Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

amsterdam

• anneke

wat vinden juliie hiervan wat er in amsterdam gebeurd is mijn zoon zie lekker dus nu is iedere schizofrene een moordenaar wij weten dat het allemaal niet zo is

Maar voorlopig is dit wel weer zo in de pers gebracht hoe denken jullie hierover buiten brian want die is niet schizofreen.

• noix

Over het algemeen zijn mensen met schizofrenie niet agressief, dat is een van de vele fabeltjes over schizofrenie, trap er niet in, jij weet wel beter.

Maak je niet te druk over wat er in de publiciteit gebeurt, ik kan er niet wakker van liggen.

groet noix

• Rudy

De lokatie van mensen met wie iets fouts gebeurt heeft veel invloed. Fouten nemen we ook veel over van anderen. Hier is het een transport en industrie gebied. Ik krijg hier veel te horen over het bezorgen en brengen van dingen. Ook dingen doen die niet mogen is iets wat te horen is in geluiden. Fouten maken we allemaal wel eens. Soms nemen we die fouten over. En soms leren we andere foute dingen.

Besturing en de geluidswetten uit het wetboek is iets wat ik nu meer begrijp dan toen. Er zijn zoveel geluiden die een invloed op je hebben. En ook op anderen.

Ik ben zelf stukken voorzichtiger geworden sinds ik van de geluidswetten hoorde. Let op de omgeving.

• Brian

Dat is het nadeel van vrijwillige stigmatisering. Het is natuurlijker je te schamen voor treurprocessen of psychoses dan het te laten diagnosticeren als afwijking. Zonder dat je erbij stil staat heeft het overgrote gedeelte van de samenleving een soortgelijk defect aan laten meten als voorwendsel dat het beter is er vooruit te kunnen komen en er mee te leren leven. Dit is trouwens zeer nederlands, hiermee maak je nu van je beperking een groter groeiend probleem dan dat het voorheen was. Dit is precies waarom katarina kijl zo'n groot salaris kreeg; voor het organiseren van een klaagkultuur ter compensatie van het verdwijnen van strukturiserende sociale levensinstituten benodigd voor de complexheid van urbanisme.