Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pms en mijn leven nu ongeveer

• Silent D

Hier ben ik nog eens terug. Ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat iedereen dit forum kan lezen, ik had liever een meer besloten forum maar ja. De laatste tijd gaat het weer slechter. Nu weet ik niet echt meer wat te denken maar ik ben wel verder geraakt de laatste jaren en besef dat het niet alleen aan mij ligt maar aan de omgeving. Nu is mijn situatie weer veranderd en het begint weer. Nog meer een teken dat ik heel weinig indrukken nodig heb, ik leef liever in mijn ‘cocon’ zoals andere het noemen. Ik heb dingen geleerd maar spijtig genoeg kan ik die niet allemaal toepassen hier. Had ik veel geld dan ging ik alleen wonen en kon ik doen wat ik wil. Mensen begrijpen niet dat druk bij mij averechts werkt. Ik kom maar heel zelden buiten maar ik ben in die laatste jaren het gelukkigste geweest, weinig druk. Ik neem al 2 jaar niets meer van medicatie, alleen in de ergste perioden heb ik het geprobeerd met sint-janskruid. Mijn eigen familie, niemand verstaat dat ik gemakkelijker leef op deze manier. Ik leef snachts omdat ik dan alleen ben en er zijn nog wel meerdere redenen. Mijn laatste psychiater wilde mij aan de medicatie maar ik heb geweigerd. Hij bleef maar bezig erover en wilde me laten opnemen terwijl ik mezelf wel al beter ken en dat is geen goed idee. Door al die prikkels komt er teveel op elkaar. Laatste tijd had ik al meer last van pmsklachten maar ze worden erger en erger. Het is wel iets dat ik gelukkig zelf ontdekt heb dat er heel wat klachten uitkomen. Vroeger verstond ik helemaal niet dat ik zo vaak depressief was enzovoort, tot ik opmerkte dat het altijd rond 1 periode was, mijn maandstonden. Ik ben altijd een week overtijd waardoor het ook niet zo opviel. Het is zo erg in die perioden dat ik zelfs erge dingen wil doen, of zelfs aan zelfmoord denk. Vroeger dacht ik er dagelijks aan maar sinds ik mezelf beter leren kennen heb niet meer zo erg. Ik heb nog 2 flessen risperdal staan en ook een heleboel andere pillen die ik opgespaard heb maar er zal wel nog iets van werking in zitten. Ik houd het in het geval ik me slecht voel. Maar ik durf dus gewoon niet meer beginnen omdat ik bang ben dat alles teniet gedaan word, dat ik (geestelijk) veslaafd raak aan het middel. Ik voel me goed alleen, als ik ergens alleen kon gaan wonen dan zou ik het doen, mag gerust een uur van de beschaving weg zijn. Ik houd van natuur, natuurlijke dingen, dieren.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die last hebben rond de maandstondenperiode. Misschien beseffen ze het helemaal niet dat de pms de schuldige is. Ik dacht altijd dat ik gestoord was, ergens weet ik dat het niet normaal is maar dan zie ik het gewoon als niet ‘normaal’ volgens de maatschappij. Ik voel me niet goed in deze maatschappij, is dat dan mijn schuld? Ik vind van niet. Mensen worden zo gedwongen om in een hokje te lopen en anders ben je raar. Mensen blijven me maar pushen ondanks dat ik ‘zeg’ dat dit leven mij beter past. Ik word depressief en al de bijhorende zooi als ik probeer mee te doen met de maatschappij. En het lijkt net of ze al die slechte perioden van mij vergeten zijn en ik nu maar heel normaal moet gaan leven. Waarom vind ik als enige dat ik het goed doe dat ik mezelf niet meer beschadig in alle soorten vormen. Geen enkele opnames alhoewel ze dat hier wel willen maar ik kan mijn dieren niet achterlaten. Moet ik me nu echt gaan volstoppen om daar aan te voldoen :s

