Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aan Noix

• Martijn

Noix ,

wat bedoel je nou dat je je lichaam ernstig kapot kan maken met natuurlijke middelen ?

• noix

Bepaalde kruiden en natuurproducten kunnen weldegelijk schade aanrichten in je lichaam, bijv aan de nieren of de lever die dit allemaal moeten verwerken.

Bijv sint janskruid, moet je strikt volgens de voorschriften gebruiken anders kan het schade aanrichten in je lichaam.

Mensen denken vaak natuurlijk, dus dat is goed en kan geen kwaad, dit is helaas niet zo.

Zo is het ook met vitaminen, als je vitaminen uit een potje slikt en 2 stuks fruit per dag eet en voldoende groenten, dan krijg je teveel vitaminen binnen, in eerste instantie plas je die gewoon weer uit, maar op de lange termijn is dit niet gezond.

groetjes noix

• YoungSchizo

Why don't all good things come without downsides like using pills without getting side effects.

• ruba

Een goede natuurgeneeskundige therapeut of arts zal zelf ook nooit beweren dat “baat het niet, dan schaadt het niet”. Mij mening is dat alle alternatieve middelen ook alleen op recept te verkrijgen zouden moeten zijn, zodat er iemand met verstand en kennis waakt over veilig gebruik van deze middelen.

Kunnen we ook eindelijk af van het onderscheid tussen reguliere en alternatieve geneeeswijzen en houden beide zijden eens op met knoeien. Nu alleen nog meer verstand kweken bij voorschrijvers van medicijnen……………. en oh ja, reguliere medicatie is vnl afgeleid van natuurlijke bronnen, maar een cehmisch alternatief is financieel natuurlijk veel aantrekkelijker, maar zo wordt het mssch wel duidelijk hoe gevarlijk het is om zomaar “natuurlijke pilletjes” te gaan nemen. Haleluja neem nog een vitamine C, plas je toch weer uit, en de blaasstenen die je er van krijgt bij te veel, och ja, leven is lijden zegt de beodhist.

Whahaha in 3VWO schreef ik zo'n goed betoog over dit onderwerp, hedentendage heeft men nog niets veranderd, dus lamaar dat betoog en type maar in het wilde weg, doet m'n buurman ook, hoezo heilzame muziek? Ik word er gestoord van!!!! Verslaafden kunnen alles maken met hun zelfmedicatie, de gek met z'n gebrek wordt achter slot en grendel opgelsoten zonder tv zonder lcuhten, bah.

• Martijn

dank je voor je goedbedoelde advies

groetjes Martijn

• Angelica

Ga voor een combinatie zou ik zeggen, en neem zo min mogelijk medicijnen als dat in jouw geval mogelijk is. Ik los zelf ook een deel op door kruiden enzo soms ben ik recalcitrant en dan neem ik ze een weekje niet en dan zit ik na een week met de ellende dat mijn klachten direct terug komen.

Ik gebruik: IJzer omdat ik meestal ijzergebrek heb en slecht reageer op ijzer van de dokter dus neem nu natuurlijke wat geen bijwerkingen geeft, ik slik dit niet constant maar neem zo'n 2 kuren per jaar beide van zo'n 6 weken.

Cranberrie: Ik houd vocht vast en heb deze pillen iedere dag nodig

Salidago complex: ook voor het vocht vasthouden, heb dit iedere dag nodig.

Op z'n tijd gebruik ik daarnaast ook vezels of vezelpillen