Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kan mij helpen

• bezorgde broer

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? Ik zal maar direct met de deur in huis vallen. Mijn broer is, voor zover we weten, al zo'n 10 jaar schizofreen, vroeger een vrolijke kerel waar ik veel lol meer had. Nu een terug getrokken iemand die vaak in zijn eigen wereld zit. Hij krijgt hulp via de Riagg, maar hiervan heb ik niet echt de indruk dat er veel gedaan wordt. Het probleem is eigenlijk dat hij zelf het probleem dat hij ziek is niet ziet. Wij, mijn ouders en ik, willen hem heel graag helpen. Mijn ouders doen heel veel voor hem, helpen in huis en met de was, doen samen met hem boodschappen en van dat soort dingen. Alleen gaan deze zakenecht niet lukken. Er komt iemand van het Riagg, maar aangezien hij door de medicijnen heel veel slaapt gebeurt het wel eens dat hij voor een dichte deur staat.

Nu ben ik bang dat mocht er onverhoopt iets gebeuren met mijn ouders, hij er helemaal ‘alleen’ voor komt te staan. Natuurlijk is dat niet zo want ik zal altijd voor hem zorgen. Maar ik woon niet naast de deur. Heeft iemand een idee wat ik met deze situatie kan doen. We willen heel graag iets doen met het oog op de toekomst.

Ik hoop echt dat iemand ons in de juiste richting kan sturen.

Alvast heel erg bedankt.

Een heel bezorgde broer.

• noix

Hallo,

Buiten de RIAGG, zou hij ook hulp kunnen ontvangen via het RIBW (beschermd wonen)

Hiervoor kun je ook zelfstandig wonen, en dan komt er 1 keer of 2 keer per week iemand langs, die de boel een beetje in de gaten houd en een plan op stelt voor crisis, deze mensen komen veelal s'middags langs. (gaat in overleg)

Kijk hier maar eens voor RIBW's in Nederland:

http://www.ribwalliantie.nl/default.asp?p=ribwnl&m=menu_RIBW`s%20in%20Nederland

Sterkte noix

• ruba

Op de site van Ypsilon kun je info vinden over de stichting “Nu voor later”

• buurvrouw

Mijn buurman is chizofreen

het is een heel verhaal ik dacht eerst toen hij naadst mij kwam wonen dat het een aso was

keiharde muziek aan vooral snachts herrie en alle lampen aan ed

toen we na een half jaar heel voorzichtig vroegen of het iets zachter kon reageerde hij buitensporig aggessief

het werd steeds erger totdat het niet meer te houden was en ik rare dingen merkte en in plaats van boos bezorgd werd

er kwam 2x per week altyd iemand , maar die zag ik ook niet meer

hij is nu 3 maanden geleden uit huis gehaald dd politie omdat hij alles aan het slopen was van zichzelf en in de woning en van alles op de muren had geschreven

het is nu weer zo ver dat hij een weekendje thuis is en mijn man heeft vorige week met zijn vader de muren gesausd en de plafonds gewit

er was een handtekening actie in de straat dat hij niet meer terug moest , maar daar werk ik niet aan mee

hij kan hier niks aan doen

zoekt ook eigenlijk geen contact maar is wel vriendelijk tegen mij en mijn man en dochters ,

we hebben hem ook kaartjes gestuurd toen hij opgenomen zat en dat vond hij geweldig leuk

ik wil niet meegaan met de massa en ik wil weten wat ik kan doen ,

dit is nl al de 3e keer hij is 32 jaar

reeg het toen hij 18 was zei zijn vader

dit is zijn 3e woonhuis .

• buurvrouw

wanneer ik geen antwoord krijg op korte termijn haal ik het weer weg hoor

• Stiefdochter

Buurvrouw

Ik denk dat jou buurman heel erg gerpezen mag zijn met zo'n fijne buurvrouw als jou, die verder denkt en kijkt !

Meer weet ik iegenlijk niet te zeggen !

• buurvrouw

Hij is weer een paar dagen op proef thuis geweest en we hebben even kunnen kletsen

Ik heb met hem afgesproken dat we het compleet van hem af laten hangen

wanneer hij behoefte heeft aan een bak koffie komt hij gewoon ik ga hem niet vragen , want ik kan niet in zijn hoofd kijken hij is nogal op zichzelf en heeft momenteel ook hele zware mredicijnen.

of wanneer de muren op hem afkomen maakt niet uit hij is altyd welkom .

voorlopig blijft het bij een paar nachtjes

daarna gaat hij nog steeds terug naar de instelling

hij weet eigenlijk van de laatste 3 weken dat hij hier was niet zoveel meer niet eens wat hij overal opgeschreven had .

Hij was zelfs blij dat we aktie ondernomen hebben zodat hij uit huis gehaald is raar eigenlijk om dat van hem zelf te horen , maar ik ga niet schijnheilig lopen doen dat ik niemand gebeld zou hebben

ik voelde dat het anders helemaal fout ging .

Ben me een beetje in de ziekte aan het inlezen gegaan , maar het vald niet mee om het te begrijpren

ik durf zelfs te stellen dat de hulpverleners niet eens weten wat er in zo iemand omgaat

• Kreeft

je moet schizofrenen volgens mij helemaal geen koffie geven, vooral als ik jouw verhaal zo lees, als hij agressief is. Koffie breekt het kalmerende mineraal magnesium af. Je kunt hem beter chocomel geven, Droste of Blooker en hem adviseren magnesiumrijk te eten. Voeding is zeer belangrijk in dit geval. vooral magnesium, vitamine B en tryptofaan.

Koffie en alcohol zijn vaan de boosdoeners.