Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

toch maar weer antipsychotica

• Martijn

Hoi ,

Ik was erg hyper aan het worden . Ze zijn ook naar een andere diagnose bij mij aan het kijken.

Nu heb ik weer de keuze genomen om antipsychotica voor een langere tijd te gaan gebruiken .

Ik gebruik 40 mg. Dipiperon .

Ik slaap weer goed . Beter zelfs . Ik eet wel meer .

Maar hier ga ik iets op verzinnen . Ik ga aan mijn huisarts info vragen over middelen dat je eetlust vermindert zoals het mineraal Chroom.

Ik ben heel kalm in mijn hoofd . Terwijl ik eerst heel veel zat te malen .

Mijn stemming is wat vlakker . Maar somber ben ik niet. Hyper ook niet .

Ik voel me goed zo . Ik kan er ook bij sporten.

Ik gebruikte hiervoor Orap . Maar dat hielp ook wel. Sporten ging alleen wat minder soepel . Ja wel met Akineton . Maar daar werd ik zo suf van.

Akineton en Artane , gelukkig voor velen dat dat er is…..

Ik kom terug op mijn anti-psychiatrie mening. Ik ben nog wel een beetje antipsychiatrie .

Ik ben blij dat deze middelen er zijn.

Ik zeg er wel bij dat als de maatschappij anders zou zijn , en er is meer groen en rust . Dan zijn er , denk ik , minder psychofarmaca nodig .

Voor de helden die zonder psychofarmaca leven heb ik ook Respekt.

Dus Brian , ik vind het knap van je dat jij jezelf helpt of dat je om kan gaan met jezelf zeg maar.

Fijn weekend ,

Martijn.

• Angelica

Ik ben blij met dit berichtje want ik maakte me toch best wel bezorgd om je. Ik had eigenlijk net hier willen vragen hoe het met je ging. Heb je al een stemmingsstabilisator of weet je al of je die erbij krijgt? Ik heb dat sinds een maand ofzo er nu ook bij en pas daarna werd ik echt stabiel, ik krijg over 3 weken te horen of ze er nog Ritalin bij gaan geven.

Ik heb ook gekozen voor langdurig medicijngebruik deze keer, op dit moment ervaar ik weinig bijwerkingen behalve dta ik al 7 kilo ben aangekomen.

• Martijn

Een stemmingsstabilisator . Ja Dipiperon is een stemmingsstabilisator .

Het is niet zo goed tegen psychoses . Maar wel tegen hyperaktiviteit en onrust .

Echte psychoses heb ik niet .

Ze zijn me nu aan het onderzoeken wat ik heb. Borderline en Schizofrenie heb ik niet . Dat is zeker .

Ja ik ben ook wat dikker geworden . Jammer dan .

Kijk je uit met Ritalin ? Ik heb er goede verhalen over gehoord maar ook minder goede verhalen !!

Welke medicatie heb jij Angelica ?

• Angelica

Ja Ritalin is troep ik ben me ervan bewust, ik heb het 2x eerder geslikt, ik weet dus zeker dat het werkt bij mij. Als ik het al slik dan ga ik voor de langwerkende variant.

Ik slik nu Zyprexa en Depakine, met stemmingsstabilisatoren duurt het even voordat ze de juiste dosering hebben, in mijn geval was dat vrij snel, bouw het rustig op in het begin heb je nare bijwerkingen maar die gaan wel weer weg later.

Ik zou dolgraag weer een keer een boek of tijdschrift willen lezen maar doordat ik me niet kan concentreren gaat dit niet en voor de rest is het oppassen geblazen want ik laat vaak het vuur zonder pan aanstaan of de sleutel in de voordeur zitten, niet uit verwardheid maar echt omdat ik me niet kan concentreren.

• Martijn

Zyprexa is toch ook een stemmingsstabilisator ? Dat vertelde mijn arts .

Depakine ook . Kijk maar op www.hulpgids.nl bij het forum en bij medicijnen .

Heb je echt niet genoeg aan alleen Zyprexa ?

Volgens mij is Zyprexa een heel goed middel en werkt het binnen 1 week.

Ik heb ook eens Zyprexa gehad . 15 mg.

Ik was al snel rustig door die Zyprexa . Ik ga er enorm van eten . Anders is Zyprexa bij mij nummer 1. Ik bedoel als ik niet zo dik werd van Zyprexa dan zou ik Zyprexa gebruiken .

Concerta er nog bij ?

Is Zyprexa alleen niet genoeg ?

Ritalin/Concerta kan heel misschien de gewichtstoename van Zyprexa wat beperken , maar vraag je ARTS !!

Ik ervaar door Dipiperon een soort rust . Ik ben niet meer zo druk en minder gespannen .

Bijwerkingen zijn sufheid en eetlusttoename , ook dikker worden.

Beter een wat dikkige leuke jongen , dan een slanke hyperaktieve onrustige jongen .

• Angelica

Je moet me niet steeds vragen of ik niet minder kan slikken, ik haat medicijnen dus je kan er met een gerust hart vanuit gaan dat ik de laagst mogelijke dosering slik. Alles gaat juist in overleg met mijn arts. Ze wilde de Zyprexa halveren maar dat is me nog niet gelukt, ik flipte ervan.

Je moet je niet vergissen dat ik een erg complex ziektebeeld heb, veel erger dan je van mij op het eerste gezicht zou denken, iedereen die mij spreekt vraagt mij of ik niet kan minderen maar de mensen die mij van vroeger kennen (in het echt voornamelijk) weten hoe slecht het vroeger met mij ging, mensen van de lotgenotenpagina's trouwens ook.

Ik heb eerst Zyprexa gehad en bleef onstabiel, met de depakine erbij was ik binnen enkele dagen goed stabiel.

Nu kan ik weer dingen: Ik ben aan het verbouwen/verhuizen en kook iedere dag lekkere dingen, het is jaren geleden dat ik dat kon, het is goed zoals het is.

• Martijn

Ik wil niet zeuren , sorry.

Fijn voor je dat je weer dingen kan doen die jou een goed gevoel geven .

Ik heb ook gekozen voor langdurig antipsychoticagebruik . Ik heb de Dipiperon ,

en de Diazepam ben ik aan het afbouwen .

Als Dipiperon niet genoeg werkt krijg ik een atypisch antipsychoticum .

Eerst was ik fel antipsychiatrie . Ook vanwege de proefdieren wat ik heel erg vind.

Ik hou juist zoveel van de natuur en ik hou van dieren , en ik word ook rustig van de natuur.

Ik dank bij deze ook al die arme diertjes die die middelen hebben moeten nemen / incasseren , om mij en anderen rustiger te maken !!

Soms denk ik daar echt aan.

Maar het is helaas zo : Acceptatie .

• Angelica

Het gaat hier niet goed, ik zak ondanks de medicatie momenteel weg in een depressie.

• Martijn

Angelica ,

Je kent alle tips zoals in beweging blijven etc……

Wat vervelend voor je .

Ik hoop echt dat je stabiel wordt in je stemming.

Ik merk dat mijn medicijnen beginnen te werken . Ik voel me rustig en ontspannen.

Veel sterkte Angelica !

Liefs van Martijn

• Angelica

Ja nou, ik ken ze inderdaad! Ik ben nu juist depressief omdat ik teveel heb bewogen, zit namelijk midden in een verhuizing. Maar vanavond gaan we op stap dus als ik de dagen erna nou eens vroeg naar bed ga en ga proberen wat te lezen misschien dat het helpt.