Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leponex zaligmakend????

• zelda

Ik gebruik Leponex, maar heb heel veel last van vervelende bijwerkingen zoals:

bedplassen, speekselvloed, trillen, zweten en stotteren.

Nu wil mijn psychologe perse dat ik doorga met Leponex. Omdat ik anders weer in een kliniek terecht kom, volgens haar dan.

Terwijl ik met mijn psychiater al heb vastgesteld dat ik over een week ga stoppen met de Leponex en over ga op een nog nader te bepalen antipsychoticum.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaringen met Leponex? Wie heeft een terugval gehad na het stoppen? Hoe gaan jullie met bijwerkingen om? Heeft er iemand tips voor het omgaan met bijwerkingen?

• noix

ik gebruik geen leponex, maar herken een deel van de bijwerkingen wel.

Bedplassen lijkt me echter zo vervelend dat ik ook over zou gaan op een andere AP.

Overgens heeft je psychologe daar niks over te zeggen, je psychiater wel, maar de uiteindelijke beslissing neem je zelf.

sterkte noix

• ruba

Hallo Zelda,

Ik ben 2x gestopt met Leponex, beide keren in één keer en op eigen initiatief. Niet aan te raden. In één keer stoppen zorgt voor hele erge ontwenningsverschijnselen die bovendien erg lijken op een terugval in psychose cq de stress en slapeloosheid die idd voor een nieuwe psychose kunnen zorgen.

Dus mijn advies zou zijn, langzaam afbouwen in nauw overleg met de psychiater waarbij je in geval het nodig is snel contact kunt hebben met hem/haar. Lijkt mij overigens wel handig als al je behandelaren op één lijn zouden zijn en je zo veel beter kunnen steunen en van dienst kunnen zijn. Zou ik wel aangeven bij hen! Je omgeving betrekken bij het afbouwen is ook vaak wel zo handig. Een signaleringsplan maken ook.

Stopte ermee omdat de bijwerkingen voor mij onacceptabel waren en een eventuele nieuwe psychose, met alle gevaren van dien, en opname aanvaardbare risico's waren om te proberen er mee te stoppen. Sinds die tijd heb ik alleen voor enkele kortere periodes zyprexa gebruikt. Bijwerkingen….. er mee omgaan, blijft moeilijk, maar zonder medicatie heb je weer andere dingen waar het moeilijk mee blijft omgaan. Voor mij is het iig erg belangrijk om keuzes te maken (wat vind IK belangrijk, wat vind IK onacceptabel, hoe kan Ik MIJN leven lijden zoals IK wil), naar jezelf blijven luisteren, creatief proberen om te gaan met bijwerkingen en ziekteverschijnselen, rust vinden in jezelf, niets moeten omdat het van een ander moet, niet te zwaar proberen te tillen aan dingen, blij zijn met wat ik WEL heb, kan, doe, beteken.

Als je nog iets wilt weten, lees ik het hier wel.

Veel sterkte de komende tijd en niet vergeten in jezelf te blijven geloven.

Leponex zaligmakend? Dat kan alleen jij voor jezelf bepalen!!!

liefs, Ruba

• selina

Geachte mijn echtgenoot neemt dit al13 jaar. Nu heeft hij gisteren dit een dag niet genomen en normaal moet hij 3nabij 100Mg per dag nemen. Maar die dag zonder was voor hem een vrijheid. Komen beter nadenken Stond open voor alles terwijl hij normaal zen eigen er niets van aan trekt hij voelde zijn eigen heel goed in. Hij was wel wat prikkelbaar en zijn handen waren beetje zweeterig. Wat is u ervaring hierin en ben jij gestopt met leponex te nemen. Mvg