Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

is er iets mis met mij?

• iemand

Ik wist niet goed waar ik ermee naartoe moest, ik ben een 20 jarige kotstudent. Ik weet dat ik niet 100% normaal ben, heb al van kindsaf een redelijk hoog iq en vele dingen die ik zie snap ik onmiddelijk. Maar de laatste jaren kan ik niet meer goed presteren en dergelijke, eigenlijk is alles vooral beginnen opvallen na een op de klippen gelopen relatie van 4 jaar. Ik heb dus wat opzoekingswerk gedaan en kwam de volgende symptomen tegen (ik zal erbij zetten hoe ze op mij van toepassing zijn).

Op een voor de ander onbegrijpelijke manier angstig of in de war zijn.

Als ik bijvoorbeeld mijn veilige omgeving op m'n kot moet verlaten om terug bij mijn ouders te gaan kan ik een zeer raar gevoel door me heen krijgen, precies of ik me plots leeg voel,en toch voel ik me slecht op die moment, ook kan ik dan lichtjes beginnen zweten.

Er niet in slagen om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden.

Dit lukt me dus totaal niet meer, mijn studies zijn een flop, ik wil wel,maar telkens opnieuw lukt het niet, alles wat ik geslaagd ben is met veel geluk.

Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.

Ik kan soms gewoon 1-2 tot soms 3uur rondwandelen op mijn kot en denken dat ik tegen mij ex aan het praten ben en op deze manier dan de dingen zeggen die ik zou willen zeggen. Of een afspraak met haar tot in de puntjes plannen, zodanig dat ik weet wat er gaat/ kan gebeuren… Ik weet wel dat ze er NIET is,maar probeer ze me toch in te beelden en praat wel alsof ze er echt is, hoewel ik weet dat dit raar is, stop ik er nooit mee.

De hele dag in bed liggen, maar ?s nachts door het huis spoken of in de stad ronddwalen.

Ik heb zeer rare uren om te slapen, meestal ga ik slapen rond 3-7u en sta ik op rond 13-15u,als mijn vrienden weg zijn kan ik zelden of nooit onmiddelijk gaan slapen, soms ben ik nog 3u wakker zonder iets te doen (zie hierboven).

Gebrek aan concentratie, niet (fulltime) kunnen werken.

Ik kan mij nooit meer concentreren, tenzij bijvoorbeeld een cumputerspel, maar niet om iets te lezen of dergelijke.

Veel slaap hebben, of juist slapeloosheid.

Ik slaap zeer veel (soms tot 12u per dag) maar ik graak wel zeer moeilijk in slaap, dit is ook de hoofdreden waarom ik blow of drink voor het slapengaan, ik drink natuurlijk niet zomaar, enkel als ik wegga, dan kan ik slapen, anders lik ik zeker 1-2u wakker.

Emotioneel erg gevoelig zijn.

Dit heb ik nog maar sinds de mislukte relatie, we zijn nu een klein jaar verder, ik denk nog dagelijks aan haar en de tranen vloeien nog zeer geregeld, ik heb echt niet veel nodig.

Veel moeite hebben om zich te verzorgen; zichzelf verwaarlozen.

Dit is minder, maar als ik bijvoorbeeld vroeger dagelijks een douche nam, kan dit nu soms om de 3 dagen zijn zonder dat ik het erg vind, ook het scheren kan ik soms een week laten terwijl ik weet dat het veel beter is geschoren,…

Is er nu iets mis met mij? Ik weet dat dit in ieder geval niet 100% correct is, ik ben wel beduidend meer gaan blowen sinds ik geen vriendin meer heb.

Bedankt bij voorbaat!

• YoungSchizo

Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.

Ik kan soms gewoon 1-2 tot soms 3uur rondwandelen op mijn kot en denken dat ik tegen mij ex aan het praten ben en op deze manier dan de dingen zeggen die ik zou willen zeggen. Of een afspraak met haar tot in de puntjes plannen, zodanig dat ik weet wat er gaat/ kan gebeuren… Ik weet wel dat ze er NIET is,maar probeer ze me toch in te beelden en praat wel alsof ze er echt is, hoewel ik weet dat dit raar is, stop ik er nooit mee.

