Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schizofrenie of iets anders?

• Jan

Hallo allemaal,

Mijn hele leven heb ik soms gedachtes die ik niet uit mijn hoofd krijg.

Soms heb ik er weken/maanden geen last van.

Ik kan soms het gevoel hebben dat iemand mij achtervolgen gaat,

b.v. als ik een vreemd mailtje krijg via hotmail.

Ook als ik iets verkeerd aansluit op mijn tv denk ik gelijk dat ie dan kapot is, iedereen zegt dat het geen kwaad kon wat ik deed en dat het beeld nog goed is, en ergens weet ik heb wel, maar het spookt maar door mijn hoofd dat door die actie van mij de tv niet meer goed werkt, zelfs zo dat ik een nieuwe wil gaan kopen.

Meestal houden deze gedachtes 2 dagen tot een week of twee aan.

Daarna gaat ze weg en vind ik het vreemd dat ik het ooit heb kunnen denken.

De dokter heeft mij Clozapine voor geschreven in een lage dosering van 25mg.

Zijn deze gedachtes nu schizofrenie of niet.

Eigenlijk maakt het ook niet uit, ik weet alleen dat ik er af en toe helemaal gek van wordt. Ik wil genieten van het leven, maar van het gespook door je hoofd wordt ik gek.

Alvast bedankt!

• &&&

hahaha, welnee joh, dat is helemaal niks zieks!!

ECHT NIET. de mens laat zich veels te veel aanpraten. en zo te horen heb jij je ook al wat aan laten praten met die clozapine. middel tegen psychoses en wanen. kzou dr maar gauw mee stoppen, voor je verslaafd bent en jarenlang je leven gaat laten bepalen door dat spul en de bijbehorende psychiater.

weet je, als ik jou zo hoor dan denk ik: die praat te weinig met mensen.

gewoon babbelen. kletsen over je computer, kletsen over je tv. zeggen dat je er zo van geschrokken bent dat je je tv bijna kapot gemaakt dacht te hebben. je ergernis uitspreken over zulke mails in je inbox. waardeloos toch. soms vraag je je gewoon af, hoe komt iemand nu in hemelsnaam aan je email adres. he, de een of andere mister radjak als afzender, die dan in zijn onderwerp zegt dat ik info kan krijgen over iets. ??!! heb ik daarom gevraagd denk ik dan. nee. en ik klik hem naar de prullenbak. en tegenwoordig klik ik gewoon wat vaker naar de prullenbak. was het iemand normaal, maar onbekend viavia, die per ongeluk verwijdert is, nou dan meldt die zich wel weer hoor, of niet. jammer dan. je kan niet altijd op de laatste druppel uit de limonadekan blijven wachten..

man, andere mensen zouden ook schrikken als ze iets verkeerds aansloten op hun tv. en ja, daar denk je een dag of wat later nog weleens even aan terug. of over een maand. whoeha, bijna de boel om zeep geholpen zeg maar. haha. sufferd. volgende keer even eerst vragen aan iemand of je zoiets nou gewoon op elkaar aan kan sluiten bijvoorbeeld, gewoon om te voorkomen dat je er later van gaat spoken in je hoofd. maar waarvoor ga je dat nu tellen, van heee, nu is het al 2 dagen later en ik denk nog terug aan die tv, zou ik iets mankeren. welnee. maak jezelf niet gek.

en nee het is ook niet ‘iets anders’ het is gewoon mens zijn.

wat wilde je nou aansluiten op je tv, k wil het nu eigenlijk ook wel weten.. het zal je strijkijzer niet geweest zijn lijkt ons…