Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

antipsychotica

• Joanna

Wie kan mij helpen? Ik gebruikte risperdal en nu gebruik ik seroquel. Ik heb helemaal geen zin in sex. Wie kent antipsychotica die geen invloed hebben op libido?

• noix

abilify misschien, of gewoon geen sex hebben

• Brian

Waarom wil je dan zin in sex hebben? Met het gebruik van antipsychotica geef je eigenlijk aan geen zin te hebben in de complexheid van het leven, dat is nogal tegen strijdig te noemen. Net zoiets als met een paraplu in de regen gaan lopen en dan gaan klagen dat je niet nat wordt. Ben je een jongetje of een meisje?

• Jannie

Hoi Joanna,

wat krijg je een flauwe reacties zeg! Wat voor aandoening of probleem je hebt, je blijft toch een mens? Zoals Freud ooit beschreef behoort dit tot een van de twee oerdriften van de mens, dus logisch dat die behoefte er is.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat dit een probleem voor je vormt. Ik kan je persoonlijk niet hierin adviseren, maar denk dat je bij je huisarts hiervoor wel op zn plek bent.

Succes!

• Rudy

Sport bevorderd de sex drift enorm. Je hebt met een sportiever lichaam meer bewegingsmogelijkheden, dit bevorderd de sex drift. Een stofzuiger en kleine ventilatie systemen helpen ook enorm mee om tijd te winnen die zo weer in te plannen is voor activiteiten zoals sex. Zorg dat je genoeg huishoudelijke goederen bezit die je kan gebruiken.

Het overwinnen van medicijnen zoals Antipsychotica lukt door meer tijd te investeren aan het leren hoe je omgeving lichaam en huid schoon kan maken en houden. Dit bespaard je dan meer tijd die je dan elders in kan investeren.

Tijdwinst.

• Brian

Er is niet flauws aan deze reaktie. Met behulp van antidepressiva kun je dus een van de twee oerdriften, zoals freud het jou vertelde, kompleet uitschakelen. Deze behoefte is er dus juist niet meer. Antidepressiva vervlakt daarbij de meeste andere zintuigelijke impulsen ook. Het niet goed kunnen verwerken van deze geleverde input, wat leidt tot psychosen is nu juist de reden waarom een arts jou deze medicijnen voorschrijft. Het advies van noix om dan maar geen sex te hebben is het enige juiste. Je mag pas weer nöken als jij denkt dat je je eigen gevoelens en driften weer de baas bent. Bovendien is het erg slecht voor de samenleving als je sex zonder gevoel bedrijft.

• Sytse Kees

Seroquel heeft in ieder geval minder bijwerkingen dan vele andere medicatie kan het weten want mijn partner gebruikt het ook daarvoor had ze ook een ander medicijn. Maar met dit medicijn is de sexualiteit weer stukken levendiger geworden*D

• tr.

probeer eens Zyprexa, gaat dan prima.