Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

risperdal en zwanger

• cin

Ik ben op zoek naar mensen die zwanger werden met het gebruik van Risperdal en Prozac. Bent U zo iemand? Wat is uw ervaring?

Ik weet dat er onvoldoende bekend is bij het gebruik van deze middelen en dat het af te raden is, maar ik stop met deze middelen als ik zwanger ben. Dan hoop ik dat mijn lichaam zich automatisch hormonaal zal aanpassen. Mijn pillen nu laten lukt niet en ik moet te lang wachten vooraleer ik misschien zwanger zal worden en dan kan ik misschien helemaal de mist ingaan. De huisarts heeft me ooit gezegd dat bij zwangerschap mijn lichaam zich automatisch zal herstellen en dat verdere medicijnen dan niet nodig zijn. Wie heeft hier ervaring mee?

• Angelica

Risperdal en Prozac in de eerste periode van je zwangerschap is echt funest voor de vrucht, er zijn wel andere anti psychotica ( AD weet ik niets vanaf) die je mag slikken zoals Haldol maar dan wel in een lage dosering, niet erg want je hebt inderdaad in die periode veel minder nodig dan normaal.

Maar pas stoppen eer je zwanger bent is echt onverstandig, vraag maar eens goed na bij je arts die zal je hetzelfde vertellen. Tevens kun je je afvragen of je wel een zwangerschap aankunt als je al niet eens zonder medicijnen kunt besef dat een kindje hebben ook erg veel stress met zich meebrengt, ik weet het want ik heb zelf een kind.

• roy

Ik kan geen advies geven hierover, maar vind wel dat je dit met een arts goed moet doorspreken.

groetjes RoyAngelica schreef:

>

> Risperdal en Prozac in de eerste periode van je zwangerschap

> is echt funest voor de vrucht, er zijn wel andere anti

> psychotica ( AD weet ik niets vanaf) die je mag slikken zoals

> Haldol maar dan wel in een lage dosering, niet erg want je

> hebt inderdaad in die periode veel minder nodig dan normaal.

>

> Maar pas stoppen eer je zwanger bent is echt onverstandig,

> vraag maar eens goed na bij je arts die zal je hetzelfde

> vertellen. Tevens kun je je afvragen of je wel een

> zwangerschap aankunt als je al niet eens zonder medicijnen

> kunt besef dat een kindje hebben ook erg veel stress met zich

> meebrengt, ik weet het want ik heb zelf een kind.

• monkey

ben van de abilify af gegaan, omdat ik zwanger wilde worden. Echter de psychose kwam na 6 jaar toch terug. Ben nu weer aan het opbouwen met dit middel en wou dat ik er nooit af was gegaan, aangezien ik weer veel last heb van bijwerkingen nu. Mijn dokter kan me niets vertellen over evt. schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap, maar ik vindt dit wel eng. heb geen zin in een gehandicapt kind, maar voor hetzelfde geld is het wel gezond. Je lichaam herstelt echt niet als je zwanger wordt!