Re: Als je er genetisch vatbaar voor bent, doorgaat met blowen en meer stress ondervindt in je leven dan zal dit waarschijnlijk zich uiten in een psychose…!

———————————————

Veel moeite hebben om zich te verzorgen; zichzelf verwaarlozen.

Dit is minder, maar als ik bijvoorbeeld vroeger dagelijks een douche nam, kan dit nu soms om de 3 dagen zijn zonder dat ik het erg vind, ook het scheren kan ik soms een week laten terwijl ik weet dat het veel beter is geschoren,…

Er niet in slagen om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden.

Emotioneel erg gevoelig zijn.

————————————

Re: kan een depressie zijn of begin symptomen van een aankomende psychose.

Ik kan mij nooit meer concentreren, tenzij bijvoorbeeld een cumputerspel, maar niet om iets te lezen of dergelijke.

Veel slaap hebben, of juist slapeloosheid.

Ik slaap zeer veel (soms tot 12u per dag) maar ik graak wel zeer moeilijk in slaap, dit is ook de hoofdreden waarom ik blow of drink voor het slapengaan, ik drink natuurlijk niet zomaar, enkel als ik wegga, dan kan ik slapen, anders lik ik zeker 1-2u wakker.

————————————–

Re: Je dag en nachtritme lijkt verstoord te zijn..

Als ik bijvoorbeeld mijn veilige omgeving op m'n kot moet verlaten om terug bij mijn ouders te gaan kan ik een zeer raar gevoel door me heen krijgen, precies of ik me plots leeg voel,en toch voel ik me slecht op die moment, ook kan ik dan lichtjes beginnen zweten.

————————————-

Re: Dit lijkt op een lichte paniekaanval..

Re: op alles.

Je bent in ieder geval slimmer als mij geweest door op tijd erachter te komen dat iets niet klopt en te onderzoeken wat jij zou kunnen hebben.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit geen psychose is, maar jij wel symptomen begint te krijgen van een beginnende psychose.

Ik raad je aan om hulp te zoeken en tijdelijk te stoppen met blowen!

groetjes,

YoungSchizo

• YoungSchizo

Trouwens ik wil geen paniek zaaien, aangezien je het al moeilijk genoeg hebt! Ik ben geen psychiater maar spreek uit eigen ervaring. Het beste wat je kan doen is jou verhaal uit printen en daarmee naar de dokter te gaan :-)

• Angelica

Beste Iemand,

Gewoon iets om over na te denken:

Ben jij je ervan bewust dat AL jouw klachten mogelijk veroorzaakt worden door jouw drank/drugs gebruik? Dit zijn exact de klachten die overeen komen met iemand die gedurende langere tijd gebruikt.

• anneke

ik ben het met angelica eens of je bent zwaar overspannen maar zeker niet schizofreen ik zou als ik jou was zeker met deze klachten naar de dokter gaan die kan je doorverwijzen.

groetjes anneke

• YoungSchizo

Anneke als ik mij het goed herinner en goed had gelezen was jou zoon heel erg ziek en opgenomen toch?

Hoe gaat het nu met hem dan? Zijn de hallucinaties en wanen een beetje onder controle? Als dat eenmaal onder controle is dan zal met de tijd hij ook beter kunnen functioneren. Steun van familie is heel belangrijk en ik twijvel dan ook niet aan jou dat hij veel aan je heeft. Het heeft mij ongeveer 2 jaar gekost om redelijk te herstellen (ik werd ziek op m'n 20ste). Ik wens jullie sterkte en geduld.

groetjes,

YoungSchizo

• anneke

inderdaad klopt hij is hee erg ziek geweest en het gaat nu redelijk goed

hij is weer thuis en gaat zelfs naar een dagbesteding toe.

Hij heeft alleen nog een beetje last van randverschijnselen van zijn psychose.

Dat is voornamelijk nog als hij moe is meestal smiddags of bij drukte.

Maar verder gaat het erg goed.

Groetjes Anneke

• fransje

Lijkt meer op een (gegeneraliseerde) angsstoornis met depressie.

• roy

Hoi Je hebt veel klachten… Maar je bent geen schizofreen hooor. Ben maar niet bang dat is nog iets erger.

als ik jou mwas zou ik stoppen met drugs..

dan komt het vanzelf een stukje beter met jou