Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarschuwing..

• Brian

Wetenschap is niet hier voor het in kaart brengen van het onontdekte maar voor het ontkennen van het niet te bewijzene. Wij denken dus ons leven en toekomst gestalte te kunnen geven door de ontdekkingen der wetenschap; relativiteitsteorie, siliconenchip, nanotechnologie. De ondertussen aanwezige keerzijde is dat alles dat niet wetenschappelijk aan te tonen is of was, nu als onwaar wordt beticht. Dit betekend dat wetenschap het leven niet verrijkt, zoals de technocraat anno nu lijkt te denken, maar ontzettend beperkt omdat iedere nooit bewezen overlevering, onbewust op de hoop der nonsens beland is en volkomen vergeten is. Wetenschap is een alles verhullende coverupoperatie gebleken die u volkomen onbewust en beseffingsloos in uw stoel heeft achtergelaten. Hah!

• noix

Brian,

De meeste mensen willen juist beperkingen in hun leven, als alles mogelijk is dan valt er niet meer te kiezen, dat is te groots.

Als een architect een huis gaat bouwen, vraagt deze eerst naar een programma van eisen, om zo beperkt te worden dat hij zijn creativiteit kan botvieren, en dan komt er ook iets moois uit.

Als alles maar mag en kan dan word het voor de meeste mensen zo niet iedereen teveel.

• Brian

Als te verwachten gevolg hierop blijkt de ongelovige mens, dus die soort die iedere niet wetenschappelijk bewezen theorie negeert en vergeten heeft, uiteindelijk stukken vatbaarder voor multimediale westerse spreuken als: co2 uitstoot laat het klimaat veranderen, onleefbaarheid zonder vrijheid van meningsuiting en schizofrenie is een ongeneesbare ziekte. De ongelovige mens, of beter gezegd consumens hunkert naar het geloof in iets wat dan ook.

• Edwin

Wetenschap is mooi en goed voor onze ontwikkeling, mits het goed gebruikt word. tergelijke tijd vind ik wetenschap ook vaag, omdat er veel wetenschappers zijn met verschillende meningen over het zelfde onderwerp, maar hoe meer onderzoek er gedaan word, hoe meer je kan uitsluiten en de berg meningen kleiner worden. Ik krijg bij jouw het idee, dat jij vind dat wetenschap in het leven is geroepen om ons een loer aan te draaien, dit neigt eerder naar psychotisch, maar misschien begrijp ik je verhaal gewoon niet goed, want het is geen makkelijk leesvoer.

• Brian

Jawel, juist, je hebt het goed begrepen. Er is teveel dat geen wetenschap verklaren kan, dat wil niet zeggen dat het daarom maar uitgesloten en onbelangrijk moet gevonden worden. Helaas bezit moderne wetenschap deze arrogantie wel. Als het onabstract en niet te verkopen is, is het niet meer nodig je er verder maar in te verdiepen. Hedendaagse wetenschap is sterker in het ontkennen en het negeren van onverklaarbare waarnemingen dan in het scheppen van nieuwe duidelijkheid. Dit maakt de leefbare wereld stukken saaier bovendien. Als je niet denkt dat hier een reden voor is ben je volgens mij behoorlijk naief. Langzaam voortschrijdende techniek en zorgvuldig geintroduceerde nieuwigheden leggen ons zo in de watten dat er wel iets niet moet kloppen.

• Edwin

ik kan het echt gewoon niet geloven dat wetenschap voor iets anders word gebruikt als nieuwe ontdekkingen doen. heb je misschien een specifiek voorbeeld?

• Brian

Shameless sea

Aimlessly so blue

Midnight-moon shines for you

Still, marooned

Silence drifting through

Nowhere to choose

Just blue…

Ceaselessly

Star-crossed you and me

Save our souls

We'll be forever blue

Waves roll

Lift us in blue

Drift us

Seep right through

And colour us blue

Wait for me

Shamelss you, the sea

Soon, the Blue

So soon…

• Edwin

Geen zin in spelletjes brian..

• Brian

Als je niet kan begrijpen waarom je steeds dezelfde persoon treft op andere plaatsen. En op de snelweg rijdt al tijden een auto met onduidelijk herkenbaar geklede types, achter je. In de plotseling, zonder reden laag over je voorbijscherende helicopter, meende je zelfs net zo'n zonnebril te ontdekken, bij de piloot. Bij zoeksessies naar de aard van deze beestjes, met google op het internet, kom je dan steevast uit op verwijzingen naar een verlopen hoolywood speelfilm, wat je ook intiept. Dit is erg vervelend want zo kom je nooit meer over de men in black te weten.

• Ramon Dekker

dat geloof je zelf ook niet ;)

maar laat maar..