Ik heb geen zin om een heleboel kilo's aan te komen want mijn gewicht is altijd al moeilijk punt geweest, zal ik niet juist zieker worden ondanks die risperdal. Laatst dat ik het nam had ik hartkloppingen, snelle ademhaling, zwaar lijf en door benen gezakt en misselijk als iets. Ik wil niet gedrogeerd worden, ik voel juist dat ik meer leef zonder pillen. Ik vind het alleen lastig dat ik mezelf een paar dingen maar niet kan opleggen zoals op tijd gaan slapen, ik bedoel dus dat ik al blij zou zijn als het iets van 2 uur zou zijn en dat ik dan zou opstaan om 1 uur ofzo. Ik sta nu laatste dagen weer om 17 uur terwijl ik met altijd hield aan 16 uur wat ervoor dan 15 was :s. Ofwel moet ik eens een dag niet slapen zodat ik zo moe ben dat ik weer vroeger ga slapen maar dan ben ik bang voor wat er komt, ik ben dan enorm paranoid en depressief en agressief, ik wil dan dat ze me alleen laten.

Wat een pms stuk moest worden is nu een heel relaas geworden. Ik vraag me af of er mensen zijn die zich herkennen hierin. Ja Brian, jij hebt me ergens aangespoord door je verhalen. Ze zijn soms heel moeilijk te verstaan maar ergens heb je wel paar goede punten. En daar moet ik je eigenlijk voor bedanken Brian. Ik heb ergens ook geleerd dat je dingen tegenkomt in je leven om er uit te leren, hoe slecht het ook is. Ik probeer nu van alle slechte dingen iets positiefs te maken. Alleen is het misschien soms te erg omdat ik nu sommige mensen erg beschuldig als oorzaak van mijn problemen. Ik ben blij dat ik al die dingen heb kunnen leren zonder pillen. Ik had nooit het gevoel gedrogeerd te zijn, de verhalen van mensen die als een zombie rondliepen vond ik vreemd eigenlijk want ik had geen last, dacht ik. Tot ik stopte ermee. Ik ben heel diep gegaan maar gelukkig heb ik toch altijd een strohalm gevonden en misschien een dosis geluk, en aan de ene kant ongeluk want als mijn familie had gezien wat ik allemaal uitstak hadden ze me misschien meer begrepen en nu gezien dat ik wel beter ben. Ik praat weinig tegen mijn familie. Binnenin heb ik genoeg te zeggen maar ik weet dat ze het niet verstaan dus ik doe geen moeite meer. Maar daardoor vinden ze dat ik me volledig afsluit en braaf ben opgevoed, ze hadden veel strenger moeten zijn. Komen ze laat mee af, hadden ze moeten doen voor ik mijn hele ik ontwikkelde.

Nu ja, ik zocht naar nog forums waar het meer gesloten was maar die zijn er niet echt of je moet betalen. En ik zie me ook niet als heftig genoeg. Daarbij kan ik niet teveel op forums zitten of gezondheid enzo omdat ik veel te veel inneem en weer hard paranoid word. Ik vond eigenlijk gewoon dat ik hsp ben en geen andere stoornissen. Die stoornissen zijn een oorzaak van de hsp en de maatschappij, ik wil/moet zo nodig meedoen en daardoor krijg ik al die klachten.

Ik zag dat er niet veel meer mensen echt actief zijn op het forum. Ergens hoop ik dat ze zelf ook zichzelf hebben gevonden en gelukkiger zijn. Nu ja, als jullie dit lezen ga je waarschijnlijk niet meer weten wat de bedoeling is. Ergens wilde ik herkenning vinden en raad geven maar aan de ander kant wil ik paar antwoorden op mijn vragen, en nee, ik giet mijn medicatie niet weg (veel te duur) :p.

groetjes

• Martijn

Silent D ,

Ik wil je ook niet “pushen” .

Ik begrijp je dat je met rust gelaten wil worden.

Volgens mij ben je flink depressief.

