Dit is te voorkomen door je bloedsuiker zeer regelmatig te controlleren bij Arts of koop zo'n apparaatje.
Vraag je huisarts.
Op de langere termijn geeft Risperdal : verbleking van wanen en hallucinaties , gevoel sterker in je lichaam te zitten , veel minder prikkelgevoeligheid , afname dwanggedachtes- en dwanghandelingen , Rust , betere stemming en betrokkenheid : dit geld niet voor jou je bent enorm betrokken !
Verder zorgt Risperdal vaak voor een diepere gezonde slaap , betere interactie met “normale” mensen , cognitief beter , meer energie.
Kan ook individueel anders uitpakken . Maar dit zijn de algemene effecten van Risperdal.
Let je ook op Tardieve Dyskinesie ? Alhoewel deze kans kleiner is maar toch…..
Dus als je gaat kauwen , met je tong gaat bewegen , gaat trekken met je wang etc. onmiddelijk naar de Arst !!!!
Maar kans is veel kleiner dan Diabetis.
TD is nog niet te genezen !! Heb je TD weleens gezien : onwillekeurige romp - en gezichtsbewegingen .
Misschien heb je nu veel last van : moeheid in je lijf , somberheid , slaperigheid , slaapproblemen , duizeligheid.
Maar die Rust in je hoofd is wel lekker he door de Risperdal ?
Ja ik ben anti-medicijn . Maar er zijn goede medicijnen zoals Risperdal , en hard nodig !
Onthoud dit goed Angelica , als je wilt : Seroquel is een heel goed alternatief voor Risperdal . Als je de dosering maar niet overdag inneemt.
Ik koos voor Dipiperon omdat kinderen het massaal gebruiken ook ouderen. Dan is Dipiperon dus superveilig.
Uitzonderingen natuurlijk…..
Risperdal heb ik ook een aantal keren gehad. Ik kreeg een enorme rust in mijn hoofd ervan. Maar ik werd er depressief van. Toen werd het Seroquel . Eerst een aantal maanden 200 mg voor de nacht . Heerlijk ik kon eindelijk weer goed slapen ! 12 uur per nacht , heerlijk. Ook werkte Seroquel heel goed op mijn stemming . Dus geen manie meer en geen depressie meer.
Toen een keer Dipiperon geprobeerd . Ook heel goed slapen en heel rustig.
Maar van Seroquel en Dipiep daar werd ik dik van.
Dus toen geen hiepiep-hoera diepiep meer.
Orap ook gehad . Ik dacht ik voel me zo opgefokt , ik neem 8 tabletten in , heel dom : jezus wat een bewegingsstoornissen ! Gebogen lopen , kramp , trillen , parkinsonisme . Akineton erbij . Super ! Hielp metteen . Ik werd wel eufoor van Akineton.
Cisordinol : acute dystonie gehad . Ik nam ook meer in ivm onrust en ik was dom toen en dacht het helpt sneller zo . Ik nam dus 20 tabletten in van 4 mg.
Was helemaal niet zo fijn . Heel dom.
Hielp ook helemaal niet. Naar de ehbo .
Akineton. Yes , dacht ik toen . Toen !
Toe Haldol/haloperidol : werkte heel heel goed . Haldol vind ik een heel goed medicijn als je maar laag doseert en ernstig let op tekenen van TD.
Ik heb een tijdje 2 mg. Haldol gebruikt . Rustig.
Wat heb ik verder nog gebruikt ?
Dogmatil was redelijk. Wel dik van geworden.
Zyprexa bij een manie. Hielp heel snel die Zyprexa 10 mg. : 16 uur geslapen de eerste nachten . Supergoed medicijn Zyprexa . Maar ik ging eten……………………
Antidepressiva gehad met soms verschrikkelijke gevolgen.
Die mag ik nooit meer van de Artsen. Wegens enorme agressie , manie en meer……
Lithium ? Tegretol ? Depakine ? Nooit meer !
Benzodiazepines : WEL goede ervaringen mee. Maar voor benzo's moet je sterk zijn.
Afbouw is namelijk niet zo makkelijk.
Jarenlang Diazepam gehad met goed effect. Goed vanaf gekomen mbv wilskracht .
Diazepam/Valium heel goed ! Ook goed vanaf.
Librium redelijk. Xanax en Lorazepam vind ik shit.
Nu dus Tranxene .
Als ik slechter wordt dan vraag ik ook Risperdal . Tot 2 mg.
Angelica ,
Als ik een emailadres heb dan krijg jij die van mij !!
Ik ben ook niet zo bezig met “paranormale” dingen hoor ! Je hebt denk ik een eenzijdig beeld van mij , of niet.
Ik ben eigenlijk een heel nuchter stabiel mens . No-Nonsens , eenvoud , keep it simpel.
Ik kan het ook hebben over dieren , sporten , muziek , humor .
Dus ik ging positief in op jouw aanwezige gevoeligheid-stemming en interresse zeg maar .
Maar denk nou niet over mij dat ik iemand ben die de hele dag bezig is met horoscopen en helderziendheid of thelepatie etc.
Misschien heel soms.
Ik sport heel veel , ben met muziek bezig : basgitaar , cello , piano . Ik geniet van de natuur en de dieren.
Ik ben zelf ook een dier . Jij mag raden welk dier.
Ik bedoel : wij kunnen het ook over andere diverse onderwerpen hebben . Misschien kan ik je helpen om uit je psychose ? te komen.
Wij kunnen het over dieren hebben of sport of muziek of anders.
Ik denk dat jij en de anderen hier een verkeerd beeld van mij hadden.
Krijg ik LATER dan ook jouw email-adres ?
Reageer maar weer wanneer jij dat wilt en wanneer jij je beter voelt.
Ik ben blij dat je weer op mij reageerde .
Ik begrijp je .
En over die agressieve explosies…..dat heeft niet zo met hier te maken.
Wel was ik geschrokken.
Die 200 mg. Tranxene is nu stabiel in mijn lichaam opgebouwd dus dit kan niet meer gebeuren.
Ook mijn excuses voor dit gedrag naar jou toe !
Ik heb gisteravond een kaarsje voor jou aangestoken . De hele nacht was het aan nu bijna uit.
Ik ga nu sporten .
Doe je rustig aan ? Risperdal is zo gek nog niet !
liefs van Tim.