Mijn hebben ze dat ook wel gezegd, je zal het heel je leven moeten nemen en iedereen wilde me pillen voorschrijven. Toen kwam het ook hard aan en geeft je dan nog eens een dip dat je niet veel waard bent. Voor iemand die ziek is komt dat hard aan. Als ik nu terugkijk naar dit begrijp ik niet waarom ik zo gereageerd heb maar ja, je bent dan zwakker en geloofd de ‘geleerden’. Ik ging al erg lang naar een psychologen, verschillende opnames en psychiaters, nooit heb ik een echte diagnose gehad. Ben ik dan zo moeilijk of smijten ze in Nederland met namen? Iemand die ik kende in Nederland herkende ook dingen, deed een paar gesprekken en die had diagnose borderline. En dan zijn er mensen die de ene diagnose na de andere krijgen. Ik stel me daar toch vragen bij. Dat is toch telkens een deuk voor een mensen, en zeker al als zo'n mensen het niet weten.
Ik vraag me iets af. Je vind dit verwarrend… is het niet nog erger nu je weer een andere diagnose gekregen hebt? Geloof in jezelf ook al is het moeilijk. Ik weet dat je meer in je hebt dan je zelf denkt. Je kan erdoor maar dan moet je mensen rond je hebben die je positieve punten versterken en niet je negatieve en ik heb de indruk dat die persoon dat nu doet. Als je telkens van medicijnen moet veranderen of gaan aanpassen word dat ook moeilijk. Je lichaam reageert op veel, stress, voeding, medicijnen. Met al die namen ben je ook nu niet geholpen.
Ik voel me zo veel vrijer zonder al die dingen. Het heeft heel veel gekost maar zonder medicijnen ben ik dieper gaan nadenken over alles en met medicijnen kon ik dat niet. Blijf hier anders nog even want voor je het weet heb je misschien weer een andere diagnose erbij die niet nodig is. Ik hield me zoveel bezig met al mijn slechte dingen en ziektes dat ik gewoon in een neerwaartse spiraal zat. Inplaats dat de pschiaters enzo me hielpen gaven ze alleen maar negatieve commentaar. Zo kreeg ik alleen nog meer probs.
Ik heb me aangemeld op een mailinglist van een persoon die over agorafobie praat. Hij praat over dingen waar je niet bij stil staat maar als je het dan leest denk je erover na en lijkt het allemaal zo simpel. Ik had niet gedacht dat paar tekstjes zo'n effect zouden hebben. Die persoon spreekt uit eigen ervaring en helpt nu vele anderen. En hij spreekt dus ook over hoe voeding enzo een impact kunnen hebben. En dat weet ik zelf nu ook al een hele tijd. Ik reageer nogal op bepaalde voeding, vooral op suikers. Je hersenen werken ook op voeding enzovoort…
Ow, nog een vraagje. Hij kwam nu met deze diagnose en wat zal hij er nu aan doen? Therapie of medicijnen voorgesteld? Ik dacht dat een diagnose vooral bedoeld was om gericht te kunnen werken, word dit dan ook gedaan…..
Laat je niet doen hé door de dokters.