Maar je hebt a en z . Of zwart en wit. Daartussen zit OOK een manier , een leven .

Ik denk dat je een behoorlijke donkere bril op hebt waardoor jij je wereld waarneemt . En je kan slecht tegen prikkels ?

Ik denk dat je behoorlijk depressief bent . Het is heel knap als jij hier alleen uit kan komen !

Waarom vraag je niet een klein beetje antidepressiva zoals Cipramil

Waarvoor hoef je niet opgenomen te worden . Kijk een opname lijkt me wel beter maar dat wil je denk ik niet.

Misschien dat je “bril” dan een aangename kleur krijgt waardoor jij je wereld ziet.

En misschien dat de Cipramil ook prikkels dempt .

Dan kan je weer een paar dingen ondernemen . Je schrijft dat je van de natuur houdt ?

Mooi ! Dan heb je misschien wel zin om te genieten van een bos of een park .

Of een dierentuin etc.

Ik kan niet over je oordelen want ik ken je niet. Maar je komt wel depressief over !!

En het vervelende is dat men soms niet weet dat ze er middenin zitten.

Ik hoop voor je dat je toch voorzichtig stapjes naar buiten zet en aan je stemming gaat werken met bijvoorbeeld Cipramil . Ik hoop dat je toch hulp gaat vragen , al is het alleen maar vanwege medicatie.

Ik begrijp je wel . En misschien raak je geirriteerd van alles .

Je hoeft toch ook niet helemaal meete doen ? Je kan toch meedoen op een manier die JIJ wil ? Zoals iets met natuur ?

Maar dan zal jij de 1e stap “moeten” zetten om verder te komen.

En breng die oude medicatie maar naar de apotheek ?

Je hoeft niet mee te doen. Maar wat je nu beschrijft lijkt me nogal : somber , moe , prikkelbaar , leeg en achterdochtig .

Sterkte !

groetjes van Martijn.

als je verder wilt praten hier . Mij kan je vertrouwen . Anderen waarschijnlijk ook .

Maar ik hou het even bij mijzelf.

• Martijn

Hoi Silent D ,

Ik begrijp dat jij je niet wil volstoppen met medicatie ! Maar 1 tablet Cipramil is zo klein als een zoetje.

Ik zit zonder medicatie nu . Maar zodra ik me minder ga voelen dan kan ik medicijnen vragen.

Ik kan ook niet tegen druk . Wie wel !

Maar is dit nu wat je wil ? Zo leven ?

Je voelt misschien van wel . Maar zijn je gevoelens te vertrouwen nu ?

Ik denk dat je er echt beter aan doet een klein beetje hulp te vragen .

Onderneem dan simpele eenvoudige dingen.

Misschien voel jij je dan wat gelukkiger op je geheel eigen manier.

liefs Martijn

• Brian

Klinkt eigenlijk wel goed en helemaal niet verward. Op zoveel dingen heeft helemaal niemand invloed. Maar wij moeten altijd maar geloven dat we alles kunnen kiezen en wensen en dat dan bereiken, maar niets is minder waar. Ondertussen wordt steeds minder mogelijk door uitgekiende politiek en financiele startegien zodat de mens steeds gefrustreerder wordt. Als troost dienen we ons dan te vervoegen bij een psychiater/loog (die er ineens meer zijn dan tandartsen?waarom?) en krijgt iedereen automatisch een bijpassende geestelijke gestoordheid aangepraat. Plus de te verwerken leugen dat het ook nooit meer overgaat. Uit eigen ervaring weet ik dat de diepste psychotische depressie kan verdwijnen als de lucht uit een door een gebroken bierflesje gereden fietsband. En dit zonder duidelijke aanwijsbare redenen. We bevinden ons in een soort oorlog tegen onze geest en hoe minder je hieraan meedoet hoe beter. Ik vraag me nu nog slechts af waarom? Hoe komt het dat het merendeel van de mensen liever denkt dat gekte schuilt in eigen schedeldak in plaats van aan het kompleet beschimmelende idee wat ooit samenleving genoemd werd. Goed dat je weer wat van je horen laat want ik had toevallig laatst nog aan je gedacht.

