Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie door slechte voeding

• Silent D

hmmm, ik kwam op deze website terecht. Wat denken jullie ervan.

Duidelijke relatie tussen voeding (granen) en schizofrenie

Reguliere behandelingen gebruiken zware medicatie om de symptomen te onderdrukken. Mensen met schizofrenie moeten hun hele leven lang deze medicatie blijven gebruiken. Dit is dus geen oplossing en heeft negatieve effecten op de persoon.

Waar de reguliere geneeskunde helaas aan voorbij gaat is de relatie tussen voeding en verschillende geestesziekten. Deze studie, Is Schizophrenia rare if grain is rare ? toont aan dat samenlevingen waar geen granen gegeten worden, geen of nagenoeg geen gevallen van schizofrenie kennen. Wanneer deze zelfde samenlevingen echter overgaan op het graanrijke westerse dieet, komen er procentueel net zo veel gevallen van schizofrenie voor als in het Westen.

Heel artikel kan je hierover lezen.

http://www.scdiet.nl/schizofrenie.php

Suiker is slecht dat weet ik, merk ik zelf ook genoeg. Vooral mensen die nogal last hebben van candida albicans en op zo'n dieet gaat merken dat wel. Je moet eens kijken naar symptomen bij candida albicans. Van graan weet ik het niet.

• Edwin

ja maar wie zegt dat het door granen komt. lijkt me een beetje stug. het zal meer de levenswijze zijn die ze daar bedrijven, waarom dat zo is(als het zo is)

• Carin

er zijn zoveel voedingsdieten voor diverse ziekten.. het is een handvat.

zo zijn er complete dieeten voor mensen met kanker, die moeten vooral veel vis eten en visdieten ed volgen dat zou hun ziekte vertragen of zelfs genezen, zo zijn er voor adhd-ers speciale dieeten, voor iedereen.

de dietist vaart er wel bij !

ieder persoon is een individu en wat voor jou goed is kan voor mij slecht zijn.. vind het onzin dus..

• Zoethout-boy

Klopt niet helemaal waarschijnlijk. Je moet het gewoon proberen.

Maar in principe zitten in granen gluten en die leveren een belangrijke bijdrage aan het oplossen van schizofrenie. Als je maar niet meer als 5 gram glutaminezuur binnen krijgt.

Gluten, glutaminezuur en glutamine zijn min of meer dezelfde stof en aan elkaar verwant.