Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ncrm

• Sarah

Hoi,

Enige tijd geleden heb ik gepost over mijn moeder die al zes jaar met psychische klachten rondloopt en iedere keer een ander pilletje voorgeschreven krijgt. Ik heb het nummer van de NCRM aan mijn moeder gegeven. Eerst deed ze er niks mee en is ze het kwijtgeraakt, maar nadat ik hier nogal boos ben geworden heeft ze alsnog contact op genomen. Hier heeft ze absoluut geen spijt van: de man die ze aan de telefoon kreeg beter wat er aan de hand was dan de 6 psychiaters en 2 huisartsen die ze ondertussen versleten heeft. Op advies van het NCRM gaat ze nu op zoek naar een homeopatische arts. Ik hoop dat dit een begin zal zijn van haar herstel. In ieder geval heb ik mijn moeder voor het eerst wel vrolijk en vol moed horen spreken.

Tim en Willeke, ik wou jullie bij deze graag bedanken voor de goeie tips.

Groetjes Sarah

• Angelica

Nou Sarah,

Je hebt hier vermoedelijk niets van meegekregen maar Tim heeft zichzelf helemaal verloren was psychotisch en manisch omdat hij opeens gestopt was met het slikken van pillen, ikzelf zit inmiddels ook aan medicijnen, het lijkt deze keer goed te zijn laten we hopen dat het zo blijft, en als je moeder echt Schizofrenie heeft dan kan ze niet zonder medicijnen daar ben ik inmiddels nu ook achter, heb er 13 jaar tegen gevochten, en ik kan niet meer. M'n ziekte werd steeds erger en erger.

• Syl

Sarah, ik hoop voor je moeder dat het gaat lukken, maar eerlijk gezegd sta ik er nogal sceptisch tegenover. Niet tegen homeopathie of alternatieve geneeswijzen in het algemeen, maar wel tegen de claim dat het werkt tegen een ontzettende vervelende ziekte die niet alleen de zieke, maar ook andere mensen eromheen beinvloedt. Je moeder mag dan wel blij reageren en gelukkig zijn maar schizofrene mensen weten zelf vaak niet wat goed voor ze is door de ziekte die ze hebben. Ze kunnen heel koppig over komen en het is de taak aan de omgeving om, ook als ze het zelf beter denken te weten, te zorgen dat ze hun pillen blijven slikken om de ziekte onder de duim te houden. Bovendien moet je pillen langzaam afbouwen en dan is het nog de vraag of je dan wel zonder pillen verder kan leven zonder psychotische verschijnselen te krijgen. Mijn moeder heeft het ook niet leuk, ze is flink bijgekomen door wat ze slikt en ze wil dolgraag stoppen zodat ze wat slanker wordt maar dan komen de psychotische verschijnselen weer…

• Sytse Kees

Ik kom hier niet zovaak, maar weet uit ervaring dat iemand die schizofrene is deze ziekte niet zonder goede medicatie te boven komt.

De medicatie die vandaag de dag te krijgen zijn, die zijn stukken beter dan degene die mijn vrouw heeft moeten slikken dat wil ik hier wel ff kwijt.

We zijn 35jaar bij elkander, 3jaar terug heeft mijn vrouw weer een zware psychose gehad en 2 maal een hartinfact, helaas is ze hier niet weer helemaal de oude geworden deze klap is ze niet te boven gekomen.

De medicatie die zij voorheen kreeg heeft het lichaam helemaal gesloopt iemand van de verpleegafdeling heeft me er al van tevoren over gewaarschuwd dat dit op latere leeftijd zou kunnen gebeuren.

Maar wat moet je zonder medicatie dat kon ook niet zijn dan moeilijke beslissingen, je moet een keuze maken er zij maar twee mogelijkheden medicatie of haar hele verdere leven in een inrichting?

Wat is dan de keuze?