Het gaat ook om gewoon anders te gaan denken. Velen mensen leren het nooit in hun leven, anderen wel en zijn de gelukkigsten ook al gebeuren er slechte dingen. Vroeger kon ik niet genieten van de natuur enzo, ik was er te slecht aantoe. Ik deed slechte dingen bij mezelf maar nu steek ik dat in iets positief, dieren. Voor velen ben ik enorm extreem maar ze kenden mij dan ook niet echt en daarom lijk ik extreem. Dat ik mezelf beschadigde in al die manieren was niet echt opvallend voor de buitenwereld dus zien ze ook geen verschil en lijk ik misschien erger dan voordien, zelfs voor eigen familie wat me wel kwetst maar ik weet nu dat het niet echt aan mij ligt. Ik geloofde vroeger niet dat dieren je leven konden redden, en tijd terug kwam ik tot de conclusie dat bij mij net dit gebeurd is. Mijn liefde voor dieren en mijn dieren hebben mij gered.
Je mag leven voor je werk, hobby enzovoort maar je mag niet leven voor dieren, dan is het absurd. Zo beleef ik het toch. Mijn ouders begrijpen niet dat ik nog liever gevaar loop dan dat ik mijn dieren achterlaat. Als er gasalarm zou zijn ofzo, ik verstop me al klinkt dat extreem. Ik hou teveel van mijn dieren en ondanks dat ik weet dat er andere dieren ook hulp nodig hebben, ik vind het geen reden om mijne dan achter te laten.
Ik neem Sint janskruid maar die doet wel andere pillen minder werken. Ik neem gelukkig niets erbuiten maar er zijn mensen die wel zwanger worden omdat ze het combineren. Mensen kunnen niet genoeg omgaat met de natuur en het andere leven, ze kunnen het niet genoeg combineren en dan krijg je problemen. Ondanks dat ik meer en meer natuurlijk begin te leven voel ik met toch beter, alleen moet je je ook wat aanpassen. In het begin moet je aan heel wat dingen wennen. Er word enorm veel parfum gebruikt in alles en iets dat erbuiten valt stinkt. Mensen verdoezelen zoveel met parfum. Je lichaam raakt ook in de war van die overdreven dingen.
Ik hoop dat er in de toekomst meer mensen natuurlijk gaan leven, meesten zien het als extreem overdreven, ze denken dat je op een andere wereldbol leeft omdat je zo wil leven. Dat je profiteerd, aan drugs zit, stinkt en lelijk enzo bent. Ik denk toch dat de mensen het zo zien, mijn ouders vinden dat ik niet in de realiteit leef omdat ik niet alles nieuwste snufjes wil en niet onnodig geld wil verspillen aan kleren die overdeven veel geld kosten en dan nog gescheurd zijn. Ik moet er toch een beetje bij horen?
Waarom voelde ik me dan toch gelukkiger op deze manier dan al dat gepushte. Waarom zaten ze aan de antidepressiva terwijl ik daarvoor het al mijn hele leven nam en nu dat zei het namen ik het wel aankon zonder omdat ik anders ben gaan kijken.