Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

na regen komt zonneschijn!

• amable

Hallo, ik ben een jonge vrouw van 28 jaar, ben getrouwd met een man van 34 jaar en heeft sinds 2000 schizofrenie. We hebben heel wat moeilijke tijden achter de rug…hij is 3 keer opgenomen geweest in een kliniek, bij verschillende instanties geweest enzo…De laatste psychose heeft hij gehad in Dec"05. De begin periode was het moeilijkst, maar eigenlijk waren al de keren moeilijk, want zo als je weet, is het niet makelijk om tegen iemand die in een psychose zit , te zeggen dat er niemand achter hem aan zit…of de dingen die hij ziet,niet werkelijk zijn.Al met al zijn er veel dingen gebeurd,maar ben altijd bij hem gebleven ,we kennen elkaar nu ongeveer 12 jaar. Dus ik ken hem als persoon met en zonder schizofrenie! Ik merk dan ook wel vrijsnel als ie niet lekker in zn vel zit! Hij krijgt nu 1 keer in de 2 weken medicijnen bij het riagg.Hij heeft nu de fase bereikt van het accepteren.De schizofronie is geen hoofdrol meer maar een bijrol, ok je moet er natuurlijk wel rekening mee houden.We hebben nu sinds een paar maanden een zoontje, en ik zie aan mijn man dat het hem heel goed doet, hij ziet weer nut in het leven! En ben blij dat we nog steeds samen zijn!!!

• anneke

Wat is dit fijn om te lezen ik ben moeder van een zoon van 20 met schizofrenie is nog thuiswonend.

Ik denk ook dat je er veel voor terug krijgt.

Met mijn zoon gaat het sinds tijden beter maar hij is ook veel liever geworden.

Ik hoop ook dat mijn zoon later of nu een relatie krijgt wat als je schizofrenie heb ben je wel vaak eenzaam.

Anneke

• amable

Vandaar na regen komt zonneschijn….en ik hoop dan ook dat er iemand die mijn verhaal leest, baat erbij heeft, en ook de zonnige zijde zul gaan zien!!! En ja ,idd iemand met schizofrenie leeft (meestal) een kluizenaarsleven….En ik hoop dan ook dat steeds meer mensen begrip gaan tonen voor mensen met een psychische aandoening ipv te roepen…kijk die gek daar….anneke schreef:

>

> Wat is dit fijn om te lezen ik ben moeder van een zoon van 20

> met schizofrenie is nog thuiswonend.

> Ik denk ook dat je er veel voor terug krijgt.

> Met mijn zoon gaat het sinds tijden beter maar hij is ook

> veel liever geworden.

> Ik hoop ook dat mijn zoon later of nu een relatie krijgt wat

> als je schizofrenie heb ben je wel vaak eenzaam.

>

> Anneke

• Sytse Kees

Hiermee wil ik je feliciteren amable en ben blij voor je en je man toe, er is heel goed mee om te gaan door de medicatie. Het is soms heel ontzettend moeilijk als je weer in zo 'n reriode van ziek zijn beland maar zoals je schrijft na regen komt zonneschijn, en dat is gelukkig ook zo.

S.C

• anneke

Lieve mensen.

Ik ben zo blij met jullie bericht en dat geeft mij moed ook dat mijn lieve kind waar het nu heel goed mee gaat misschien ooit nog eens een relatie zal krijgen.

Kees wij hebben in de tijd dat het slecht ging met Dave privee geemaild ik moet je zeggen het gaat zo goed met hem ja hij heeft wel veel medicatie maar wil zelfs weer terug naar school met beperkingen want die kent hij nu wel.

Groetjes Anneke

• Sytse Kees

Ben hartstikke blij anneke dat het weer zover is met Dave dat geeft jezelf weer moed en een dankbaar en blij gevoel ook voor Dave zelf dat het weer zover is.

• amable

Mensen, thnx voor jullie POSITIEVE reacties……ik hoop dat Brain het in de toekomst ook allemaal wat POSITIEVER gaat zien!!!