Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen? Ik zal maar direct met de deur in huis vallen. Mijn broer is, voor zover we weten, al zo'n 10 jaar schizofreen, vroeger een vrolijke kerel waar ik veel lol meer had. Nu een terug getrokken iemand die vaak in zijn eigen wereld zit. Hij krijgt hulp via de Riagg, maar hiervan heb ik niet echt de indruk dat er veel gedaan wordt. Het probleem is eigenlijk dat hij zelf het probleem dat hij ziek is niet ziet. Wij, mijn ouders en ik, willen hem heel graag helpen. Mijn ouders doen heel veel voor hem, helpen in huis en met de was, doen samen met hem boodschappen en van dat soort dingen. Alleen gaan deze zakenecht niet lukken. Er komt iemand van het Riagg, maar aangezien hij door de medicijnen heel veel slaapt gebeurt het wel eens dat hij voor een dichte deur staat.
Nu ben ik bang dat mocht er onverhoopt iets gebeuren met mijn ouders, hij er helemaal ‘alleen’ voor komt te staan. Natuurlijk is dat niet zo want ik zal altijd voor hem zorgen. Maar ik woon niet naast de deur. Heeft iemand een idee wat ik met deze situatie kan doen. We willen heel graag iets doen met het oog op de toekomst.
Ik hoop echt dat iemand ons in de juiste richting kan sturen.
Alvast heel erg bedankt.
Een heel bezorgde broer.