Wou vragen of negatieve symptonen als ze maar lang
aanhouden kunnen veranderen in negativisme.
Een vaste negatieve houding met veel kritiek op de omgeving o.a.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat lijkt me wel. Gebrek aan motivatie, afgevlakte emoties, gebrek aan spraak… Het lijkt me dat vooral de emotionele vervlakking wel wat depressieve gevoelens kunnen losmaken.
En veel kritiek op de omgeving, is daar ook niet wat frustratie bij in het spel? Die dan afgereageerd wordt op de omgeving.Th.van Vuuren schreef:
Lol, ik voel me al weer aangesproken maar denk niet dat iemand die ik ken hierop zou zitten aan je ip te zien kom je van nederland.
Ik weet niet wat ik moet zeggen erop, ik vind alles normaal maar nu zegt mijn ma dat ik overal kritiek op heb en ben gaan beseffen dat ik eigenlijk over veel dingen een drama maak. 1 van mijn ouders had gezegd dat ik over dingen een drama maak wat ze zelf geen drama vinden maar omdat ik in zo'n kleine wereldje verblijf dus een drama maak van die dingen. Maar dat beseffen ze ook dus niet, klinkt tegenstrijdig.
Ik kon eerst lezen maar heb functieverlies gehad bij m'n laatste psychose. Ik kan nu dus niet meer lezen helaas. Kan in feite bijna niets meer dus ook tv kijken of radio luisteren valt niet mee. Andere dingen zoals verzorging en de huishouding gaan juist weer iets beter.
Ik heb veel negatieve symptomen maar ben zeker geen negatief mens geworden en dat is m'n redding, ik heb een heel zwaar ziektebeeld, ze ontdekken steeds weer nieuwe dingen maar ondanks dat ben ik eigenlijk best gelukkig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?