Kan iemand mij vertellen waarom mensen met schizofrenie
vaak het dag-nachtritme omdraaien?
Ik hoor hier zo vaak over maar hoe komt dit?
Groetjes.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk denk dat het ook weer wat overdreven is dat enkel schizofrenen dat doen. Er zijn veel mensen die dit doen maar toch geen schizofrenie hebben, autisme, pcverslavingen, dementie, slaapproblemen… zo'n mensen kunnen dat ook doen.
Als men vraagt waarom ik het doe dan had ik eigenlijk geen antwoord. Ik heb altijd al wat moeite gehad maar toen mijn moeder weg was had ik geen druk meer en bleef ik heel de nacht op. Alleen is de vraag, wat doen die mensen dan hele nacht? Het is maar door het internet dat ik snacht opblijf. Ik zit 12 uur aan een stuk op internet en hoe erg ik mezelf ook dwing om vroeger te gaan slapen, het lukt me nooit. Redenen die ik had, savonds waren meestal mensen online en dan bleef ik maar babbelen wat overdag niet lukt omdat andere mensen gaan werken of naar school gaan. Ik heb me 2 jaar een stuk beter gevoeld, met omgekeerd ritme. Ik had eigenlijk geen idee dat dit omgekeerd ritme een groot deel heeft daarin. Net zoals Ruba zegt is het een soort copingstrategie en zonder dat ik het besefte heb ik dit gebruikt. Niemand begrijpt wat ik voel, ze lijken me niet te geloven als ik zeg dat ik overdag veel depressiever ben en meer moeite heb. De wereld lijkt dat zo groot met al dat licht, en veel meer geluiden en het grootste, meer mensen. Ik wilde een soort gevoel hebben van alleen wonen want ik zal het nooit kunnen, op deze manier lijkt het een beetje of ik een eigen leven heb. Mijn psychiater zegt ook dat hij weet dat het heel lang zal duren voor ik zal veranderen, en misschien nooit.
Ik vind het ook een simpelere en betere oplossing dan medicijnen, zonder veel bijwerkingen. Het enigste nadeel, soms wil ik dingen doen (als ik durf) maar omdat ik omgekeerd leef lukt dat niet meer want eens ik klaar ben zijn de winkels gesloten. En het is natuurlijk lastig met eten, ik eet niet meer op vaste tijdstippen. Ow en nog iets. Als ik uit nachtmerries kom dan kom ik sneller op mijn plooi als het dag is omdat er licht is. Snachts had ik daar veel meer moeite mee dan werd ik nog veel angstiger door al de donkere hoeken en durfde ik zelfs met momenten het licht niet meer aansteken uit angst dat iemand me iets zou doen. Zo lijkt het dom maar als je levensechte nachtmerries hebt en er juist uitkomt dan ben je angstig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?