pfffff, lang gedacht, toch geschreven:
Heel wat meegemaakt laatste jaar, waardoor mijn gedachten een eigen loopje met zich begonnen te nemen (gevaarlijke wanen) en toch, op een punt dat ik bijna echt helemaal knetterpsychotisch was, kwam het punt “STOP!!!” en wist ik met al mijn rationele verstand de ratio te laten zegevieren boven het gevoel (wanen). Wat was ik dicht bij een gedwongen opname………….. hoe heeft het dan toch zo kunnen verkeren? En dat ook nog eens zonder medicatie???? Eigenlijk weet ik het nog steeds niet, zijn er slechts mijn overpjzingen over de wonderbaarlijkheid van onze hersenen.
Jaren heb ik me laten leven door de buitenwereld en de binnenwereld (psychose). Daar ben ik uitgeklommen, mezelf gevonden en sterker geworden. En ja de psychoses liggen op de loer en toch is daar dan het gezonde stukje dat is versterkt in alle afgelopen jaren dat een nieuwe desintegratie voorkomt…………
Dankzij pillen, dankzij de weerzin tegen deze pillen, dankzij het medicatie-vrij leven, dankzij het door schade tot inzicht komen, mijn hersenen hebben geleerd!!!
Ben dankbaar voor alle wijze levenslessen, dankbaar voor de pillen die ik zo verafschuw, dankbaar voor mijn eigenwijsheid die ze lieten staan, dankbaar voor de woorden die op mijn pad kwamen, dankbaar voor het stel hersenen dat ik kreeg. Wat is het leven toch mooi en wat heb ik ondanks alles toch veel om dankbaar voor te zijn!!!