Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Natuurlijk

• Martijn

Ik geloof dat uiteindelijk de natuur het gaat winnen van de farma-machten .

Neem nou die visolie/omega 3 . Daar kan niemand omheen .

Het schijnt zelfs een gunstige invloed te hebben op de langere termijn bij schizofrenie en de bipolaire stoornis . Ik heb daarvan goede artikelen gelezen en het staat in bladen zoals Quest . Mijn eigen psychiater zecht het ook .

Maar er zijn andere natuurprodukten die ook ondersteunen zoals : magnesium-tabletten , vitamine B's , Calcium en magnesium , valeriaan en passiebloem .

Maar ik geloof ook dat de omgang met dieren een gunstige invloed heeft op ons als psychiatrische patient . Ga eens een aantal paardrij-lessen volgen en kijk wat het paard voor je doet . Misschien wordt je er wel heel rustig van. Misschien wordt je er wel heel blij van en valt even alle stress van je af , en bedank je het paard .

Ook boswandelingen kunnen een gunstig effect hebben op onze psyche en ziel . Vooral als het wat heeft geregent en het fris ruikt zo helder en groen .

Dan neem je toch wat koffie of thee mee ?

Muziekinstrument / Muziek heeft ook een gunstige invloed .

Schilderen ook .

Ik ben dus ook voor de natuur , een Taoist / Zen

eenvoud

de Tao zou psychiatrische patienten kunnen helpen hun weg wat te verzachten

• noix

Van omega 3 is bekend dat als je het in pillen vorm neemt het niks toevoegd, dus vette vis eten, er zijn veel te veel fabeltjes over omega 3, 6, 9.

Zou mooi zijn als alles met natuurlijke midellen op te lossen was, maar feit is dat wat vaak gezegd wordt“ baat het niet dan schaad het niet” bij natuurlijke middelen vaak juist niet op gaat.

Dus gebruik deze enkel onder behandeling van een arts, anders kun je je lichaam wel eens ernstig kapot maken.

Zelfs kruidenthee kun je niet onbeperkt drinken.

Dus het zou mooi zijn, maar het is slechts een illusie

noix

• Martijn

Noix ,

Kan je je lichaam kapot maken van natuurlijke middelen zoals Visolie en valeriaan ?

• Silent D

Het gaat ook om gewoon anders te gaan denken. Velen mensen leren het nooit in hun leven, anderen wel en zijn de gelukkigsten ook al gebeuren er slechte dingen. Vroeger kon ik niet genieten van de natuur enzo, ik was er te slecht aantoe. Ik deed slechte dingen bij mezelf maar nu steek ik dat in iets positief, dieren. Voor velen ben ik enorm extreem maar ze kenden mij dan ook niet echt en daarom lijk ik extreem. Dat ik mezelf beschadigde in al die manieren was niet echt opvallend voor de buitenwereld dus zien ze ook geen verschil en lijk ik misschien erger dan voordien, zelfs voor eigen familie wat me wel kwetst maar ik weet nu dat het niet echt aan mij ligt. Ik geloofde vroeger niet dat dieren je leven konden redden, en tijd terug kwam ik tot de conclusie dat bij mij net dit gebeurd is. Mijn liefde voor dieren en mijn dieren hebben mij gered.

Je mag leven voor je werk, hobby enzovoort maar je mag niet leven voor dieren, dan is het absurd. Zo beleef ik het toch. Mijn ouders begrijpen niet dat ik nog liever gevaar loop dan dat ik mijn dieren achterlaat. Als er gasalarm zou zijn ofzo, ik verstop me al klinkt dat extreem. Ik hou teveel van mijn dieren en ondanks dat ik weet dat er andere dieren ook hulp nodig hebben, ik vind het geen reden om mijne dan achter te laten.

Ik neem Sint janskruid maar die doet wel andere pillen minder werken. Ik neem gelukkig niets erbuiten maar er zijn mensen die wel zwanger worden omdat ze het combineren. Mensen kunnen niet genoeg omgaat met de natuur en het andere leven, ze kunnen het niet genoeg combineren en dan krijg je problemen. Ondanks dat ik meer en meer natuurlijk begin te leven voel ik met toch beter, alleen moet je je ook wat aanpassen. In het begin moet je aan heel wat dingen wennen. Er word enorm veel parfum gebruikt in alles en iets dat erbuiten valt stinkt. Mensen verdoezelen zoveel met parfum. Je lichaam raakt ook in de war van die overdreven dingen.

Ik hoop dat er in de toekomst meer mensen natuurlijk gaan leven, meesten zien het als extreem overdreven, ze denken dat je op een andere wereldbol leeft omdat je zo wil leven. Dat je profiteerd, aan drugs zit, stinkt en lelijk enzo bent. Ik denk toch dat de mensen het zo zien, mijn ouders vinden dat ik niet in de realiteit leef omdat ik niet alles nieuwste snufjes wil en niet onnodig geld wil verspillen aan kleren die overdeven veel geld kosten en dan nog gescheurd zijn. Ik moet er toch een beetje bij horen?

Waarom voelde ik me dan toch gelukkiger op deze manier dan al dat gepushte. Waarom zaten ze aan de antidepressiva terwijl ik daarvoor het al mijn hele leven nam en nu dat zei het namen ik het wel aankon zonder omdat ik anders ben gaan kijken.

• Silent D

Zoals altijd, ‘te’ is nooit goed. Ik denk toch dat natuurlijke middelen beter zijn als je er ook in geloofd enzo. Net als met placebo's want dat werkt soms ook omdat ze denken dat het echt is, de geest kan veel doen.

Aan de andere kant kun je ook teveel vitamines binnen krijgen. Als je van de in water oplosbare vitamines te veel binnen krijgt, plas je die er in de normale situatie weer uit. Vetoplosbare vitamines worden moeilijker uitgescheiden.De vetoplosbare vitamines A, D en E zijn toxisch in hoge dosis.

de rest kan je hier lezen

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1528

• Martijn

Silent D ,

Mooi dat je natuurlijk bezig bent , dat je de natuurlijke weg wil kiezen .

Ja teveel vitamine E , D en A is niet goed .

Vitamine B's wel . Die neem ik naast een Multi .

Valeriaan neem ik ook . Heel goedkoop en maakt rustiger .

Hoe het er later uit gaat zien ? Ik denk dat de natuur wint . De natuur kan je niet forceren . Daar is de natuur te sterk voor .

Goed dat je zo lief bent voor dieren.

Maar volgens mij zijn de dieren ook goed voor jou

En wat je uitstraalt komt weer bij je terug…..

Volgens mij ben jij goed bezig !

groetjes Martijn

• Angelica

Hoi Martijn,

Ik kom net terug van vakantie. Ik ben ervan overtuigd dat meditatie je beter in je vel kan laten voelen, om hier goed effect van te hebben moet je echter minimaal een uur per dag mediteren, wat niet meevalt vind ikzelf.

Ze vinden bij mij steeds meer dingen die ik mankeer maar ik houd me vrij goed vind ikzelf, dankzij mijn laatste nieuwe diagnose waarover ik hier niets over kan vertellen kan ik nu bepaalde buien ‘tegenhouden’ door mezelf af te leiden en door op tijd medicijnen in te nemen. Ik weet nu al zeker dat ik nooit zonder zal kunnen maar dat geeft niet want het gaat best goed zo.

Ik reageer goed op de aanwezigheid van kinderen, heb ik gemerkt.