Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oproep!

• Esther Debets

Beste mensen op dit forum/prikbord,

Hierbij vraag ik jullie aandacht voor het volgende.

Voor een lespakket, dat gebruikt gaat worden op MBO scholen, ben ik op zoek naar jongeren die mee willen werken aan zes korte filmpjes voor een dvd serie. In het lespakket ?Ben jij Gek?!? staan 6 psychische aandoeningen centraal: schizofrenie, ADHD, angststoornissen, dwangstoornissen, eetstoornissen en depressie.

In de filmpjes maakt een bekende Nederlander een dag mee uit het leven van de jongere. Tijdens deze dag blijkt waar de jongere in het dagelijks leven tegenaan loopt en hoe hij of zij ermee omgaat. En ook belangrijk: hoe de omgeving hierop reageert.

Onder de studenten op het MBO bestaan veel vooroordelen over jongeren met een psychische aandoening. Met de filmpjes willen we ervoor zorgen dat jongeren met een psychische ziekte niet als ?gek? worden gezien, maar gewoon als normale scholieren. Dit project is een initiatief van Taskforce Handicap en Samenleving én het Fonds Psychische Gezondheid.

Ik zoek jongeren tussen de 15 en 25 jaar, die schizofrenie-patiënt zijn en die eventueel hun medewerking willen verlenen aan dit project. Zij kunnen contact met mij opnemen via onderstaande gegevens.

Als men nog twijfelt over meedoen, maar me misschien wel meer wil vertellen over hoe de aandoening het dagelijkse leven beïnvloedt, dan hoor ik het ook heel graag!

Bij voorbaat dank, voor meer informatie of vragen ben ik bereikbaar per mail of op onderstaand telefoonnr. Zie ook attachment.

Alvast bedankt!

Esther Debets

Redactie ?Ben Jij Gek?!?

Skyhigh TV

035-6263000

esther.debets@skyhightv.nl

Skyhigh TV · Melkpad 29 · 1217 KA Hilversum ·

• Brian

Televisie bevorderd al vijftig jaar psychosen. Hoe kun je werken voor dit medium en dan tegelijkertijd schijnheilig filmpjes gaan zitten maken over kapotte individuen en hoe erg dit nu eigenlijk is. Ik denk niet dat jij ‘graag’ wilt vernemen hoe zo'n aandoening het dagelijks leven beinvloed. Waarom maak je geen filmpjes over hoe een persoon tussen de 15 en 25 het leven zinvol kan invullen zodat er zeker geen psychosen optreden? Jij dommie, jij!