Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is mijn aanstaande man schizofreen?

• help

Hallo,

Sinds 3 jaar heb ik een relatie met een dacht ik hele lieve man. De laatste paar maanden maakt hij constant ruzie met mij en dreigt weg te gaan als ik mijn zoon van 21 niet op straat zegt. Hij ergert zich aan mijn zoon op alle fronten, terwijl hij hem niets gedaan heeft.

ook maakt hij mij voor alles uit wat lelijk is. Zijn vader had vroeger ook schizofrenie en dit was geen gemakkelijk leven voor hem en zijn familie.

Ik denk dat hij het ook heeft en het nu stapsgewijs naar buiten komt.Hij wil niet naar de dokter. Hij komt altijd moe thuis en soms is hij hyperactief. Ik heb het idee dat er iemand bij hem naar binnen is geslopen en dat ik nu met een hele andere man ga.

Bij de buren en op zijn werk is hij heel aardig, maar in huis is hij een vreselijke man.

Wie herkent dit?

Help

• noix

Mensen met schizofrenie kunnen lastig zijn in de omgang, maar dat hoeft helemaal niet, en is zeker geen symptoom.

Wat wel aanwezig moet zijn, zijn psychotische symptomen, daar hoor ik in jouw verhaal niks over. Zou me dus niet al te druk maken.

Dat hij bij anderen wel vriendelijk is wijst erop dat het geen ziekte is, hij kan dus blijkbaar wel sociaal zijn.

Klinkt mij meer in de oren alsof hij zo gewend aan jouw is gertaakt en zo vertrouwd met jouw is dat hij niet meer bang is je kwijt te raken en daarom denkt dat hij bij jou alles kan maken.

Sterkte noix

• cisca

NOU NOIX WAT GOED VERWOORD ZEG,

Ik geloof dat je helemaal gelijk hebt.als hij overal wel normaal doet behalve thuis

is er iets anders aande hand ,wat de ziekte betreft.

zou toch eens een goed gesprek met hem hebben ,of het wel echt je zoon is die de oorzaak is……..sterkte met je verdere beslissing.

• Arny

Of dit niet kunnen uitstaan van je zoon met schizofrenie te maken heeft is natuurlijk de vraag, misschien is er alleen jaloersheid?

En in alle gevallen aan jou de beslissing wat in deze situatie te doen, doorgaan of stoppen.

Dat iemand met schizofrenie buiten de deur socialer is dan daar binnen is voor mij wel een herkenning overigens, maar ook daar loopt kan het plotseling tot vreemde uitbarstingen leiden.

• Kreeft

Schizofreen is wel een erge ziekte. Een schizofreen heeft 4 persoonlijkheidsstroornissen (en geen 2 zoals zoveel beweren). Veel gewone psychische problemen lijken op schizofreen.

Vaak worden die problemen veroorzaakt door teveel drinken van koffie en alcohol.

Hierdoor ontstaan tekorten aan bepaalde mineralen zoals magnesium, tryptofaan en vitamine B.

• YoungSchizo

(Schizofreen is wel een erge ziekte. Een schizofreen heeft 4 persoonlijkheidsstroornissen???) Van wie heb je deze onzin?? Ik hoop niet van een Psychiater..

• noix

slaat idd helemaal nergens op

• r. postma

hallo

een kenmerk van mensen met schizofrenie is dat ze de eigen ziekte niet onderkennen.

Hierdoor vinden / zeggen zij zelf dat er niets aan de hand is. Verder weten ze wel dat er ‘'iets’' aan hen is dat anders is.

Bij ‘'vreemden’' buren, in de winkel en op het werk zullen ze dit compenseren met aardig ‘'doen’' in de hoop dat mensen er dan ook niet achter komen. ‘'het is zo’n aardige man'' Omdat ze ‘'doen’' (overleven) en niet ‘'zijn’' (hier en nu) kunnen ze dat bij anderen ook maar kort volhouden. vaak lopen die contacten dan ook snel en abrupt.

De sexuele identieteit is vaak ook niet helemaal duidelijk. Ze zijn bij een vrouw of man, maar dat zou ook gewoon het tegenovergestelde kunnen zijn.

ik denk dat uw man bang is dat uw zoon er achter is g ekomen dat uw man ‘'anders’' is. Dus wellicht schizofreen, persoonlijkheidsproblemen en een zwakke innerlijke structuur.

Dit maakt hem onzeker en bang dat hij nie taan eventuele verwachtingen kan voldoen. Maar ook uit schaamte.

Zet een paar vragen op papier en vraag op de man af.

succes ermee!

noix schreef:

>

> slaat idd helemaal nergens op