Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

is er iets mis met mij?

• iemand

Ik wist niet goed waar ik ermee naartoe moest, ik ben een 20 jarige kotstudent. Ik weet dat ik niet 100% normaal ben, heb al van kindsaf een redelijk hoog iq en vele dingen die ik zie snap ik onmiddelijk. Maar de laatste jaren kan ik niet meer goed presteren en dergelijke, eigenlijk is alles vooral beginnen opvallen na een op de klippen gelopen relatie van 4 jaar. Ik heb dus wat opzoekingswerk gedaan en kwam de volgende symptomen tegen (ik zal erbij zetten hoe ze op mij van toepassing zijn).

Op een voor de ander onbegrijpelijke manier angstig of in de war zijn.

Als ik bijvoorbeeld mijn veilige omgeving op m'n kot moet verlaten om terug bij mijn ouders te gaan kan ik een zeer raar gevoel door me heen krijgen, precies of ik me plots leeg voel,en toch voel ik me slecht op die moment, ook kan ik dan lichtjes beginnen zweten.

Er niet in slagen om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden.

Dit lukt me dus totaal niet meer, mijn studies zijn een flop, ik wil wel,maar telkens opnieuw lukt het niet, alles wat ik geslaagd ben is met veel geluk.

Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.

Ik kan soms gewoon 1-2 tot soms 3uur rondwandelen op mijn kot en denken dat ik tegen mij ex aan het praten ben en op deze manier dan de dingen zeggen die ik zou willen zeggen. Of een afspraak met haar tot in de puntjes plannen, zodanig dat ik weet wat er gaat/ kan gebeuren… Ik weet wel dat ze er NIET is,maar probeer ze me toch in te beelden en praat wel alsof ze er echt is, hoewel ik weet dat dit raar is, stop ik er nooit mee.

De hele dag in bed liggen, maar ?s nachts door het huis spoken of in de stad ronddwalen.