Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wel of niet?

• Audrie

Hallo,

Wij vormden een samengesteld gezin. Mijn man 2 kids (19 + 22) en ik 2 kids (15 +18)

6 jaar hebben we bij elkaar gewoont, maar door de oudste zoon van mijn man wonen we inmiddels apart, ben ik mijn baan kwijt en zitten we allemaal in een onzekere afwachtende situatie.

We denken dat hij aan Schizofrenie lijdt, maar weten het niet zeker. Mijn man en ik komen iedere 14 dagen bij Maatschappelijk werk, maar behalve praten lost het de situatie niet op. De jongen is al 6 jaar verslaafd aan cannabis (24 uur per dag) leeft geisoleerd op zijn kamer, heeft geen sociale contacten, werkt niet, ook geen uitkering, ligt op bed en kijkt TV (al 6 jaar) . Hij vertoont extreem obsessieflijk gedrag, is wereldvreemd en heeft dwangneuroses. Hij praat af en toe wartaal, maar voor zover ik weet hoort hij geen stemmen. Wel zegt hij te moeten blowen om zijn hoofd rustig te houden. Hij is soms ook agressief en dat uit zich in bedreigingen via sms naar zijn moeder of vader. Die bedreigingen komen dan volkomen uit de lucht vallen en inmiddels schenkt niemand er meer aandacht aan. Volgens de maatschapp. werk. is zo'n smsje in combinatie met de hele situatie voldoende om hem gedwongen op te laten nemen. Mijn man wil dat niet en denkt hem zelf te kunnen helpen. De jongen wil niet geholpen worden en vindt het allemaal wel prima zo. Inmiddels is hij ook niet meer verzekerd. Wie herkent deze situatie? Ik zoek eigenlijk een forum of chatbox om ervaringen te kunnen uitwisselen en een stukje herkenning.

• noix

door veel te blowen kun je psychoses opwekken, maar het hoeft niet.

Dwangneuroses en isolatie, kan op vanalles wijzen.

Ik zou niet meteen van het ergste uitgaan, je verhaal doet me een beetje denken aan dat van mijn broertje, die is ook neurotisch en zondert zichzelf af.

Het is heel moeilijk contact met hem te krijgen, hij belt, mailt niet terug en neemt zijn telefoon niet op.

Hij heeft echter absoluut geen schizofrenie, alleen wat neurotisch.

Dat je mans zoon agressief is is ook geen teken van schizofrenie, eerder een van de vele misverstanden over schizofrenie.

Als je meer over schizofrenie wilt weten kun je naar de site van ypsilon gaan.

http://www.ypsilon.org/

Dit s een site voor mensen met familie die schizofrenie heeft.

Daar kun je ook deel nemen aan een discussie groep.

Maar ik zou niet denken dat hij schizofrenie heeft, wel denk ik dat hij psychische problemen heeft.

sterkte noix

• MennoR.

Hoi

ik ben verplicht opgenomen geweest

en zoverre je er spreekwoordelijk in kan zijn ;

het heeft mij geen windeieren gelegd (..toch)

Ik lig /zit niet meer de hele dag in mijn kamer

maar probeer te ‘socializen’. (vergeef mij dit woord ~knipoog~)

