Hey,
ben in het voorjaar van 99 na veel en langdurig cannabisgebruik in een psychose geraakt. Ben op Zyprexa ( 10 Mg/dag) ingesteld en na +/- 1,5 a 2 mnd waren de positieve symptomen weg.
In het najaar van 2000 werd de diagnose schizofrenie gesteld. Mij werd ook verteld dat ik mijn hele leven dat middel diende te gebruiken, aangezien die ziekte ongeneeslijk is.
Om een lang verhaal kort te maken: dat heb ik dus keurig gedaan, 5 mg per dag. Sinds Okt 2007 weer in behandeling van Mediant, ben door naasten in die richting gepushed. Na psychiologisch onderzoek is besloten om het gebruik van dit middel geleidelijk te reduceren tot 0 en dec diagnose schizofrenie is van tafel ( althans, dat willen ze me doen geloven, het kan zijn dat ik gewoon een lichte vorm heb die getriggerd is door geestverruimende middelen).
Ik neem nu 2,5 mg per dag en het gaat wonderbaarlijk goed. Ik heb geen last van symptomen en ik ben in alle opzichten beter te pas. Nu werd mij dan verteld dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het afbouwen van AP na verloop van tijd bij veel patienten succesvol is(…)
Nu slik ik dus al 3mnd die lage dosering van 2,5 mg en de Psych wil me over 2 mnd geheel laten stoppen.
Nu is het zo dat ik erg boos kan worden op deze geleerde heren ( dan zeggen ze dit, een paar jaar later zou alles weer heel anders zijn…….)
Het frustreert me dat ik al die jaren als een platgespoten patient door het leven ben gegan, ik had het namelijk veel prettiger gevonden eerder al te hebben gestopt.
Anyway, zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen? dus die geen AP meer nemen en of dat goed gaat , etc…?
gaarne jullie reactie!!!
mzzl. J