Hallo,
Wij vormden een samengesteld gezin. Mijn man 2 kids (19 + 22) en ik 2 kids (15 +18)
6 jaar hebben we bij elkaar gewoont, maar door de oudste zoon van mijn man wonen we inmiddels apart, ben ik mijn baan kwijt en zitten we allemaal in een onzekere afwachtende situatie.
We denken dat hij aan Schizofrenie lijdt, maar weten het niet zeker. Mijn man en ik komen iedere 14 dagen bij Maatschappelijk werk, maar behalve praten lost het de situatie niet op. De jongen is al 6 jaar verslaafd aan cannabis (24 uur per dag) leeft geisoleerd op zijn kamer, heeft geen sociale contacten, werkt niet, ook geen uitkering, ligt op bed en kijkt TV (al 6 jaar) . Hij vertoont extreem obsessieflijk gedrag, is wereldvreemd en heeft dwangneuroses. Hij praat af en toe wartaal, maar voor zover ik weet hoort hij geen stemmen. Wel zegt hij te moeten blowen om zijn hoofd rustig te houden. Hij is soms ook agressief en dat uit zich in bedreigingen via sms naar zijn moeder of vader. Die bedreigingen komen dan volkomen uit de lucht vallen en inmiddels schenkt niemand er meer aandacht aan. Volgens de maatschapp. werk. is zo'n smsje in combinatie met de hele situatie voldoende om hem gedwongen op te laten nemen. Mijn man wil dat niet en denkt hem zelf te kunnen helpen. De jongen wil niet geholpen worden en vindt het allemaal wel prima zo. Inmiddels is hij ook niet meer verzekerd. Wie herkent deze situatie? Ik zoek eigenlijk een forum of chatbox om ervaringen te kunnen uitwisselen en een stukje herkenning.