Menno ~

• Brian

Het probleem betreft hier een cannabis verslaving. Roken van cannabis is het gewenst oproepen van een psychoseachtige roes. Geen psycholoog of psychiater weet het verschil te ontdekken tussen een gewenste of ongewenste psychose. Die, die zegt dit wel te kunnen is een leugenaar. De cannabis gebruiker lacht zich rot om de onmogelijke beoordelingspostitie waarin de geestelijke gezondheids zorgende, zich bevindt. Komt het er uiteindelijk toch van dat de gebruiker bij het riagg beland, dan draait het bijna altijd op schizofrenie of manischdepressiviteit uit. Waarbij de tweede, een regelmatiggebruiker is, en de eerste een onophoudende gebruiker van cannabis. Illegale drugs worden zo tot het opstapje naar legale drugs, die op doktersrecept en een heel levenlang ingenomen moeten gaan worden, om de zogenaamde psychische stoornis te verhelpen, die er eigenlijk niet was. Deze antidepressiva zijn zwaar verslavend, uiterst metalig en gevaarlijker dan welke roesdrug dan ook. Deze metalen, die bij periodiekgebruik, door de hersenen circulieren, zijn met behulp van electromagnetische straling te laden waardoor er zich ongewilde biochemische processen kunnen gaan voordoen. Het feitelijke probleem is hier niet iets persoonlijks, maar iets maatschappelijks. Dat het interessanter is om zes jaar stoned tv te gaan kijken, ipv proberen een menselijk leven te gaan leiden. Een van de belangrijkste redenen is niet de aantrekkelijkheid van het eerste maar de onmogelijkheid van het laatste. Financiele en juridische politiek, mediaal vermomd als vrijheid en democratie is een fascistische rem op een menselijk toekomst gericht bestaan. Egocentrisme is een resultair product van lonen en salarissen die precies zo hoog zijn dat er alleen het leven van de betreffende werknemer mee te financieren is en niets meer dan dat. Laat staan dat van een huisdier. Dit gebrek of onvermogen voor een ieder om te leven, wordt verstopt door een medialecultus die de individualiteit verheerlijkt. Cosmetica, universiteiten, bioscoop en drugs. Door de massaliteit en de aggressiviteit van de distributie en de promotie hiervan denkt iedereen eigenlijk zo'n beetje dat het normaal is. De vorm hiervan past zich ieder jaar zo aan dat een normale geestelijke ontwikkeling onmogelijk is geworden. Voor ouders is het opvoeden van kinderen een dus onmogelijke taak geworden omdat de media het eigen dicteerd.

• Syl

Hoi, ik heb er geen ervaring mee, ben zelf dochter van iemand met schizofrenie. ik wil gewoon even wat kwijt over je zaak. Je hoeft er niks mee te doen natuurlijk, maar ik kon het niet laten ;) Twee dingen vallen mij op. Ten eerste de verslaving. Ten tweede de verveling. Het één voedt het ander. Hoe gaat hij om met taken? Heeft hij uberhaupt zin in iets of is alles doelloos? Ik denk ook niet dat hij schizofreen is. Misschien een voorbode van een psychose, maar niet schizofrenie. Ik denk wel dat de drugs een grote invloed hebben op zijn gemoedstoestand. Vraag wat hij nodig heeft om zich betrokken te voelen bij de maatschappij. Wat heb je nodig om te werken? Wat heb je nodig om te leven? Wat heb je nodig om je gelukkig te voelen? Hoe gaan jullie zelf met de situatie om? Kijken jullie vanuit het oogpunt dat je zelf niks aan de situatie kan veranderen? Of geloof je dat je wel iets kan veranderen maar je weet niet hoe? Ik vind het wel een beetje raar dat hij niks hoeft te doen. Hij is 22, oud genoeg om zijn eigen leven te leiden ipv te zitten teren op zijn ouders. Hoe reageert hij als jij of zijn vader tegen hem praten? Ik weet niet of het per se goed of niet goed is als hij opgenomen wordt. Denk alleen dat als de vader het niet wil, dat hij dan wel zou moeten kunnen uitleggen hoe hij dit precies gaat aanpakken met zijn zoon. Want hij is ook jouw familie eigenlijk. Daarnaast lijkt het me belangrijk dat hij iets te doen heeft en hij probeert te stoppen met cannabis. Wat wil hij zelf bereiken in het leven?? Begrijpt hij wat jullie aandoet of totaal niet? Op de site van jellinek.nl staat veel info over de gevolgen van cannabisgebruik voor als je die nog niet gezien had.

Qua steun denk ik dat je beter op een forum kan kijken waar mensen omgaan met verslavingen. Hier zul je ook steun krijgen natuurlijk, maar ik denk persoonlijk dat de aard van de problematiek wat anders is dan schizofrenie.

Ik wens je veel sterkte toe.

Groeten,

Syl.

• MennoR.

… hmmm

als hij WEL schizofrenie heeft

kun je r weinig van zeggen : )

idd wil dat niet zeggen

dat je hem geen helpende hand kan toesteken ..

• roy

Is u man een psychiater of psycholoog?

Hoe komt hij aan zijn cannabis? hij heeft geen inkomen zegt u.

Op deze manier kan hij nooit voor zichzelf zorgen en dat zal op de lange termijn toch moeten.

Ik zou in ieder geval hem proberen duidelijk te maken dat hij hulp moet aanvaarden

groetjes Roy