Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie

• Ruud

Onze dochter 30 plus is schizofreen en voor de zesde keer opgenomen. Ze woont nog alleen. Maar hoe het in de toekomst gaat is voor ons een groot vraagteken.

We zoeken voor onszelf een mogelijkheid om online ervaringen uit te wisselen. Misschien heeft iemand een goeie tip.

• lia

Ik ben Lia, die juist vandaag op dit prikbord heeft geschreven dat je WEL van schizofrenie KUNT genezen. Ik woon in Italie en ben zelf 3 1/2 jr. lang schizofreen geweest en ben via 'n jarenlange, individuele psychotherapie genezen. Ik zat maar 13 mnd. in een Woongemeenschap en voor de rest gewoon thuis.

Ik heb een familielid gehad, dat via jarenlange opname in 'n inrichting in Heiloo en -geloof ik therapie dààrbinnen - na 6 - 7 jaar is genezen.

Ik zou - maar natuurlijk moet uw dochter zelf meewerken - op zoek gaan naar een bekwame psychotherapeut met jarenlange werkervaring. Mijn therapie was grotendeels psychoanalytisch, maar ook erg ‘cognitief’. Of zorgt U voor haar opname en behandeling in een goed instituut.