Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gaat schizofrenie ooit weg?

• Carolien

Hoi,

hmm weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik ben een meid van 21 jaar en heb al heel mijn leven schizofrenie. In de psychiatrie hebben ze ontdekt dat het in mijn geval erfelijk is. (Mijn vader hoort stemmen, …) Ik hoor, zie en voel dingen, voornamelijk mensen, die er volgens andere mensen er niet zijn. Ik zie minstens altijd 4 mannen rondlopen en die roepen dan dingen naar mij of slagen mij.. Ik nam vroeger risperdal en nu neem ik abilify maar dit helpt niet meer. Ik heb vorig jaar nog in de psychiatrie gezeten en ze zeiden dat er een kans is dat ik dit heel mijn leven zou hebben. Nu wil ik eens horen of er nog mensen zijn die hetzelfde ongeveer ervaren en of ze er zijn vanaf geraakt? Ik probeer mij sterk te houden maar soms word het mij wat te veel allemaal …..

Groeten Carolien

• sofie

Hallo Carolien,

In de psychiatrie zegt men dat het nooit meer overgaat. Persoonlijk ben ik een andere mening toegedaan. Zelf heb ik nooit de diagnose gehad, dus kan niet uit ervaring praten. Wel begeleid ik vanuit mijn visie mensen, vooral jonge mensen. Ook wil ik mij sterk maken om op de ene of andere wijze door te dringen tot de wetenschap maar dat is nog niet eenvoudig. Als je zou kunnen aantonen dat schizofrenie niet alleen te genezen is, maar ook te voorkomen, dan zouden alleen in NL tienduizenden mensen geholpen zijn. Ik ben nog op zoek naar jonge mensen met schizofrenie die met me mee willen denken in mijn onderzoek.

www.biebcoaching.nl

• noix

hoi Carolien,

Helaas schizofrenie valt niet te genezen, hooguit te onderdrukken dmv medicatie.

Het is een chronische ziekte, je hebt een zogenaamde psychotische kwetsbaarheid die nooit over gaat.

Vooral in het alternatieve circuit zijn kwakzalvers die proberen aan de man te brengen dat het wel te genezen is, helaas spreken deze niet uit ervaring, en zijn ook niet wetenschappelijk onderbouwd.

Veel sterkte noix

• Edwin

ik las nog niet zo lang geleden in de krant dat hetr wel kan en mijn psy onderbouwde dat..ik denk ook wel dat het kan mits de omstandigheden goed zijn

• Brian

Schizofrenie onstaat juist omdat de omstandigheden slecht zijn. Als de omstandigheden goed zijn of beter worden verdwijnt 95 % van ieder mogelijk geestes ongesteldheid direct. Deze omstandigheden zijn oa. 1. Het streven naar volledige werkgelegenheid van de beroepsbevolking. 2. Planmatig toenemende inflatie. Schizotypisch gedrag is een gevolg van gedicteerde individualisering. Media laat je parralel aan deze desontwikkeling begrijpen dat het juist een vrijheidsideeal betreft om een loser te zijn (Idols). Media sleutelt nu langzaam aan een ideaal waarin het ok is om te sterven als je daar klaar voor bent. Vermomd als bioscoop film ontvangt de maker dan negen oscars als bekroning voor het verspreiden van deze boodschap. Dat wat we vinden wat schizofrenie is, is 95 % altijd een gevolg van slecht eenzijdig voedsel, verkeerde drugs, saaiheid, geen geld voor een toekomst en overspannen artsen die voor iedere schizofrenische diagnose weer een bonus (en een exkursie naar zwitserland) verkrijgen van de ritalinproducent.

• Brian

De enige levens mogelijkheid die een nederlander heeft is werken. Van alleen werken wordt iedereen schizofreen. Jij ook sofie, vroeg of laat ben jezelf een ervaringdeskundige. En na het betalen van zestig euro voor een babbel van vijf kwartier zou ik volkomen dichtslaan op jou sofa. En dan ook nog naar huis zonder drugs.

• sofie

jammer, Brian, een babbeltje met je lijkt me een hele uitdaging. Inderdaad, bij mij gaat het om je eigen kracht.

• Brian

Okee ik wil meedenken in het onderzoek. Je hebt me gevonden.

• sofie

Leuk, je kunt me vinden via mijn website

• &&&

carolien,

als ik jou was, zou ik eens naar een healer gaan. iemand die op het energetische niveau zielen kan horen, zien en voelen.

ik denk dat je dan een stuk wijzer wordt over die vier mannen die je geregeld om je heen hebt.

het feit dat jij die ziet, hoort en voelt, noem ik overigens niet ziek en ook niet schizofreen.