Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nachtegaaltje!

• Brian

Als je wist dat er een remedie bestond tegen seriele psychoses, was je dan geinteresseerd in het doorstaan ervan ? Bestaan er gebeurtenissen die de psychiatrische aandacht en haar berustende medicatieve beantwoording kunnen doen vervangen en vergeten ? Is het geloof in het ongeneeslijke karakter van de zogenoemde stoornis schizofrenie niet juist zeer onschizotypisch ? De moderne hipheid van geestesongezondheid kan aansporing zijn tot het besef dat geestelijke klachten misschien wel eens 100 % lichamelijke resulterend moeten kunnen zijn? Dit onvermogen is de somma van de onmogelijkheden der mogelijkheid. De stagnerende krachten achter deze dit veroorzakende processen liggen buiten geestelijk bereik van ieders eigen hoofd. Het verliezen van het geloof in de leugenachtige banaalheid der dsm-katalogus en de onaantastbaarheid van de wettelijke geneesheer kost een kracht die je waarschijnlijk al niet meer bezit. Desalniettemeer zoveel steun en wilskracht. Daarbij kun je ook gebruik gaan maken van de mogelijkheid te zaaien en te mee te bouwen aan een programma dat oogst van een bijna verkoolde akker. Enkelen van deze pagina zijn meer dan welkom.

• Martijn

Ja de moderne hipheid van de psychiatrie zie ik ook : verpleegsters in hun kantoor als secretaresses arrogant achter hun PC om de client te “bekijken”…….

ipv gewoon naast de patient zitten en luisteren met koffie .

De DSM die steeds uitgebreider wordt . Ik denk dat je er weleens in gelezen hebt , die DSM4 . Dan heeft bijna iedereen een stoornis/handicap als je daarin leest .

Hokjesgeest/hokjesdenken ? Ja ! Helaas .

Het opgeblazen EGO van de psychiaters en andere behandelaars . Maar meestal heeft een Arts een groot EGO . Was laatst nog op TV . Psychologen vind ik minder groot .

Schizofrenie heeft ook haar mooie kanten die meer benadrukt mogen worden.

Ik vind dat de GGZ wat zachter mag .

Ook wat eenvoudiger .

Met eenvoud bedoel ik : meer groen bij instellingen , dus rust , meer creatieve therapie , meer sport en bewegingstherapie . En meer psychologen die gesprekken doen .

Want Brian , een gesprek met een aardige psycholoog van een dik uur met koek en koffie voelt goed ?

Of de psychiatrie anders wordt Brian ? Ik denk dat de GGZ de komende jaren vervelender wordt voor sommige patienten. Minder geld , minder psychiaters , meer patienten , kortere opnames , meer medicijnen helaas , volgepropte Beschermede woonvormen etc.

Ik denk dat het verstandig is om zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn van de GGZ als je dat kan.

Probeer zelf achter het stuur te gaan zitten en blijf mondig en kom voor jezelf op in de psychiatrie voor iedereen !!!

Als je zelf achter het stuur gaat zitten bepaal jij een beetje je uitzicht.

• Silent D

Er is nog heel veel te veranderen. Het is nu wel al een paar jaar geleden dat ik opgenomen ben maar in al die keren dat ik opgenomen was was het een fiasco. Ik heb ergens anders nog maar een hele tekst geschreven dat hier goed kon passen over dat hokjesgedoe en de maatschappij maar ik kan het hier niet posten. Ik heb natuurlijk geen diagnose maar ik zie schizofrenie eingelijk anders. Ik zie het als heel gevoelige mensen die de druk van de maatschapij niet goed aankunnen en daardoor ‘vreemd’ gedrag vertonen. Aan de ene kant gewoon vreemd voor anderen en aan de andere kant echt dat het je leven te erg beinvloed naar het slechte. Ik merk de laatste tijd weer enkele symptomen bij me op maar dan besef ik dat het weer de pms is die alles versterkt en zeg ik bijna ‘oef’ het ergste gaat straks weer over. Ik zit nu enkele jaren zonder therapie en medicatie. Ik ben enkele keren heel erg diep gegaan. Ik was koppig en wilde niet echt luisteren naar al die reacties op mijn weblog van toen. Ik wilde veranderen maar het kon toen niet door verschillende redenen. Meesten mensen waren in eerste instantie bezorgd en wilde helpen maar na een tijd dachten ze dat ik er niets mee deed, pushten ze me en omdat het niet werkte werden ze boos. Pushen heeft in mijn geval een slechte werking. Ik heb doorgezet om geen medicatie te nemen of voor opname te gaan. Ik ben gestopt met de weblog maar het heeft me wel beinvloed. Had ik naar de mensen geluisterd dan was ik misschien helemaal doorgedraaid en zat ik nu heel mijn leven in de psychiatrie. Of zat ik helemaal levensloos thuis, mezelf beschadigen in alle manieren dat je maar kan hebben onder de medicatie. Gewoon door mijn situatie thuis veranderde ben ik anders gaan denken en dingen gaan inzienen. Ook met hulp van wicca en het spirituele. Soms ging ik iets te hardnekkig erin waardoor het paranoia gevoel te sterk werd enzo maar ik heb wel dingen eruit geleerd en kan mezelf al iets meer beschermen. Ik ga niet meer zo ver over de grenzen, ik heb al wat meer geleerd wat me ziek maakt. Alleen willen de mensen rondom mij niet echt mee. Dan zijn er zo van die nieuwe enkelingen die me heel hard pushen om ‘normaal’ te leven, gevolg… Ik raak over mijn toeren, paranoia, depressie, zelfmoordgedachten ….

