Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

psychiatrisch onderzoek

• Lana

Is het mogelijk om iemand te dwingen een psychiatrisch onderzoek te ondergaan?

Ik heb er al eens eerder over geschreven. Iemand die ik ken lijdt volgens mij en iedereen in haar omgeving aan een ernstige psychische aandoening. Ze beschuldigt mensen van allerlei dingen die niet waar zijn en ze liegt en speelt toneel (in het gezicht poeslief en aardig en achter de rug om roddelen) . Geeft anderen de schuld van wat haar overkomt met het gevolg dat niemand haar meer vertrouwt. Haar huwelijk is inmiddels kapot.

Het ergste is dat haar dochter van 21 nu ook al zulke afwijkingen gaat vertonen.

Hoe kunnen we voorkomen dat ze dezelfde kant op gaat als haar moeder?

Wie geeft raad?

Lana

• &&&

gewoon heel veel houden van je vriendin.

en zeker niet dwingen tot onderzoeken.

liever spreken jullie nog eens een keer met allemaal te zamen af. die vriendin en alle mensen die zogezegd onder haar lijden.

en dan maken jullie er eens een gezellige avond van. en dat herhaal je elke maand. kus alle narrigheden van je vriendin het luchtruim in. en zeg dat je haar lief vind.

• Brian

Ja de enige en de juiste oplossing.