WAt vind jij succesvol?
Een mail van mijn vroegere spv-er; dat ik er maar wat trots op mag zijn dat ik het al zo lang goed red zonder medicijnen. Maar trots? Eigenwijs ja, levensvreugde, gevuld leven, maar nee geen werk, wederom afgekerud, dus Brians vlieger gaat ook niet op.
1/3 deel van de mensen met de diagnose schizofrenie hervindt op een gegeven moment een punt van genezing, al doet de psy daar vaak de waarschuwing bij “maar je blijft wel die gevoeligheid houden”.
Leens eens “morgen ben ik een leeuw, hoe ik mijn schizofrenie overwon”, staaaat hier een reactie ergens dat het dan wel geen schizofrenie zoal zijn geweest. Blijkbaar redeneren ze bij jou ook zo: je bent genezen, dus was de diagnose fout, ja lekker, hoe geef je anderen dan hoop? Diagnosticeren in de psychiatrie, pfff, ik heb er géén hoog petje van op en ze zullen er toch altijd zelf wel weer hun eigen antwoord op hebben.
Waarom is jouw diagnose eigenlijk teruggedraaid? Ik hoef er geen antwoord op hoor, maar zovelen maken slechts 1 schizofrene periode door en herstellen dan volledig, dus raar, maar ja, antwoord zullen ze ook wel klaar hebben, hún valt nooit iets te verwijten.
ruba