Hoi Menno ,
Overleveren aan dit soort gevoel ? Sorry ik snap je vraag niet.
Kijk ik schreef aan Angelica alternatieven waaronder aroma-middelen zoals Lavendel , maar ik schreef als je goed gelezen hebt wel 9 alternatieven.
Waarom ?
Omdat ik haar wilde helpen te voorkomen dat ze antipsychotica nodig had.
Soms zijn mensen namelijk nog niet psychotisch en propt de psieg ze vol met allerlei middelen en is de diagnose er metteen : stikker op het voorhoofd en zoek het maar uit…….tot de volgende keer voor een nieuw recept………..
Als je beginnend psychotisch wordt is Rust het begin om de psychose misschien te voorkomen , Rust en Relax is het beste middel tegen beginnende psychoses.
Nu bedoel ik niet met Relax : blowen of drinken. Dat is helemaal @!#$ . Van blowen kan je zelfs psychotisch worden dus dat bedoel ik niet beste Menno.
Dit waren alternatieven voor RUST voor Angelica , lees hier ergens boven.
Nu begrijp ik inmiddels dat er meer aan de hand is dus helpen dit soort alternatieven niet echt , en moet er steviger ingegrepen worden zeg maar.
Wel is het altijd goed voor psychiatrische patienten om een evenwicht tussen rust en aktiviteit te bewaren.
Ik gebruik die kruiden niet . Ik heb geen bad . Wat ik doe is soms op bed liggen en rustige muziek luisteren en me overleveren , zoals jij zegt , aan het gevoel dat ontstaat door de muziek en het op bed rustig liggen.
Rust kan de-escalerend werken.