Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Willeke

• Tim

Hoi Willeke ,

Prozac geeft vaak enorme slaapproblemen.

Zyprexa werkt ook gunstig op de slaap omdat het serotonine-2a en Histamine en een vorm van x-adrenaline blokkeerd.

Prozac geeft over het algemeen gewichtsafname en een lagere bloedsuikerspiegel waardoor het gunstig kan uitpakken bij goede medicijnen , maar dikmakers , zoals Leponax en Zyprexa .

Ik weet heel zeker dat je dochter kan afbouwen stoppen met prozac . Dan zal ze merken dat ze na een paar weken , als prozac uit haar lichaam is , ineens beter slaapt door de Zyprexa die niet meer gehinderd wordt door de bijwerking van prozac : slaapproblemen en veel energie.

Als ze maar wel anders gaat eten en heel veel gaat sporten , een individuele sport.

Om haar hersenen te ondersteunen zou ik adviseren : Groene thee capsules van DE TUINEN , Magnesium , vitamine B complex Forte .

Vis kan helpen of visolie of andere olie waar omega 3 - 6 - 9 in zit.

Dus stop met prozac , kan heel vlug ivm zeer lange halfwaardetijd .

SPORT !!!

en……Vraag De Tuinen.

Willeke kom jij wel toe aan Jouw behoeftes en je-zelf ?

Zorg jij ook zo goed voor jouzelf als voor je ex-man en dochter ?

groetjes Tim

• Tim

Hoi Willeke ,

Voor je dochter : Sport , individuele sporten.

verder adviseer ik het andersom te doen : eerst stoppen met prozac wat in 1 keer kan omdat prozac 6 tot 8 weken in je lichaam zit en dus zo alsvanzelf heel geleidelijk afbouwt / langzaam wegsijpelt uit het lichaam.

Is mijn eigen ervaring , en zeggen de Artsen ook.

In tegenstelling tot Seroxat wat een hele andere stof is en een hele korte halfwaardetijd heeft . Het lichaam schrikt dus ahw bij afbouw Seroxat of Fevarin , Efexor.

Maar bij Prozac schrikt het lichaam niet omdat het zolang in het lichaam is . Dus als je ineens stopt in 1 keer stoppen met prozac dan zit het nog 6 tot 8 weken in het lichaam . En “bouwt het lichaam ” heel geleidelijk de stof van Prozac af in het lichaam . Dus schrikt het lichaam niet .

Je kan wel wat ontwenning krijgen maar dat is 0 vergeleken met efexor en seroxat afbouw.

Dan kan je denken aan wat misselijkheid , moeheid , slaperigheid , wat geirriteerd reageren wat de Zyprexa trouwens opvangt.

Als ze perse wil afbouwen zoals seroxat , wat dus niet hoeft , maar begrijpelijk is tav haar ervaringen met de stop van seroxat .

Dan kan ze OOK ontwenning krijgen van prozac vergeleken met in 1 keer stoppen.

Ik bedoel of je , met Prozac alleen , nou in 8 weken afbouwt of ineens stopt het maakt niet zoveel uit.

Ja je bent meer gefocust op ontwenning bij langdurige afbouw.

Dus gespannen.

Van alle ssri's geeft Prozac weinig tot geen ontwenning .

Efexor en Seroxat geven wel veel ontwenning.

Met Zyprexa ineens stoppen : nooit doen !

En ik denk dat ze dit nog even nodig heeft.

Van angst en dwang kan je afkomen door , zoek op Google : exposure en responspreventie.

Zyprexa kan iets verhoogd naar 7.5 mg. om alles wat te vergemakkelijken.

Buspiron of Diazepam tijdelijk kan ondersteunen. Buspiron kan langdurig : anti-spanning en niet verslavend.

Sport , voeding en exposure en responspreventie !

Tim.