Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie

• anneke

Ik wil toch even reageren waarom ik als moeder wou me kind aan de pillen ,

nou niets is minder waar

Ben super blij met de leponex die wel aanslaat na velen medicijnen gehad te hebben en dat hielp niet .

hij heeft zelf ook weer een beter kwalitiet van leven.

Gr Anneke

• Angelica

Ik ben héél erg blij voor je Anneke. Ik heb ook sinds 2,5 week medicijnen die voor m'n gevoel aanslaan. (Zyprexa)

• anneke

heerlijk toch want al die bange en verwarrende gedachtes dat schiet niet op.

Ben blij dat het jou ook helpt medicatie

groetjes anneke

• dj infini

hallo,

ik heb aanleg voor psychosen en dat is een teken dat je schizofreen bent. ik ben wel genezen en blijf genezen.

groeten,

karle (dj infini)

http://www.djinfini.tk

• noix

Als je aanleg vor psychose hebt betekent dat niet dat je schizofrenie hebt, dan moet je aan veel meer dingen voldoen.

Genezen van schizofrenie is helaas nog niet mogelijk.

Genezen van een psychose wel.

groet noix

• anneke

hier ben ik het helemaal mee eens

• ruba

Wat is de definitie van genezen dan?

Iemand die geheel klachtenvrij leeft, al jarenlang en prima functioneert, die moet je dan toch nog ziek blijven noemen? De gevoeligheid voor het uitbreken van een nieuwe schizofrene psychose blijft, maar dat is wat anders dan ziek zijn en dan kun je m.i. best spreken van genezen, andersmoeten we heel veel gezonde mensen ziek blijven noemen (vergelijk het maar eens met wanneer is iemand genezen van kanker, net zomoeilijk, maar daar hebben ze gewoon een richtlijn van 5 jaar genomen, wanneer men spreekt van genezen).