Als je op het internet kijkt word er op heel wat paranormale/spirituele forums geschreven of schizofrenie. Ik vind dat er toch verschillende mensen zijn die met hele goede dingen afkomen.
Zelf zit ik ook al heel lang met die twijfel. Ik voelde dat ik enorm vooruitgegaan ben door bezig te zijn met het spirituele. Maar ik weet wel dat ik moet opletten dat ik soms er teveel mee kan bezig zijn. Iedereen gaat er altijd van uit dat schizofrenie een ziekte is, maar toch kunnen ze het niet aantonen in de hersenen. Men propt mensen vol en wil het niet horen dat er ook andere dingen kunnen zijn zoals het paranormale.
Ik heb een paar maanden antipsychotica genomen omdat te erg werd (terwijl ik nooit meer iets wilde nemen) Het ging aan de ene kant beter maar ik werd weer enorm depressief en lusteloos. + dat ik ook lichamelijke klachten had. Mijn bloed is ook dunner dan normaal en ik vermoed dat het door die medicatie komt. Ik ben nu weer paar weken gestopt en heb constant huilbuien. Ik voel me zo rot dat ik dan toch overweeg om weer medicatie te nemen of naar psychiater te gaan maar dan vraag ik me weer af waarom. Je hoort vaak dat er overal hulp te krijgen is maar als je op het internet kijkt is er niet veel goeds te vertellen over de psychiatrie. Ze hangen zo vast aan hun regeltjes. Het zou veel beter kunnen draaien moesten ze niet zo aan hun regeltjes hangen en meer open staan voor alles.
Las ik op internet dat een moeder haar kind hele zware medicatie geeft omdat hij geesten zag (op die leeftijd staan ze daar nog meer open voor). Ze sprak zelfs niet over de mogelijkheid van het paranormale. Die jongen werd agressief maar waarom… als niemand naar je luisterd en je zelf niet begrijpt wat er gebeurd. Dus krijgt hij maar een naam op zich geplakt en platgespoten. Ik vind het zo erg.
Zo zeggen sommigen dat (en ik geloof dat ook wel) dat mensen met schizofrenie gewoon heel open staan en gevoelig zijn voor alle indrukken (ook voor het paronormale, entiteiten ect). Maar omdat er teveel gebeurt en door de druk van de omgeving/media/maatschappij/ word het ondraagbaar en gaan ze soort van tilt slaan omdat ze er niet meer mee om kunnen gaan. En sommige gaan zich dan nog meer met het paranormale bezighouden waardoor ze nog meer vatbaarder zijn omdat die juist de personen nemen die heel vatbaar zijn.
Waarom genezen er wel mensen (of voelen ze zicht beter) door reiki, yoga of andere dingen. Zelfs voeding heeft gevolgen voor de geest. Wie kent het niet, humeurig worden omdat je honger hebt. Moe worden door teveel suiker.
De mensen staan niet meer in verbinding met zichzelf, maken geen tijd meer voor zichzelf en dan krijg je zoveel problemen. Waarom zijn er zoveel zelfmoorden en ziektes (geestelijk en lichamelijk) in de westerse wereld. We hebben zoveel hulpverlening maar toch zoveel ziektes…. de hulpverlening moet dan toch niet zo goed zijn zoals velen zeggen. Als je in de psychiatrie begint over het paranormale dan moet je dringend je pilletjes nemen. Waarom kunnen die dingen zoals de gewone geneeskunde en dat ander niet gemengd worden, we zouden veel verder raken. Net zoals iemand zei. Als ik over een herinnering praat van vroeger tegen mijn moeder dan is het een voorbode van een psychose. Omdat ze de diagnose schizofrenie heeft mag ze geen herinneringen meer ophalen :s
Zijn dan alle mediums enzo schizofrenen…… Het is natuurlijk een moeilijk onderwerp voor op zo'n bord. De kans dat ik ook zo iets naar mijn hoofd krijg geslingerd is groot. Mensen staan gewoon niet open voor andere dingen.
Als je op het internet zoekt naar 2012 zie je dat de wereld geen ondergang zal krijgen zoals sommige zeggen maar juist een omkeerpunt zal zijn. Maar de wereld moet ‘gezuiverd’ worden om tot dat punt te raken en je ziet het aan vele dingen dat het bezig is. Bij de psychiatrie/hulpverlening ging ik altijd sterk achteruit terwijl ik voel dat ik meer vooruit ga als ik me bezig houd met het spirituele en me bezig houd met dingen die echt belangrijk zijn (alleen pas ik daardoor niet echt in de maatschappij waardoor ik zowiezo een druk krijg waardoor ik minder snel vooruitga dan ik wil)
Moest ik naar zo'n mensen kunnen gaan die zich met zo'n dingen bezighouden denk ik dat ik veel sneller vooruit zou gaan en weer beter zou kunnen functioneren in de maatschappij. Mensen die tenminste echt luisteren naar wat je te vertellen hebt en je niet willen volstoppen met medicatie omdat ze niet begrijpen wat je verteld.
Ik kan alle richtingen uitgaan en blijven voortpraten over dit. Er is nog zo weinig over verteld, ik denk dat niemand durft. Ik zou zeggen, zoek eens op het internet naar schizofrenie paranormaal , reiki , spiritueel, anti-psychiatrie….. Sta open voor die dingen en lees gewoon eens alles zonder een oordeel te vellen. Laat het indringen en probeer je eigen conclusie te maken. Er staan zoveel goede dingen tussen geschreven, en er staan natuurlijk aan de andere kant ook slechte dingen geschreven. Maar het is door communiceren over die dingen dat we verder raken, proberen verder te kijken dan wat we weten. Er zijn zoveel doorbraken geweest, misschien is het eens tijd om een doorbraak te brengen bij hoe de psychiatrie moet lopen/veranderen en ‘ziektes’ bekeken worden. Moest ik in andere landen leven waar het niet zo maatschappijgericht was dan was ik niet ziek, net zoals vele anderen. Gewoon hier leven maakt veel mensen ziek. En omdat de meesten geen geld hebben moeten ze noodgedwongen medicatie nemen, krijgen ze ziektes opgeplakt enzovoort. En dan zijn er paar anderen die het geld hebben om te verhuizen naar landen waar ze niet zo leven zoals hier en waar ze veel gelukkiger zijn. Zie maar naar die verschillende programma's op tv waar mensen naar ander land gaan wonen, meestal zeggen ze dat ze veel gelukkiger zijn omdat het een heel andere levenswijze is.