1 van de vorige vriendinnen van mijn broer wilde dit ook doen. Ze dacht dat ik wel eens wilde weggaan met haar, het zou toch leuk zijn en ik zou wat meer buiten komen en ze zat me te pushen via msn. Ik zei dat het niets voor mij was en dat ze me niet kende maar ze bleef maar door doen. En toen schoot ik uit en was mevrouw boos en ging direct offline. Mijn eerste overwinning al was het maar op msn. Ik had me niet laten doen en het voelde goed, geen dagenlange gedachten met wat ik had moeten zeggen, en had ik dit maar enzovoort. Vroeger had ik waarschijnlijk ja gezegd om de zever te ontwijken. En dan had ik stress gehad voordien, tijdens en na. En stress doet veel en geeft genoeg bijwerkingen hier. Ik had me nadien slecht gevoeld omdat ik zo anders was,….

Ik heb nog een paar dingen op mijn lijstje die ik zeker nog wil waarmaken. Zo wil ik naar de hulpverleners gaan of contact leggen die me indertijd zo ‘goed’ behandeld hebben, me wilden volstoppen met pillen of echt de naam hulpverlener niet waard waren. Ik wil voor hun neus staan en zeggen, kijk wat er van mij geworden is. Niet door jullie hulp want anders was ik al breindood van de medicijnen of zat ik ergens opgesloten, zotgemaakt door de hulpverlening. Of toch, jullie hebben me wel geholpen. Je hebt me een weerzin gegeven tegen de hulpverlening, iets waar een mens niet naar toe wil en dat heeft me sterker gemaakt om te vechten. En hopelijk denken er nog meer mensen als ik en komen jullie ooit zonder werk te zitten, dan kan je een andere job zoeken in een andere sector want jullie zijn je titel niet waard.

Oeffff, dat moest er nu even uit, sorry Brian. Ik denk niet dat het te maken heeft met je tekst. Eerlijk gezegd heb ik veel moeite om je teksten te verstaan en te lezen, als je het wat meer op mijn niveau uitlegt zoals vorige keer dan versta ik het beter :p

Nog even dit. Ik weet dat ‘gemaakt’ ben door mijn omgeving. Gewoon door bepaalde dingen die veranderd zijn heb ik een andere kijk gekregen. Spijtig genoeg zit ik nu bijna weer in dezelfde situatie als jaren terug maar jah, ik moet blij zijn voor de andere personen zeker want anders ben ik egoist :p. Ik weet nu alleszins wat me veel beinvloed heeft zonder dat ik het besefte. Het heeft een enorme invloed en spijtig genoeg kan je dat niet zomaar zeggen tegen een persoon als die nog dicht bij je staat want ze begrijpen het aan geen kanten. Ik weet wel dat ik ook als schuldige gezien werd/word voor sommige hun problemen maar ik ben niet echt iemand om dat ook vrijuit te zeggen dat die de oorzaak is van mijn problemen ook al gaat het om dezelfde personen. Ik weet nu alleszins waar ik voor moet vechten terwijl ik het voordien niet wist. Ik heb iets meer wijsheden in mijn hoofd waardoor ik zo'n situatie meer aankan maar ik weet dat het nog beter is om er gewoon uit te vertrekken zodat ik eindelijk eens echt met mijn leven kan beginnen. Tijdens de pmsmomenten is het het zwaarste en krijg ik soms de neiging om terug te grijpen naar medicatie maar ik zie het als een stap terug en ze hebben daarbij ook zoveel bijwerkingen. Gewoon gezonder leven zou me al geestelijk veel helpen, sporten en meer water drinken en wat meer gevarieerder eten. ''een gezonde geest in een gezond lichaam", die dingen horen toch samen.

• Silent D

En hopelijk niet teveel negatieve commentaar op mijn reacties vandaag op welke fora dan ook want ik voel me de laatste uren redelijk helder in mijn hoofd en kan me wat beter uitdrukken en concentreren dan normaal ondanks dat mijn ogen dichtvallen.

Ik heb 1 van de vreemde kenmerken dat ik nogal grote teksten post naarmate de nacht vorderd. Soms teksten die ik overdag niet zou durven posten, net of ik meer durf heb of ‘Ju mo foe’, frans op zijn dutch lol (weet niet hoe je dat schrijft)

Misschien is het omdat ik zo vermoeid raak en geen zin meer heb om nog over te lezen en omdat ik al zoveel eventuele reactie's laat openstaan voor dagen aan een stuk (firefox) en dan maar opgeef en maar iets post omdat het er anders nooit van komt. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben naarmate ze vermoeider worden op de dag, meer gaan filosoferen en al die dingen.