Het is hun weer gelukt om me zo ver te krijgen. Had niet gedacht dat het nog zou lukken. Ik ga meer en meer achteruit, en ben nu al weer bezig met dieten (hongeren) om toch maar ergens grip op te hebben. De rest probeer ik heel goed in onder druk te houden want eens ik loslaat op al die verslavingen is het weer moeilijker te stoppen. Enorm paranoide, en op alles willen ingaan omdat ik denk dat ik dingen kan veranderen en gewoon dingen willen veranderen. Achter alles iets zien, tegen niets meer kunnen. Zat al weer te denken dat ze pillen ofzo in mijn eten doen omdat ik weer zo'n raar gevoel in mijn lijf heb en een rare nasmaak maar ik weet wel dat het niet kan omdat ik maar heel weinig eet en die dingen door mij gecontroleerd zijn (door niemand anders gemaakt buiten de fabriek dan). Begin gewoon iedereen te wantrouwen, denk dat ze allen een spel spelen.
Het stomme, het is nu zo snel achteruit gegaan omdat ik een brief kreeg voor een gesprek om mensen aan het werk te zetten. Reageer ik daar niet op dan verlies ik mijn uitkering en dan kan ik evengoed er een eind aan maken want ik spaar nu al dat geld op om alleen te gaan wonen omdat ik thuis nooit mijn eigen weg zou kunnen gaan. Er zijn teveel zaken die ik moet aanpakken voor ik kan gaan werken. Ik heb heel wat geleerd die laatste jaren en ik weet nu dat er ook veel zaken niet aan mij alleen liggen. Alleen is het nu nog moeilijker omdat ik weet hoe ik zou kunnen zijn en wat ik had. Om alleen te gaan wonen is er ook nog teveel nodig dus hier blijven was de tussentijdse oplossing. Maar nu zijn dingen thuis veranderd waardoor ik weer achteruitga. Als ik hier blijf word het erger of ik moet de steun krijgen van anderen zodat ik positiever kan gaan zien, en misschien met behulp van een hulpverlener zodat ik sterker word en de stappen kan gaan zetten om gelukkiger te worden.
Alleen, ik vind het moeilijk. Ik voel dat ik nu moet aanpakken voor het erger word en er helemaal geen grip meer op heb. Aan de pmssymptomen kan het niet liggen want de grootste zijn nog maar passeert.
Thuis kunnen ze niet omgaan met dingen en als ik dan wat meer geprikkeld ben reageren ze nog harder terug of word de negeer of discussietechniek toegepast wat het nog erger maakt. Als ik naar de psychiater ga zal hij me misschien willen opnemen aan de hand van wat ik vertel maar wat ik niet zal doen. Ik vind het gewoon rot dat hij nu weer dit zal zien en mij als ‘ziek’ zal zien terwijl ik al paar jaar beter dan ooit was. Zolang dat ik redelijk uit de ‘maatschappij’ blijf gaat het eigenlijk heel goed met me. Ik heb dan geen drang om mee te doen of te moeten voldoen aan alle eisen. Dan kan het me eigenlijk niet schelen dat ze me een kluizenaar vinden, zolang ik gelukkig ben. Maar nu pushen ze me en gaat het enorm achteruit. Ik ben zeker niet trots dat ik op een uitkering leef en liefst hield ik het zo kort mogelijk. Maar hoe meer druk ik krijg hoe langer ik op die uitkering moet terugvallen omdat ik daar allemaal niet mee omkan. Ik was al zo ver dat ik al wat zat te zoeken naar werk terwijl ik niet dacht dat ik dat ooit nog zou doen. En nu dit, het is te snel en nu raak ik helemaal van slag. Op deze manier me pushen en laten werken zal nooit lukken. Ik houd het misschien een maand vol en dan zit ik weer op diepgang en mag ik weer veel geld kosten aan alles om me weer wat ‘normaler’ te krijgen. Ik vind het zo stom en rot dat ik door zo'n stomme dingen helemaal het noorden kan kwijt raken. Iemand zei hier eens dat niemand tegen gepush kan maar ik bedoel dus gepush door stomste dingen. Gewoon een brief met die naam erop was al genoeg om weer de bekende symptomen te krijgen. Me wakker maken op een uur dat ik niet verwacht ervaar ik als gepush. Ben dan ook enorm paranoide als ik juist wakker ben en mijn lichaam is nogal zwak en misselijk zijn.
Dat zijn toch dingen die een normaal mens niet heeft. Ik zie dit niet als een depressie want ik deed andere dingen bij een depressie. Ofwel is de depressie gewoon in heel mijn leven aanwezig geweest waardoor ik het als normaal zie.
Ik wil naar de psychiater gaan maar dan ben ik bang dat er camera's staan of alles opnemen pfff. Pillen wil ik ook voor zoveel dingen niet nemen maar nu raakt het weer te ver en ik voel dat het weer uit mijn handen glipt en dit wil ik niet meer. Maar ik ben ook bang voor de medicatie. Degene die ik staan heb had vorige keer zoveel bijwerkingen. Ik wil ook tegen niemand zeggen dat ik er neem maar dan krijg ik al die bijwerkingen en zal ik daarop weer commentaar krijgen waardoor ik weer slechter word. Ik slaap nu al lang , en omgekeerd ritme en als ik nog eens de medicijnen neem word het nog erger. Je komt er ook zo van bij.
Ik kan ook niet zomaar om een recept gaan met al die fobies, dan moet ik al wachten tot er iemand mee kan of me kan voeren. Ik weet niet meer wat te doen. Als het te erg word zal ik die risperdal wel even nemen. Alhoewel ik oppeens besef dat ik nog een heleboel soorten pillen liggen heb die ik gespaard had, misschien zitten er tussen voor paranoide gedachten en depressie.
Wat gebruiken jullie en wat voor effect heeft het allemaal?
Vind het allemaal zo lastig. Ik probeer dan contact te houden met de mensen op internet maar dat lukt ook al bijna niet meer door al die gedachten in mijn hoofd. Aan de buitenkant zien ze thuis misschien niet veel maar aan de binnenkant zit mijn hoofd barstenvol. En dat vind ik zo lastig. Aan de ene kant wou ik dat het duidelijk zichtbaar was, of levensbedreigend… misschien kreeg ik dan wel meer positievere reacties van hen. En op de manier hoe ze nu thuis reageren helpt ook niet om me beter te voelen. Als het niet aan die vriendin lag was ik er al lang onderdoor gegaan. Misschien is het nu eigen aan dit alles, dat ik nu weer zoveel bevestiging wil en het gewoon zo hard mis. Alles lijkt dubbel zo hard aan te komen, rotgevoel….stomme cirkel…stomme moi omdat ik het niet doorbreek en mijn eigen leven start.