Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat willen ze nou?!!!

• Joost

Hey,

ben in het voorjaar van 99 na veel en langdurig cannabisgebruik in een psychose geraakt. Ben op Zyprexa ( 10 Mg/dag) ingesteld en na +/- 1,5 a 2 mnd waren de positieve symptomen weg.

In het najaar van 2000 werd de diagnose schizofrenie gesteld. Mij werd ook verteld dat ik mijn hele leven dat middel diende te gebruiken, aangezien die ziekte ongeneeslijk is.

Om een lang verhaal kort te maken: dat heb ik dus keurig gedaan, 5 mg per dag. Sinds Okt 2007 weer in behandeling van Mediant, ben door naasten in die richting gepushed. Na psychiologisch onderzoek is besloten om het gebruik van dit middel geleidelijk te reduceren tot 0 en dec diagnose schizofrenie is van tafel ( althans, dat willen ze me doen geloven, het kan zijn dat ik gewoon een lichte vorm heb die getriggerd is door geestverruimende middelen).

Ik neem nu 2,5 mg per dag en het gaat wonderbaarlijk goed. Ik heb geen last van symptomen en ik ben in alle opzichten beter te pas. Nu werd mij dan verteld dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het afbouwen van AP na verloop van tijd bij veel patienten succesvol is(…)

Nu slik ik dus al 3mnd die lage dosering van 2,5 mg en de Psych wil me over 2 mnd geheel laten stoppen.

Nu is het zo dat ik erg boos kan worden op deze geleerde heren ( dan zeggen ze dit, een paar jaar later zou alles weer heel anders zijn…….)

Het frustreert me dat ik al die jaren als een platgespoten patient door het leven ben gegan, ik had het namelijk veel prettiger gevonden eerder al te hebben gestopt.

Anyway, zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen? dus die geen AP meer nemen en of dat goed gaat , etc…?

gaarne jullie reactie!!!

mzzl. J

• ruba

Wijze les geleerd in de psychiatrie, mijn eigen eigenwijsheid weer aanboren al verloren daardoor de daden kracht teneinde ZIJ verloren!!!

• Brian

De oorzaak van een psychose is in jou geval drugsmisbruik, niet een ziekte zoals de psycholoog je doet geloven. Mensen zoals jou nemen dit toch aan omdat ze lijden onder een schuldgevoel de maatschappij bedrogen te hebben, door overmatig drugsgebruik. Het gif dat de arts je schenkt uit ‘medelijden’, is malen dodelijker dan welke illegale drug dan ook. Geen straatdrug dealer verteld jou dat je dagelijks moet nemen omdat je anders gek wordt. Moderne metalen antidepressiva verstoppen de neurologische prikkeloverdracht naar synapsen, waardoor je minder signalen hoeft te begrijpen. Deze geestesverdoving, lijkt voor de leek op genezing. Deze metalen blijven echter jaren na gebruik nog zweven door je hoofd. Met electromagnetische straling op de juiste frequentie is het mogelijk deze zo te activeren dat juist onmogelijk veel kunstmatige prikkels opgewekt worden die leiden tot onverwerkbaar veel psychoses. Massa gekte zonder aanwijsbare reden. De wisselwerking (soft)drugs - psychiatrie door gereguleerde distributie is zorgvuldig geplanned evenals de nog dodelijker te komende stappen. Zoals stijging van de voedsel prijzen, verlaging van cocaine prijzen. Iemand die coke neemt heeft ook minder behoefte aan voedsel. Goed dat je begrijpt dat geen enkele autoriteit het recht heeft de collectieve geest te misbruiken, dit is iets dat het artsengilde, jaren deed/doet. Confronteer je arts hiemee en jaag hem dan met stenen het dorp uit.

• ruba

www.mindjustice.org

Goeiemorgen, wakker worden!!!

• Brian

Veel patienten, hebben ook een soort van indirecte plicht om deze medicijnen te nemen omdat anders het recht op de arbeitsongeschiktheidsuitkering vervalt en er geen geld meer voor levensonderhoud binnenkomt. Bedenk eens wat voor een tegenstijdigheid er zich in deze politiek bevindt. Over schizofreen gesproken. De haagse politiek heeft ongeveer twintig jaar geleden definitief de boot gemist en voor mij is het onduidelijk hoe je democratisch bestuurder kunt zijn en zogenaamd je job kunt doen met dit besef. Ik hoop dat de tweede kamer en de bestaande politieke partijen binnekort eens realiseren dat zij werkelijk geen enkel kruimeltje meer door onze melk kunnen brokkelen en gewoon gezamelijk opstappen, lege stoelen achterlatend. Het democratisch rookgordijn is ondertussen wel heel erg dun geworden en is met een keer gericht niezen wel weg.

• ruba

zwets, als je geen medicijnen neemt, vervalt niet zmaar je arbeidsongeschiktheidsuitkering, weet ik helaas alles van, lekker ruba dwarsbomen en dan zullen ze wel schrijven

• Brian

Geen enkele instantie heeft het recht een mens ongeschikt voor leven te verklaren. Mensen die zich toch arbeidsongeschikt laten verklaren doen dit als ruil voor het verkrijgen van een financiele bijdrage tot levensonderhoud en hebben dus geen andere keus. Hiervoor moeten zeer veel medische onderzoeken gedaan worden die de persoon in kwestie dan ook echt het idee geeft dat hij of zij volkomen ongeschikt is voor een bestaan. Is dit een recht? En dan moet ik ook nog een slecht geweten hebben voor het ontvangen geld?

• Joost

U allen dwaalt af!!!!

• ruba

wie was er hier nou verdwaald?

• ruba

gedane zaken nemen geen keer, woede vreet alleen aan je, leer er uit wat je moet leren en hoeplijk doen je hulpverleners dat dan ook.

was ter zijnder tijd,

Ruba