Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help scheiden van iemand met schizo

• skydancer

Hi,

ik weet niet of ik hier goed zit. ik weet alleen dat ik teneinde raad. Mijn man lijdt aan ADHD en schizofrenie. Wij zijn op 21dec 2005 getrouwd, was helemaal niks te zien aan hem, totdat ik de ring om mijn vinger kreeg. Toem begon pas alle ellende. Ik werd voor alles en alles uitgemaakt en ging zogezegde continu vreemd, zelfs als ik even naar de winkel was dan was ik met een andere vent. Hij zag en ziet nog steeds dingen die er niet zijn. Acht maanden gelden heeft ie zelfs zelfmoord geprobeerd te plegen. Ik heb de laatste anderhalve jaar in een ware hel geleefd samen met mijn negen jarige zoon. Ik heb het niet gered, wij zijn weggegaan bij hem, maar nu is de ellende nog veel erger geworden. Hij denkt nog steeds dat we terug komen al heb ik zeker wel dertig keer gezegd dat dat niet zal gebeuren, ik moet aan mijn kind en mijzelf denken. Hil moet hulp hebben maar wil niks accepteren, zegt gewoon “ik ben niet ziek”' Ik kan niet van deze man schieden, daar hij alles tegenhoudt, wie heeft er raad voor mij. Ik wil verder proberen te gaan met mijn zoon.

Skydancer

• Angelica

Volgens mij moet je kunnen scheiden ik zou zeggen: bel een advocaat op die heeft hier vast wel antwoord op.

Mijn ex was ook heel ziek overigens en accepteerde dat ook niet van zichzelf en ik ben uiteindelijk ook gevlucht dus ik weet wat je meemaakt.

• skydancer

Hi Angelica,

bedankt voor je reaktie, ik heb inderdaad een advocaat in handen, die weet hier wel vanaf. Het ellende is gewoon mijn bijna ex man houdt zich gewoon nergens aan. Dreigt van alles, maar doet ook weer van alles. Ik ben inderdaad gevlucht samen met mijn zoontje, wij wonen nu gelukkig 200km verder op van hem vandaan, maar dat maakt het allemaal nog veel moelijker. Daar hij vindt dat ik ziek ben. Hij zegt glas hard dat hij niks mankeert, maar ja dat is typereend voor deze ziekte ook.

Ik probeer zo gauw mogelijk van hem af te komen, maar zelfs dat maakt ie moelijk, wil nergens op instemmen, dus duurt alles ongelofelijk lang,

Ik wil zo graag gewoon rust voor mij en mijn kind. Hij maakt ons leven nu nog tot een levende hel. Ik ben echt teneinde raad aan het raken.

Skydancer

• Angelica

Lieve Skydancer,

Ik kan je echt maar 1 goeie raad geven:

Laat hem zo snel mogelijk los, zolang je nog aan hem denkt geef je hem macht in handen, zodra je de kracht vind om dit los te laten (en geloof me ik weet hoe zwaar dit is want ik heb het zelf moeten doen) is het probleem in feite jouw probleem niet meer, maar leg je het probleem neer waar het vandaan komt, namelijk bij hem. Jij bent immers hierin het probleem niet en je bent van hem af, hebt niets meer met hem te maken ziet hem niet en je hoeft NOOIT meer naar zijn pijpen te dansen.

Ik weet dat wat ik schrijf voor sommige van jullie onbegrijpelijk klinkt maar ik weet waar ik het over heb, en ik kwam er dus achter dat ik m'n ex maar niet los kon laten, pas 10 maanden nadat we uit elkaar waren kon ik dat doordat ik een boek las van Elizabeth Würzel, ‘Land van Ritalin’ waardoor ik m'n ex de juiste plek kon geven. Aan dat boek zal je niks hebben, maar wat hierboven staat is wat ik ervan heb geleerd.

• Angelica

Skydancer, ik heb je toegevoegd aan MSN, als je wilt kunnen we er eens online over spreken?

• skydancer

Hi Angelica

heb je geprobeerd toe te voegen is niet gelukt wil jij mij nog een keer je email adres geven, had problemen met msn

zou het leuk vinden om verder met je te praten

gr Skydancer

• roy

Hoi skydancer,

Ik ben zelf schizofreen verklaard en ben daardoor mijn relatie verloren. Ik zal al in een diep gat, en dat gat werd daardoor eigenlijk alleen maar diepr.

Ik begrijp wel dat je wilt scheiden, ik vind het alleen zo jammer. Maar als je leven tot een echte hel is gekeerd geef ik je helemaal gelijk.

Maar voel weer mijn eigen verdriet. Ik ben redelijk stabiel tegenwoordig maar durf niet een relatie aan te knopen. Ik ben bang dat ik moet zeggen dat ik medicijnen slik tegen verwarring, achterdocht en hallucinaties.

Ik ben erg bang dat ik daar op afgerekend wordt en dat iedere mogelijke kans op een relatie (wat ik wel zou willen) onmogelijk is.

Ik hoop dat je voor jou probleem een oplossing vindt, succes en sterkte

groetjes Roy

• Silent D

Idd Roy, heb hetzelfde gevoel als jij.

Aan de ene kant wil je zeggen, ga daar weg als het niet meer leefbaar is maar aan de ander kant is het dan weer erg voor die persoon.

Ik zou graag ook eens een echte relatie hebben zodat je dingen kan delen maar dan ben ik bang voor de verdere afloop en wil ik al niet meer eraan beginnen. Op een dag komen ze toch te weten dat je medicatie slikt of dat je anders reageert op bepaalde dingen. Ik houd het dan maar liever zo voor ik duizend keer gekwetst word, maar daarom is het verlangen naar een relatie niet minder.