• Silent D

thanks voor jullie reactie, ik reageer later maar momenteel kan ik me niet concentreren om een lap tekst te schrijven.

• Silent D

Is er echt geen meer afgesloten forum voor dit. Ik ben bang dat er toch iemand de dingen herkend die ik getypt heb. Ik heb een hele tekst in kladblok staan maar ik moet ze toch eens overlezen dan of ik niet teveel info heb gezet waardoor ik te herkennend ben.

• mpol

http://www.schizforum.nl is een gesloten forum. Niet heel druk, maar wel prettig.

• Silent D

Thanks voor de tip maar ik heb geen diagnose van schizo en dat moet je hebben als je wil aanmelden op dat forum.

• mpol

Ah, ik begrijp het. Ik wist niet wat PMS was, maar nu heb ik er wat over gelezen op wikipedia. Is het forum/mailinglist van persoonlijkheden op Yahoo niet wat dan? Dat is heel breed. Wel veel verkeer volgens mij, maar ik heb er geen ervaring mee. Staat genoemd op de schizofrenie startpagina als forum (maar is een mailinglist).

Op de wikipedia pagina over PMS stond genoemd dat anti-depressiva die werken op serotonine goede resultaten boeken bij PMS. Is dat niets voor je? Toch heel wat anders dan Risperdal, die blokkeert juist serotonine, en vlakt ook erg af.

Je schrijft dat je liever geen mediactie gebruikt, maar misschien kun je iets vinden dat helpt, en dat weinig bijwerkingen geeft.

• Silent D

Ik vind yahoo wat ongemakkelijk enzo om mee te werken maar ik zal eens zien. Er was wel over schizofrenie gesproken maar mijn psychologe was daar niet voor geleerd enzo dus heeft ze me ‘doorgestuurd’ naar iemand anders die me beter zou kunnen helpen. Alleen ben ik maar heel weinig gegaan, hij wilde me laten opnemen en kon dan een echte diagnose geven maar dat za ik niet zitten. Ik heb soms het idee dat het door andere dingen komt, misschien die heftige pms waardoor het lijkt dat ik schizofrenie heb ofzo. Ik heb al heel wat medicijnen genomen maar dat hielp niet. Ik zou nogal hoge dosisen moeten nemen wat mij een heleboel anderen nadelen geeft. Ik moet er gewoon mee leren omgaan en beseffen dat het daarom is dat ik zo depressief , paranoia enzo word en dat het na paar weken weer overgaat om dan weer opnieuw te beginnen :s. Vroeger zag ik het altijd dat het geestelijk was maar misschien is het gewoon lichamelijk.

Ik heb niet meer zo'n zin om alle soorten medicijnen te testen. Ik moet alleen eens bij de dokter gaan om te zien dat er geen andere oorzaken zijn die het zo veroorzaken. Er zijn meer mensen die ook anti-depressiva proberen maar dat pilletje werkt niet alleen daarop anders zouden er wel meer dat nemen.

Ik neem de risperdal niet, ik heb het maar een paar keer gedaan en ik had enorme effecten ervan. De psychiater had risperdal en zyprexa voorgeschreven maar ik weet dat je enorm verdikt met zyprexa en moest ik geen problemen hebben met mijn gewicht zou het me niet veel uitmaken maar ik kan die stap niet zetten, vooral omdat er niet echte voordelen zijn. Moest ik nu met medicatie kunnen normaler leven (normale slaapritme, kunnen werken en alleen wonen) dan zou ik het misschien wel doen. Geen enkele medicijn heeft dit tot nu toe gedaan en dan vind ik het dwaas dat ik er neem en alles die bijwerkingen heb. Ik kan er beter gewoon mee leren leven en omgaan en dan eventueel nog medicijnen nemen als het echt niet gaat.